Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lakkering av glassfibervinge..., tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lakkering av glassfibervinge..., tips?

    Jeg har tenkt å lakkere hvite striper/felt under seilflyvinger i glassfiber som i utgangspunktet har bra lakkfinish...

    Hvordan fikser jeg dette med mine begrensede kunnskaper om lakkering uten å ende opp med dårlig finish? Noen som kan gi tips om hva som skal til for et bra resultat?

    Regner med at det ikke er bare å maskere, matte med sandpapir og spraye med hobbylakk... eller? Trengs matching av lakktype med den som er brukt fra før og en god lakksprøyte? Kanskje like godt lage striper av hvite dekaler?
    Last edited by Funnypark; 26-03-10, 23:35.

  • #2
    Ser at Solartrim er egnet for bruk på betrekning men den skulle vel fungere på glassfiber og plast også...

    Ved lakkering er vel spraybokser bare å glemme på en slik overflate? Skulle kanskje anskaffet en grei "single action" sprøyte for lakkering av mindre felter?

    Comment


    • #3
      Jeg ser ingen grunn til at solartrim ikke skal fungere utmerket til det formålet. Har brukt det på glassfiber lakket med quick-lakk, og det sitter fint det.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #4
        Originally posted by bad scientist View Post
        Jeg ser ingen grunn til at solartrim ikke skal fungere utmerket til det formålet. Har brukt det på glassfiber lakket med quick-lakk, og det sitter fint det.
        Ok! Tror jeg skal prøve solartrim...

        Det sitter litt langt inne å gå i gang med lakkering for min del... Blir litt mye styr når man kan få et greit resultat på annen måte.

        Comment

        Working...
        X