Announcement

Collapse
No announcement yet.

Robbe Disco

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Robbe Disco

    Bestilte meg en robbe disco fra modellers, denne skal være en liten oppvarming for en great planes ultimate 40 som jeg har kjøpt
    Er godt igang med byggingen, og må si at dette gikk ganske så greit. Skulle investert i ett betrekningsjern, da dette flyet er utrolig spinkelt i konstruksjonen, så jeg er redd for at jeg hadde knust hele greia om jeg gikk løs med vanlig strykejern. Valgte derfof å trekke med solartrim, som er selvklebende, og som en slags tape. Men resultatet blir greit nok, ikke noe vakkert men jeg er sikker på at herligheten flyr fint.
    Slenger med noen bilder.
    Attached Files

  • #2
    Fint med en skikkelig selvbygget Balsa Glider! Jeg er tre-bygger selv, og er spesielt interessert i de klassiske tre-gliderne. Ser ut til at denne kommer til å bli en bra "floater". Hvordan sender du den opp i høyden? Line, strikk eller hang? Kan anbefale strikk, skikkelig artig. Og gir et behagelig kontrollert løft.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

    Comment


    • #3
      Flyr garantert bra. Men du skal bare kjøpe deg et betrekningsjern med en gang, du kommer til å skjønne at det er verdt alle pengene
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jern er tingen ja. Har et Centurion med temp regulering. Kostet vel en 350.- kr. Et av de verktøy jeg er skikkelig fornøyd med og bruker ofte!
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment

        Working...
        X