Announcement

Collapse
No announcement yet.

BlitzWorksRC AMX 50mm EDF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BlitzWorksRC AMX 50mm EDF

    Kort fortalt: har flydd mest 3D med glowmotor i det siste, og fikk lyst på noe som går fort! Valget falt på EDF, noe som jeg måtte "forske" litt på siden det er litt ukjent for en nitro-skalle som meg.
    Fant ut at Banana Hobby hadde gode greier til gode priser, og bestilte en AMX 50mm og en F-35 70mm med VT.
    Har aldri holdt stikkene på en jet før, så AMX'en skulle testes ut først.
    Bestilte flyet PnP uten radio og med ekstra batteri, alt ankom uten skader (innholdet i esken kunne ha vært litt mer polstra, men dog).
    Oppsett på flyet:
    Originale (ferdigmonterte) servos, ESC, motor, vifte og batterier. Hitec Eclipse 2,4GHz TX, Optima 6 RX

    1.
    Bilde 95: Deler og greier.
    Før selve monteringen startet sjekket jeg at alt virka som det skulle og at alle deler passa. Fant fort ut at canopyen ikke var helt tilpassa, men det problemet utsatte jeg til den skulle monteres på.
    Valgte å bruke 12-min epoxy på all liming.

    2.
    Bilde 97: Alle flater som skal limes ble pussa med fint sandpapir.

    3.
    Bilde 98: Første vinge limes på.

    4.
    Bilde 99: Første horisontale limes på.

    5.
    Bilde 100 og 102: Andre vinge og horisontal limes på.

    6.
    Bilde 103: Sliteknopper limes på.

    7.
    Bilde 104: Vertikal finne limes på.

    8.
    Bilde 105: Rorhorn limes på og linker monteres. Servohornene var faktisk rett påsatt fra fabrikk!

    9.
    Bilde 107: Canopy tilpasses og slenges på. Denne fungerer som battery bay, og holdes på plass med en hake i forkant og en sterk magnet bak. Funker helt fint!

    10.
    Bilde 109: Ferdigstilling!

    Dette flyet bygges i racerfart, selv om mesteparten av tida går med til å se på at lim tørker...
    CG endte opp just precis der manualen sa at den skulle være, så jeg satset på at det ble brukbart.
    Attached Files
    Got Mojo?
    www.theprofilebrotherhood.com
    Paul Swany is my god!

  • #2
    I forbindelse med jomfruturen valgte jeg å ikke sette på bombene på vingene for å spare liming i tilfelle ting skulle gå skeis. Det skulle vise seg at disse aldri kommer på i det hele tatt, for de skaper jo ekstra drag, og øker vekta med noen gram. Ser bra ut i lufta uten også!

    Jomfruturen ble en total suksess! Flyet er kjempefint på hand launch; guff opp motoren og gi det en real puff rett fram. Vær obs på torque roll venstre under take-off, selv om det ikke skaper nevneverdige problemer.
    AMX'en flyr veldig rolig og stabilt uansett hastighet. Stall er forutsigbar og den er lett å lande! Ved veldig lave hastigheter liker den best å ha vingene level, særlig fordi det ikke er noe sideror. Skarpe svinger må tas i god fart, for den G-staller ganske lett. Roll rate er grisekjapp i høy fart!
    På grunn av at batteriet ligger "løst" under canopyen tør jeg ikke ligge invert lenge, og iallefall ikke dra negativ G før jeg har fått inn en stropp.

    Flytid viste seg å være nøyaktig 5 minutter, så når timer'n piper er det bare å gå på landingsrunde. Selv i litt vind er det en smal sak å lande denne på første forsøk.
    Jeg er imponert!
    Got Mojo?
    www.theprofilebrotherhood.com
    Paul Swany is my god!

    Comment


    • #3
      Fordeler og ulemper:

      Pluss:
      -Pris
      -Virker som om det er god kvalitet
      -Enkel og kjapp å sette sammen
      -VELDIG lettflydd
      -Høy fart og god motor i forhold til prisen
      -Bra utseende

      Minus:
      -Ingen batteristropp
      -Litt ubalanse i vifta
      -Sliteknoppene under buken burde vært av plast, ikke EPO

      Alle som mestrer et lavvinga fly kan fint fly denne, men husk at den er kjapp og at den kun flyr på fartvind! Gassen må holdes litt oppe!

      Radiomix:
      -Elevon mixing
      -Expo ch 1 og 2: 40%

      Video kommer bare jeg får hanka inn noen som kan filme...
      Got Mojo?
      www.theprofilebrotherhood.com
      Paul Swany is my god!

      Comment


      • #4
        Den va "grusom" liten og ser nervøs ut Hadde ikke venta en sånn skulle være lett å fly.
        Prisen var absolutt spiselig.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X