Announcement

Collapse
No announcement yet.

EG Extra 260 33 %

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EG Extra 260 33 %

    Her er mitt nye prosjekt. 2,5 m EG Extra som ble overtatt etter litt byttevri med SD Extra`n.
    Her skal det inn en MVVS 58 LE. En motor jeg fikk tak på meget fordelaktig.
    Denne skal gi ett par-tre hundre rpm mer enn std 58`n, så jeg regner med at denne skal oppheve de 10 cm denne er større en SD`n,og vekta skal bli omtrent det samme, ca 11 kg.
    SD Extra`n fungerte meget bra med Std 58`n motoren, greit med eskape-power i hoover, og helt topp vektoppsett.
    Så dette burde bli like bra.
    Her blir det HD 9150 rund baut 4 stk på vingene, 2 på høyde,1 på side, life batteri på motager rett i, lipo på tenning.
    Prop. blir vel en 26X10 2 blad.

    Har så smått startet montering, men blir en stund før maiden pga, vedlikeholdsarbeid i heimen som må ferdigstilles før denne
    Attached Files
    Terje Egeberg
    "Opp ska det og det får bare virke"


    38% Carf Sukhoi ZDZ 180
    40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
    35% Pilot Extra 330 DLE 120.
    3DHS slick 89" EME 60.
    3DHS Slick 71"

  • #2
    Den er jo lekker, liker skjemaet.
    Vil du ikke putte inn en ekstra servo på sideroret, mener å lese at du kun skal bruke 1?
    Eneste som KAN bli et lite problem, er at siden modellen er litt lenger enn SD Extraen, så blir denne muligens litt haletung, noe jeg liker. Men dette finner du ut av, anbefaler at du balanserer den før du setter inn batterier. Så ordner det seg nok Blir vel å se på isen hos Anders i vinter denne da tenker jeg? Jeg skal iallefall ofte ned dit.
    Knut Erik
    But it flies, so who cares??
    www.torqueroller.com
    Steikje galen
    www.skalamodellflyklubb.no
    www.teamflyingcircus.com

    Comment


    • #3
      Sideror: Ja jeg vurdere 2 stk ja, og som du sier andg.balangsering så ser jeg hva det blir, har en "blytung" hitec servo liggende som jeg vurdere også. Husker ikke nr. på den, er en 1/4 skala servo. ca 160g. så må det inn vekt bak cg så går denne inn.
      Fargeskjema: ja det er ivertfall ett som ikke alle har,veldig lyst å fint.
      Planen er maiden på isen på Hadeland ja,men da må jeg vel stresse på, begynner å bli kalt på disse kanter nå. Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
      Blir kanskje maiden på den grønne også der? da må vi prøve å samles
      Terje Egeberg
      "Opp ska det og det får bare virke"


      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
      3DHS slick 89" EME 60.
      3DHS Slick 71"

      Comment


      • #4
        Jeg bruker 1 stk 7980 på sideror. Det holder i massevis Men det er ikke gøy å kjøpe den

        Comment


        • #5
          Da er jeg godt igang med monteringa
          Har montert alt av servoer. Ble 9150 over alt bortsett fra sideror som har fått 7955 TG.
          Motoren er ferdig innkjørt og tatt ut av Ultimaten, og ble montert i går. Har ventet på header fra mvvs.nl - Dette nettstedet er til salgs! - mvvs Ressurser og informasjon som jeg fikk i dag. Dette er ett tøft benn,"ball-header", som du bøyer og tillpasser, deretter sølvloddes det etter tillpasningen. Dette er nå levert til en kompiss for sølvlodding.

          Chook-servo hoppet jeg over, brukt wire som er montert via ett rorhorn og en løkke i enden som jeg kan trekke i fra fronten når jeg skal chooke.Chooken er fjærbelastet og blir trekt tilbake selv.

          Har igjen bare sideror med wirer og mont. av header nå, så er den klar til innveing og just av CG, monterer ikke batterier før jeg vet hvordan dette ligger ann.

          Så nå blir det vel å sitte å vente på isen skal legge seg, kommer vel noe snø i løpet av uka, så da er det vel slutt på gras-stripene for i år
          Attached Files
          Terje Egeberg
          "Opp ska det og det får bare virke"


          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
          3DHS slick 89" EME 60.
          3DHS Slick 71"

          Comment


          • #6
            Da var eksos på plass, og det meste er nå klart for maiden.
            Vekta stoppet på 10,3 kg. Batterier måtte legges bakerst i kanopy`n. Dette syntes jeg var litt rart,hadde ventet att jeg måtte vekte den i front pga.liten motor??
            CG ligger nå i fremkant av vingerøret. Som er omtrent i hht. manualen.
            Ellers ble jo vekta fin,og i hht manual som sier 9,6 - 11 kg.

            Blir artig å se hvordan denne funker med 58`n.
            Attached Files
            Terje Egeberg
            "Opp ska det og det får bare virke"


            38% Carf Sukhoi ZDZ 180
            40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
            35% Pilot Extra 330 DLE 120.
            3DHS slick 89" EME 60.
            3DHS Slick 71"

            Comment


            • #7
              Hmmmmmmmm????????.................ingen hjulkåper? UFF!!!!!!!

              Ellers ser det bra ut

              Da er det bare å komme på Holmen til helgen da. Visst det ikke har kommet for mye snø da
              Last edited by anders e; 09-11-10, 07:02.

              Comment


              • #8
                Ja, sant? hjulkåper har mye å si for helhetsfølelsen og looken på et fly!
                Spinner også forøvrig, men der har jeg sliti litt selv med å finne lang nok maskinskrue "9cm" å feste denne med. Doh.

                Uansett, dette blir bra!

                Søndag er det farsdag, og gjett hva far har ønsket seg? Joda, fri en hel dag til flying - så om været er lovendes kommer jeg muligens en tur å hilser på dere på Holmen om jeg får lov.
                ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                Comment


                • #9
                  Originally posted by alflovvold View Post
                  Ja, sant? hjulkåper har mye å si for helhetsfølelsen og looken på et fly!
                  Spinner også forøvrig, men der har jeg sliti litt selv med å finne lang nok maskinskrue "9cm" å feste denne med. Doh.

                  Uansett, dette blir bra!

                  Søndag er det farsdag, og gjett hva far har ønsket seg? Joda, fri en hel dag til flying - så om været er lovendes kommer jeg muligens en tur å hilser på dere på Holmen om jeg får lov.
                  Ja er været bra er du velkommen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by alflovvold View Post
                    Ja, Spinner også forøvrig, men der har jeg sliti litt selv med å finne lang nok maskinskrue "9cm" å feste denne med. Doh.
                    på Egen min brukte jeg en sjøtemutter og en 7,5cm skrue funker fint som f
                    BOOMA Intelliswitch

                    Odd A Eriksen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by anders e View Post
                      Hmmmmmmmm????????.................ingen hjulkåper? UFF!!!!!!!

                      Ellers ser det bra ut

                      Da er det bare å komme på Holmen til helgen da. Visst det ikke har kommet for mye snø da
                      Takker for innvitasjon, men jeg sliter litt til helga vi har boligmesse på jobben hele helga og jeg må være med litt der. og ikke nokk med det men vi skal åpne en hoppbakke for vintern også, og her er det jeg som lager sporet til gutta, så jeg får litt jobb der også.
                      Men jeg jobber med saken om å få vridd til ett eller annet på lørdag. Det er høyt prioritert med maiden nå.

                      Hjulkåper ja? Nå er det vel flere som har noe manko på dette, etter det jeg så av en video her
                      Desverre var dette tatt ut av settet og lagt inn noe uorginale alt for små og med feil farge, og det var ikke noe tema og få nye Grrrrr

                      Spinner er montert.
                      Attached Files
                      Terje Egeberg
                      "Opp ska det og det får bare virke"


                      38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                      40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                      35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                      3DHS slick 89" EME 60.
                      3DHS Slick 71"

                      Comment


                      • #12
                        Å nei du. Jeg mangler ikke hjulkåper. Da må du se filmen en gang til
                        Det var pyntedekslene på understellet

                        Comment


                        • #13
                          Sorry trudde jeg skulle få tatt deg litt nå,får se video`n en gang til da

                          Du har ikke tilfeldigvis noen passende hjulkåper liggende?
                          Terje Egeberg
                          "Opp ska det og det får bare virke"


                          38% Carf Sukhoi ZDZ 180
                          40% Pilot Extra 330 DLE 170 http://pilot-rc.com/ProductShow.aspx?id=101
                          35% Pilot Extra 330 DLE 120.
                          3DHS slick 89" EME 60.
                          3DHS Slick 71"

                          Comment


                          • #14
                            Nei desverre. Har gitt bort alt.
                            Men rcpro har lose aeroworks-kåper. De er SIKKELIG solide

                            Comment


                            • #15
                              Xxl: skjøtemutter? Hvordan ser den ut, ekstra "lang"? Eller bare en vanlig mutter.. ?

                              Kjøpt meg et gjengestag, tanken var egentlig å få noen til å sveise/lodde sammen denne sammen med en 5mm maskinskrue..

                              Men dette hørtes jo ut som en god ide..

                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                              Comment

                              Working...
                              X