Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avansere fra Easyglider til Reichard Mefisto 2m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avansere fra Easyglider til Reichard Mefisto 2m

    Føler at jeg har fått såpass taket på dette her at jeg skulle gjerne hatt en modell som penetrerer vinden noe bedre , har sett litt på denne her hos elefun Reichard Mefisto 2m ARF

    Noen som har noen andre tips til neste modell , det er i 2m klassen som er mest inntersant .
    Pike perfection x3
    Race M
    victor
    Mini Corado
    Graupner mc 32
    Graupner mz 24
    [/QUOTE]

  • #2
    bør ikke fly så fort bare den er bedre enn easyglideren når det kommer til vind , tenkte jeg skulle skynde meg langsomt mot mer avanserte modeller.
    Pike perfection x3
    Race M
    victor
    Mini Corado
    Graupner mc 32
    Graupner mz 24
    [/QUOTE]

    Comment


    • #3
      Originally posted by trykal
      Easy glideren er knallbra den, med gjengestang som vingebjelke
      syntes den ble litt sluggish med gjengestang i vinga ,mulig den var litt tung
      Pike perfection x3
      Race M
      victor
      Mini Corado
      Graupner mc 32
      Graupner mz 24
      [/QUOTE]

      Comment


      • #4
        tomin,
        ta en telefon til T&K og prat litt med Thorbjørn - han sitter på det som er av kunnskap om seilfly og har mange flotte (+/-) 2 metere glass modeller
        Last edited by Quadrocopter; 21-03-10, 21:32.

        Comment


        • #5
          ikke handla noe enda , er jo så mye å velge mellom .

          har logga 29 timer med easyglideren nå så begynner å få taket på det , så det ikke blir så stor overgang til noe annet . Bare å komme med forslag ,
          Pike perfection x3
          Race M
          victor
          Mini Corado
          Graupner mc 32
          Graupner mz 24
          [/QUOTE]

          Comment


          • #6
            Dersom du skal fly på hang, eller har et begrenset område å lande på, ville jeg kjøpt et fly med flaps. Jeg trodde også at flaps var forbeholdt viderekommende. Etter mye "prøv å feil" med et fly med kun ballanseror kjøpte jeg en Ocelot Elektro og så lyset! Kontroll under landing og bedre fart gjør dette VELDIG mye mere gøy!

            Problemet med kun ballanseror er å beregne landingen, dvs å komme inn på rett høyde og i passe fart til å kunne lande der man ønsker. Det har lett for å bli mange overflyvninger og nye landingsforsøk, eller så ramler hele sullamitten ned langt bak hanget. Dette er ikke det store problemet med easyglideren men når du får et fly som holder bedre på energien vil du sikkert se problemet.

            Jeg ville kjøpt et fly med flaps og gjerne med vingespenn på rundt 2 meter +. Motor er heller ikke å forakte når man er på prøve/feile-stadiet (hvor mange av oss forblir livet ut...)

            Du har jo allerede en god radio som sikkert har ferdig seilflyprogram med "butterfly/crow".
            Last edited by Funnypark; 17-04-10, 14:48.

            Comment


            • #7
              Originally posted by tomin View Post
              ikke handla noe enda , er jo så mye å velge mellom ......
              Siden du bor i Grenlands området så bør du skaffe deg en vinge som kan brukes på hang (f.eks. Lifjell) men som også bør kunne brukes som en termikkseiler (vinsj / motor).

              Ta kontakt med MFK Vingen (hvis du ikke allerede har gjort det) og sjekk med dem, der har piloter som flyr omtrent det som finnes av RC seilfly klasser og sitter med mengder av erfaringer som de sikker deler med deg.
              Det er også veldig moro å være med i en klubb / miljø som driver på med det samme!
              Last edited by Quadrocopter; 17-04-10, 15:02.

              Comment


              • #8
                da har jeg bestilt meg en Reichard elipsoid evolution , og regner med den kommer i morgen .

                noen som har et godt motor alternativ til denne
                jeg har en Attention Required! | Cloudflare

                kan denne brukes , litt usikker på dette her
                Pike perfection x3
                Race M
                victor
                Mini Corado
                Graupner mc 32
                Graupner mz 24
                [/QUOTE]

                Comment

                Working...
                X