Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal til Starmoen å fly seilfly imorra/idag.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal til Starmoen å fly seilfly imorra/idag.

    Hei.
    Noen fra Elverum her?
    Jeg har fått gavekort på seilflytur av samboeren min å skal møte opp der imorra kl 10.00. Sharp...
    Noen som vet om overnattings sted som man kan ha med hund?
    Noe med ok pris.
    Fins det noen modellflyklubber i nærheten?
    Skal ha med Raptorn Kanskje man kan fly litt i samme slengen.

    Mvh Hansi
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    Ta kontakt med Ole Reistad Senter (ORS) og der kan du leie hytte eller rom. Tror det skal gå bra med hund også. Sjekk innbydelsen til NM i skala på hjemmesida til EFKM så finner du telefonnummer du kan ringe for å sjekke rom/hytte. Du er velkommen til å fly på modellbanen.
    Ola
    Elverum Flyklubb Modell
    www.efkm.org

    Comment


    • #3
      Originally posted by Ola View Post
      Ta kontakt med Ole Reistad Senter (ORS) og der kan du leie hytte eller rom. Tror det skal gå bra med hund også. Sjekk innbydelsen til NM i skala på hjemmesida til EFKM så finner du telefonnummer du kan ringe for å sjekke rom/hytte. Du er velkommen til å fly på modellbanen.
      Hei.
      Takk for svar.
      Det ble til at vi kjører imorra.
      Var det sånn at seilfly området og modellflystripa er nær hverandre?


      Mvh Hansi
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #4
        Yep. Modell holder til ca 300 meter sør for ORS. Sjekk det nye fine skiltet for Starmoen så ser du hvpr modellbanen er. Tipper vi er der fra ca kl 11 i morgen. Må ha nøkkel til bom og radio til fullsize under flyging.
        Ola
        Elverum Flyklubb Modell
        www.efkm.org

        Comment


        • #5
          Vi hadde en fantastisk tur opp.
          Ble møtt av hyggelig kar ved navn Endre Kristiansen. Han er instruktør for Gardermoen seilflyklubb.
          Han hadde bare en elev denne dagen så han hadde god tid til meg.
          Meningen var og fly skoleflyet men eleven insisterte på å fly et annet fly. Flyet het Duo Discus.
          Etter diverse sjekker av utstyr var vi endelig klare for å bli slept opp.
          På ca 750 meter ble vajer utløst.
          Jeg trodde det skulle være litt skummelt men det var sinnsykt kult der oppe. Ingen andre lyder en diverse pipelyder fra instrumenter å litt vindsus.
          Underveis fikk jeg overta spaker å teste redskapen. Det var stor stas
          Piloten jaktet på termikk å etterhvert hadde vi nådd en høyde på 1750 meter. Da snakker vi utsikt.
          Jeg trodde turen bare skulle vare ca 20-25 min men etter 55 min begynte jeg å bli litt uggen så jeg ba pent om at vi skulle gå inn for landing for og unngå katastrofe. En liten innflyging å noen minutter senere var vi på bakken. Cockpit var ren å alle fornøyde.
          Samboeren min fortalte at han ene eleven var noe utolmodig nede på bakken. Han trippet rundt å mente vist at vi var litt lenge oppe

          Meningen var å ta en tur på modellflystripa å titte litt etter dette men var for uggen for det.

          Dette kan anbefales på det sterkeste.
          Takk for en super 30 års gave til samboeren min
          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

          Comment


          • #6
            Her er noen bilder
            Attached Files
            I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

            Comment


            • #7
              Ser morro ut
              Kristoffer Rosmo
              Vingtor RC Klubb
              Great Planes Super Sportster 40
              SebArt Wind S110
              Clik 2.0

              Comment


              • #8
                Det må jo være fantastisk! Du skriver "uggen". Ble du rett og slett luftsyk?
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Discosen flyr jo godt! Var det ASK21 som var skolefly?
                  Ta en ny tur og fly mer selv, da blir du ikke så "uggen"
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Sjøsyk vil jeg kalle det. hehe.. Nesten en time med opp, ned, sirkler, tubulens var ikke bra for krystaller inne i hodet
                    Men det var det verdt.

                    Piloten nevnte det at når man flyr selv så rekker man ikke bli dårlig. Uansett så blir kroppen vandt til disse bevegelsene etter hvert.
                    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                    Comment

                    Working...
                    X