Announcement

Collapse
No announcement yet.

GB Yak 55 1.4m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GB Yak 55 1.4m

    Etter lang, lang tid med sikling på de nye Gernot Bruckman elektroyakène "som forøvrig er en knallgod pilot,
    og tilsynelatende en ydmyk kar!" har valget endelig falt på den minste, nemlig 1.4m utgaven i Rødt/Hvit/blått.

    Synes designet på disse modellene "og fullsizen" er fantastisk godt og annerledes, og bryter mye med
    andre typiske acro/3d maskiner som man ser for tiden.

    Var i utgangspunktet ute etter 1.8m versjonen, men etter å ha tenkt mye "og prøvd å få tak i den brukt"
    havnet jeg på den minste, da jeg har en drøss av 3s batterier jeg kommer til å seriekoble i modellen for
    å slippe unna ekstra utgift med nye batterier - og spare endel penger helhetlig.

    Blir jeg så fornøyd som jeg tror og håper å blir, er jeg fristet å kjøpe inn 1.8m utgaven til sommeren,
    om ikke 2.2m som ser ut til å ha blitt lansert på GB sine sider.

    Nuvel, oppsettet blir som følger:

    Gb Yak 1.4m rød/hvit/blå
    Hitec HS-225MG x4
    Scorpion 4020 16 turn 415kV 5-6S
    Castle Creations Phoenix Ice 75A
    JXF 15x8 El Trä

    Turnigy 3s2200 30a x2

    Da kommer det mer når modellen er i hende, og tiden strekker til for å gjøre den klar!
    Ultimaten jeg bygger har første prioritet, men denne skal nok ikke ta lang tid å sette sammen.

    Og, jeg må innrømme jeg gleder meg veldig!

    Samt, jeg har en PA Addiction komplett med Thrust oppsett og Hitec 65hb/hs55 + 4stk 3s1300amp 30a batterier som jeg kommer til å legge ut for salg HBO 1500,- - så hvis noen er intresert, send meg en pm.
    Last edited by alflovvold; 27-11-10, 21:25.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%


  • #2
    Og da var den jammen meg kommet!

    Kjapp ekspedering og frakt må jeg si, ble pakket å sendt igår tidlig - fremme nå kl.12

    Klarte ikke å dy meg, så måtte jo pakke opp på kontoret..

    Herlig modell med fin finnish, samt perfekt størrelse for min del da det ikke
    trengs demontering/montering v. frakt. Og designet er jo bare helt rått!

    Mer kommer..




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Last edited by alflovvold; 30-11-10, 12:04.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

    Comment


    • #3
      Se der ja. SNADDER

      Comment


      • #4
        Gratulerer!
        Den er noe av det mest linjelekre jeg vet om, håper du får MYE glede av den

        (Men kan du blande jobb og hobby, på samme arbeidsbord attpåtil? LOL)
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Endelig pakket ut hjemme, ble bare en kjapp sjekk av alt innhold, samt montering av understell.

          Virkelig en flott modell, men dog ikke så strøken/feilfri som andre tråder jeg har lest på nettet. Trekket var helt perfekt når jeg pakket den opp på kontoret, dog etter et par timer var den slakk endel steder - det ble kanskje litt kjapp klima endring?!

          Uansett, knakendes fornøyd så langt.

          Limte noen spanter/smådeler på Ultimaten før jeg tok noen bilder -



          Og jo - det hjelper litt å være medeier i firmaet når man hiver fly rundt seg på kontoret.. Ikke akuratt ofte heller, til mitt forsvar.. Hehe


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

          Comment


          • #6
            Motor på plass, samt annet smådill mens lim på Ultimaten tørker..

            Denne viste seg å være litt lengre enn det beregnede Axi oppsettet, så er må det gjøres noen modifikasjoner for å få spinneren i alle fall 1cm nærmere cowling!

            Hadde vært morsomt å ta første turen til Lørdag, får se om ikke tiden strekker til!

            Ellers er jeg godt fornøyd med modellen, dog jeg er nok litt bortskjemt med mine PA fly der alt bare passer sammen " dvs. PAs egne komponenter " samt bruk av carbon for å stive av kropp/vinger.

            Men at denne vil fly godt er jeg ikke i tvil om!

            Prøvemontering -

            Click image for larger version

Name:	bilde.jpg
Views:	1
Size:	105.5 KB
ID:	574031



            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Last edited by alflovvold; 02-12-10, 07:18.
            ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

            Comment


            • #7
              Etter litt googling fant jeg ut at flere kjørte samme motor som meg, dog det ser ut som selve akselen på min motor står lengre ut enn bilder jeg ser av tilsvarende modell! Går det rett og slett ann å flytte denne bakover? Alt.fjerne 1cm av den, dog litt skeptisk til å begynne å kutte og herje.. hmm..
              ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

              Comment


              • #8
                Du får sjekke bak, kanskje akslingen sitter med settskruer som er skrudd ned i spor på akslingen. Da er det sannsynligvis lettere å kappe akslingen foran. Kommer an på hvor herdet den er og hva slags verktøy du har. Pakk motoren i Gladpack hvis du kutter så det ikke kommer spon inn...
                Nå er det skikkelig vær for saggete betrekning Satt og gikk over noen modeller i går kveld, og det var plutselig mye rynker og skrukker på det meste som var på hobbyrommet. Vanlig fenomen det her på kalde dager.
                Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                Comment


                • #9
                  Det så ut som nettopp det, settskruene i spor - og disse satt som svarte F.
                  Hm.. Jeg har en Dremel-wannabe sak med kutteskive, mulig dette går? Dog jeg tipper akslingen er lagd av ganske så tøff legering? hmm. Lurt med gladpack rundt ja, takk for råd.

                  Rynkebetrekning ja! Hehe ja, merker det godt selv - irriterende det der..
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #10
                    Gratulerer med nytt fly=) den var utrolig fin. Egentlig ikke vært så stor fan av yak 55, syns den har vært litt rar på en måte med den bobble canopyen, men merker nå jeg har blitt fan=) Tøft! likte fargerskjemaet veldig godt!!
                    Ole Kr Follstad

                    BVM T33 Thunderbird, Jetcat 80se med kerostart
                    PilotRc Sbach 342 40%, DA170, Proflow canistere
                    EF Extra 300 60"
                    EF Extra 300 104" Eme120
                    GB Yak 55 2,2m, Dle55RA
                    ESM Bearcat, NGH 38cc
                    Phoenix p51D Mustang, Dle55
                    Phoenix K8b, 1:2,5 6m
                    Hangar 9 Piper cub 1\4
                    Ask 21 1:3 5,7m helkompositt

                    Comment


                    • #11
                      Se der ja, tror det er en knall modell. For et par år siden syntes j den modellen så litt merkelig ut. Men etter jeg så denne modellen i 40% utgaven fly sinnsyk 3D under tarp flugtag i tyskland, ble jeg frelst. Flott modell indeed!

                      Sent from my Galaxy S using Tapatalk
                      All you need is love

                      Comment


                      • #12
                        Ja, jeg måtte også "tygge" litt på designet før jeg likte den. Men veldig fornøyd!

                        Jeg sikler veldig på 1.8m utgaven for å si det sånn.. Vært litt for nærme checkout-knappen noenganger nå i det siste, har allerede servoer som vil passe fint..

                        Får vel teste ut lillebroren først!

                        Forøvrig er designet med canopyen helt genial, slik at man har full tilgang til all elektronikk..

                        Sent from my iPhone using Tapatalk
                        ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                        Comment


                        • #13
                          Ferdig!

                          Mer skriverier kommer..
                          Jo, finn 'en feil! Doh!! Helv...

                          Er det muuuuulig?!




                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                          Comment


                          • #14
                            haha ja her har det gått litt for fort ser jeg, men du får fly høyt da, greit å få stripene rett,har selv en sånn , i gul å rød, den flyr helt fantastisk,den flyr helt beint , dette er en riktig 3d marskin, lykke til
                            Rune Borgersen

                            Comment


                            • #15
                              Limt på høyderoret opp ned?
                              Fint fly Håper du legger ut noen filmer!
                              Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

                              Comment

                              Working...
                              X