Announcement

Collapse
No announcement yet.

rc på ulven leir på os

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rc på ulven leir på os

    heisann.. er på nett og prøver å leite det fram, men finner det ingen steder.. er det fritt fram for å fly med RC fly på ulven leir? eller hvordan er det? må man være medlem i en klubb?

    er det noen her inne fra bergen som vet om dette?

    mvh tony

    (håper jeg plasserte denne posten riktig )
    eg har limen rett her! det funker sikkert=)

  • #2
    Heisann Tony!

    Etter hva jeg vet så må man være medlem for å få fly der, men tror ingen har noe i mot at du tar deg en tur eller to for sjekke ut aktiviteten der

    404 Not Found

    Der er link til OS modellfly klubb som er klubben man må være medlem i.

    Bergen har vell så vidt jeg vet ikke stripe lenger, men har hørt at de jobber med saken

    Comment


    • #3
      Det stemmer at man må være medlem for å fly på Ulven og klubben er ganske striks på at dette overholdes. Det har litt med sikkerhet og leieforholdet mot forsvaret å gjøre blandt annet. Skal du prøve deg må det i alle tilfelle skje i samråd med noen som er medlem, gjesteflyging er ikke så populært i stor utstrekning Beklager men sånn ligger det altså an.
      Vet det fortsatt er noe aktivitet på Stend der BMFK hadde stripe før men da bare med småmodeller, helst elektro og denslags.

      jarle
      It's just like on the SIM exept your VISA is the spacebar.

      Comment


      • #4
        trulsen; takk for link det var det jeg leitet etter

        selv er det el. fly jeg skal kjøpe meg. et 3D fly. så jeg trenger jo ikke så stor plass å fly. men er jo gøy å kunne ha en stor plass å fly på av og til

        det er jeg og svigerfar som ble ganske så kraftig bitt av basillen, så dette skal bli kjekt har selv flydd 3-4 ganger på ulven før. men det er prøve flyging av andres fly for mange år siden. har kjøpt eget fly for knappe uke siden. og er helt frelst
        eg har limen rett her! det funker sikkert=)

        Comment


        • #5
          Bare for å presisere litt - flyplassen til Os Aeroklubb er på Ulven/Vaksinen, som går langs Ulvenveien mot Strøno.

          Ulven LEIR ligger et lite stykke unna, og der er det ikke tillatt å fly modellfly. Det er noen store marker like utenfor porten til leiren, og der må det ikke flyes. Både med tanke på forholdet til forsvaret, eventuelle kanalproblemer, og fullsize aktivitet fra flyplassen.

          Ellers er det bare å melde seg inn i OAK for å fly der. Det foregår også en del flyging med mindre plasskrevende ting på Stavollen på Stend, men dette er da "uorganisert".
          Anders Hauge

          www.hang.no - Norges nye HANG-side!

          www.JetsOfBergen.no
          rc.andersh.com

          Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
          Byggeblog FPV SailCam Easyglider
          Byggeblog for Eurosporten
          Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

          There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

          Comment

          Working...
          X