Announcement

Collapse
No announcement yet.

Funjet Ultra - Hvilket opsett? Hvor kjøpes den?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Funjet Ultra - Hvilket opsett? Hvor kjøpes den?

    Hei alle tidligere og nåværende funjet eiere!

    Skal kjøpe meg en funjet for å rævkjøre alle jet-eiere på fagernes treffet til neste år. Jeg ønsker tips om det råeste opsettet jeg kan få for en rund men ikke alt for rund sum. tenker å bruke regulator fra turnigy. Turnigy nano tech batterier, og muligens disse servoene hvis ingen har noen motvendinger Attention Required! | Cloudflare Ønsker hovedsakelig tips fra de som har peiling på funjet og df siden jeg som sagt skal RÆVKJØRE 200.000kroners jet på fagernes.
    Last edited by JayBee; 21-10-10, 21:14.
    Jon-Brage Hoel Andorsen
    -------------------------------------------------------------------------
    Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

    Alt flyr bare du har nok motor!

  • #2
    Ring meg. du har nummeret....

    Dessuten gjorde jeg dette sist treff, så egentlig burde du finne på noe nytt
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #3
      Hvor kjøper dere funjet? Elefun har dessverre bare pakke. Finnes det et fullgodt alternativ i samme prisklasse?
      Gjerne DF
      Last edited by Jostein; 08-11-10, 20:42.
      Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

      Comment


      • #4
        Mitt oppsett er som følger:
        - Motor; HET RC Typhoon 2W-20. (3350 kV / 700W)
        - ESC; HET RC Tsunami 72amp.
        - 4S 1850 mAh LiPo
        - Prop; 6x4

        Mulig den propellen er litt stor for motoren men jeg holder ikke full gass mange sekundene. Jeg synes den går noe helt jævlig. Kapasiteten på batteriet (1850) valgte jeg med tanke på vekt for rett balanse.

        Jeg fant heller ikke rent fly her i landet så jeg gikk til el-fly.dk
        (Det er forresten Ultra versjonen jeg har)
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Originally posted by arhennie View Post
          Mitt oppsett er som følger:
          - Motor; HET RC Typhoon 2W-20. (3350 kV / 700W)
          - ESC; HET RC Tsunami 72amp.
          - 4S 1850 mAh LiPo
          - Prop; 6x4

          Mulig den propellen er litt stor for motoren men jeg holder ikke full gass mange sekundene. Jeg synes den går noe helt jævlig. Kapasiteten på batteriet (1850) valgte jeg med tanke på vekt for rett balanse.

          Jeg fant heller ikke rent fly her i landet så jeg gikk til el-fly.dk
          (Det er forresten Ultra versjonen jeg har)
          Det er den motoren jeg hadde i min Stinger med 3S 1850mAh 40C og 4.75x5.5 APC. Den ble målt til 204 km/t på Fagernes i år. Med 4S blir strømtrekket så stort at den vil brenne etter kort tid. Det må jo være gøy å kunne ha full gass igjennom en halv loop med 300 meter i diameter. Driver i disse dager å tester litt forskjellig oppsett på en Turn Left og en Pushy Cat. God regulator er like viktig som god motor. BL.a. riktig timing kan utgjøre en del på turtall/hastighet.
          Fun jet er kanskje ikke det beste flyet for stor hastighet (300+ km/t), med tykk vinge som ikke er helt glatt.
          Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

          Per Nilsen
          Spikkestad

          Comment


          • #6
            Motor forslag:Attention Required! | Cloudflare

            Les reviews på denne nederst på samme side.
            Mc 24 Gold retro-Hott "Nerdemax de-lux"
            Skal det værra seilfly, skal det værra skallstøpt..

            Comment


            • #7
              Brukte HET 2W25 på min funjet som også var på Fagernes i år. Med 6s og 5x5 cam speed propell ble den målt til 230km/t der (plagdes med for myke elevons så jeg mista styringen mens den ennå akselererte). Etter å ha dytta det samme oppsettet i en ultra har vi målt den til 257km/t. FORT NOK!
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

              Comment


              • #8
                Tror det heller blir en sånn
                404 Not Found
                enn en Funjet
                Jon-Brage Hoel Andorsen
                -------------------------------------------------------------------------
                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                Alt flyr bare du har nok motor!

                Comment


                • #9
                  Multiplex skriver EDF i sin beskrivelse av funjet ultra. Trodde den var propelldreven?

                  404
                  Attached Files
                  Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by peppern75 View Post
                    Det er den motoren jeg hadde i min Stinger med 3S 1850mAh 40C og 4.75x5.5 APC. Den ble målt til 204 km/t på Fagernes i år. Med 4S blir strømtrekket så stort at den vil brenne etter kort tid. Det må jo være gøy å kunne ha full gass igjennom en halv loop med 300 meter i diameter. Driver i disse dager å tester litt forskjellig oppsett på en Turn Left og en Pushy Cat. God regulator er like viktig som god motor. BL.a. riktig timing kan utgjøre en del på turtall/hastighet.
                    Fun jet er kanskje ikke det beste flyet for stor hastighet (300+ km/t), med tykk vinge som ikke er helt glatt.
                    Motoren skal tåle 55A max jfr. HET's nettsider. Mener og å ha lest at den tåler max 4S men husker ikke hvor. (Antagelig i manualen som fulgte). Men så anbefaler de som sagt en mindre prop enn jeg har på. Aner ikke hva mitt oppsett potensielt kan trekke av strøm, men har en måler liggende så det skal jeg sjekke. Må bare lodde på noen deans på den først. Kan godt komme tilbake her med resultatet...

                    Brenner jeg motoren så er det bare å prøve noe annet. Takk for tipset Jeeeright. Det oppsettet gir teoretisk 10.000 runder mer enn min. Men foreløpig har jeg mer enn nok med det som er. Jeg slår ikke av på gassen tidlig for å spare motoren. Den rett og slett går for fort for meg, men det er en treningssak som alt annet.
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      håper jeg ikke stjeler tråden, men er det noen som har forslag til et (for dere slapt) oppsett til en nybegynner?
                      tenker gjerne Hobbycity motor og regulator gjerne for ca 2Ah batterier, 3s. så det ikke blir så dyrt på batterifronten
                      kan sikkert gi meg en pm, så slipper det å bli en avsporing
                      dx7

                      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                      Løten MFK
                      Stay Frosty

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Øyvind M View Post
                        håper jeg ikke stjeler tråden, men er det noen som har forslag til et (for dere slapt) oppsett til en nybegynner?
                        tenker gjerne Hobbycity motor og regulator gjerne for ca 2Ah batterier, 3s. så det ikke blir så dyrt på batterifronten
                        kan sikkert gi meg en pm, så slipper det å bli en avsporing
                        Er det snakk om funjet nå eller? Hvis ikke så har throttlestore en fin cessna 185 150cm elektro i epo
                        Jon-Brage Hoel Andorsen
                        -------------------------------------------------------------------------
                        Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                        Alt flyr bare du har nok motor!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Øyvind M View Post
                          håper jeg ikke stjeler tråden, men er det noen som har forslag til et (for dere slapt) oppsett til en nybegynner?
                          tenker gjerne Hobbycity motor og regulator gjerne for ca 2Ah batterier, 3s. så det ikke blir så dyrt på batterifronten
                          kan sikkert gi meg en pm, så slipper det å bli en avsporing
                          Hvis det er funjet du snakker om, så er vel her definitivt rette plassen å svare på
                          Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                          Comment


                          • #14
                            ja, funjet det er snakk om. throttlestore sine epo cessnaer er jo teit å kjøpe. halv pris på hobbycity

                            hadde håpet på et snilt funjet oppsett, derfor hobbycity produkter til en liten pris. hvis jeg synes det er morro blir det oppgraderinger(som i seg selv er VELDIG morro)

                            ville bare ikke stjele tråden til trådstarter derfor jeg tenkte å få pm'r. eller jeg kan starte egen tråd?
                            dx7

                            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                            Løten MFK
                            Stay Frosty

                            Comment


                            • #15
                              Kuppa den jo jeg og. Tenkte det var greit med én funjet tråd å forholde seg til
                              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                              Comment

                              Working...
                              X