PDA

Vis full versjon : Article: ST-Models 2.4Ghz Cessna 350 fra Elefun

flypilot
27-10-10, 02:29
You can view the page at http://www.modellflynytt.no/content.php?r=128-STM-2.4Ghz-Cessna-350-fra-Elefun

flypilot
02-11-10, 16:59
Noen flere som har handlet seg en Cessna 350? hva syntes dere om modellen?

arvid
02-11-10, 20:10
jeg har kjøpte en sånn. Skikkelig pen og fin modell, men har ikke fått prøvd den enda.
Får vente til våren med den,

Himing
02-11-10, 22:17
Noen flere som har handlet seg en Cessna 350? hva syntes dere om modellen?

Har kjøpt en slik - min andre elektro. Gikk greit å sette sammen, men det var litt dårlig forklart hvordan 'binde' mottakeren til senderen for en som ikke har brukt 2,4GHz før. Men fant ut at 'binde'-bryteren skal løftes opp før senderen slås på, og ha en kortslutningsbøyle på plass i mottakeren. Fikk satt vingen sammen med feil vinkel (anhedral i stedet for dihedral) første gangen, men det var enkelt å bytte. Har brukt FMS simulatoren mye før jomfruturen, så det gikk bra. Masse krefter og fløy som på skinner. Flott med flaps, som gir veldig lav landingshastighet. Nå er jeg spent på om jeg kan fly den fra gress. Skal prøve å dekorere den som den C400 som av og til er innom her på Notodden, LN-EMD.

Voguna
06-12-10, 01:14
De landingslysene er bare til pynt, de har ingen funksjonell betydning. Jeg vil tro dette flyet staller veldig lett, og man trenger derfor høy hastighet for å holde det i luften. Det er også slike "billige" fly som er værst å lande med. Her skal det ikke mye til for å knekke et nesehjul, og for å erstatte dette, krever det mye knoting. Ville ikke anbefalt dette til noen nybegynner. Man burde heller kjøpe et mer stabilt fly, som første fly, syntes jeg, som er lettere å fly. Dette er sikkert kjempe morsomt å fly. Men prisen er veldig stiv i forhold til krefter du får av den lille motoren, og det lille batteriet.

flypilot
06-12-10, 18:00
De landingslysene er bare til pynt, de har ingen funksjonell betydning. Jeg vil tro dette flyet staller veldig lett, og man trenger derfor høy hastighet for å holde det i luften. Det er også slike "billige" fly som er værst å lande med. Her skal det ikke mye til for å knekke et nesehjul, og for å erstatte dette, krever det mye knoting. Ville ikke anbefalt dette til noen nybegynner. Man burde heller kjøpe et mer stabilt fly, som første fly, syntes jeg, som er lettere å fly. Dette er sikkert kjempe morsomt å fly. Men prisen er veldig stiv i forhold til krefter du får av den lille motoren, og det lille batteriet.

Landingslysene har ingen praktisk betydning utover at det er kult, akkurat sån som på alle andre modellfly med lys..de er ikke ment til å ha en praktisk funksjon..De er med på å heve skalalikheten. Når det gjelder stallhastigheten så er den faktisk veldig lav på dette flyet da den har en unik vinge som gir godt med løft selv i lave hastigheter..Men så til en ting vi er enige med og det er at dette ikke er noen nybegynnerfly, men heller en god nr 2 og vil si at til den prisen du betaler får du veldig mye for pengene...bare min erfaring.

Himing
14-12-10, 22:09
Jeg har som nevnt tidligere kjøpt denne som mitt andre fly (på noen år - fløy en del for ca. 25 år siden). Corvalis'en er nok ikke noe begynnerfly, men den er morsom og veldig sprek. Med akku'n som fulgte med har jeg masse flytid - har ennå ikke brukt opp all ladning. Og med hensyn på landing: Jeg bruker fulle flaps under landing (akkurat som på full-size), og da er landingshastigheten bemerkelsesverdig lav. Jeg har dog bare flydd i helt eller nesten vindstille, så jeg kan ikke si noe om hvordan den oppfører seg med vind. Men i og med at den er lett vil det nok bli noe mer problemer. Og jeg synes nesehjulsleggen ser sterk ut, så den vil forhåpentligvis holde lenge (bank i bordet!).

Og for de som skriver kommentarer: Ikke gjør det hvis du ikke har førstehånds kjennskap - det er for dumt å skrive " jeg tror...." når noe spør om erfaringer.
MVH Himing - rimelig tilfreds Corvalis-pilot (og også på full-size C172).