Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har Martinsen Hobby lagt ned?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har Martinsen Hobby lagt ned?

    Det så sånn ut da jeg var der i dag. Det sto stengt på døra og det var utrolig lite inne i butikken.

  • #2
    Trur han har prøvd å selge det en stund, men uten hell. har hørt en del om at de skal stenge i det siste, men aldri hørt noe om når.
    Rune Ådlandsvik
    Fly:
    Pilot Rc Yak 55M/DA50
    Extreme Flight Extra 300 58"
    Extreme Flight Extra 300/DLE55 *solgt*
    Aeroworks extra 300 35cc/DLE55 *solgt*

    Comment


    • #3
      De har nok stengt ja.. Har pratet om det en stund, og de snakket om og legge ned for en måneds tid siden..

      Men kan hende de har oppe ennå, har ikke sett i det siste, men de har aldri åpent før 12 uansett
      Joakim L. T. 94-Modell
      ---------------------------------------------------
      Aeroworks - Extra 300
      Extreme Flight - Yak 54E Profile
      Crrc-Pro GF26I
      EG - Yak 54 26cc
      Kyosho - Edge 540 .50
      C Goldberg - Cub med flottører
      OMP - Katana V2

      those who are fearless may not live long, but those who are cautious do not live at all

      Comment


      • #4
        var innom der lørdag for 2-3 uker siden og det var siste dagen desverre.........

        Comment


        • #5
          Lagt ned

          Hei
          Bekrefter at Martinsen Hobbyservice er slått konkurs
          Dette pga omsetningssvikt.
          OAF
          Caliber 30FT MiniTitan
          Div Fly
          Radio Hitec Aurora 9
          www.ringerikemfk.com
          http://modelsport.no/

          Comment


          • #6
            Det er trist at hobbyforretningene i Norge ikke har livets rett, men med alle kinesiske onkler og andre slektninger rundt om i verden er det ikke annet å vente. På grunn av at vi er "verdens rikeste land" har vi ikke råd til å kjøpe noe her hjemme.
            Det minner meg om da jeg begynte med hobbyen og måtte bestille det meste fra ModellHobby. En pakke fra Oslo, tok dengang lengre tid enn fra China eller USA i dag.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              når du ser prisene på saker og ting i kina, og hva disse karrane tar seg betalt for her, så er det vell ikke så rart det blir slikt?

              Comment


              • #8
                Hadde ikke lagt all skylden på onkler og tanter i Kina - når det finnes flere web butikker i Norge som selger produkter tett opp til Kina pris uten at noen hever øyenbrynet av den grunn...

                Det handler vel mer om å kunne tilpasse seg dagens måte å handle på og glemme gamle konservative holdninger - tror ikke det er mange nordmenn som gidder driver blå-kors heller.

                Det er aldri hyggelig at noen må trekke inn årene, men vi kan glede oss over at det også har dukket opp nye butikker her til lands de siste årene.
                Last edited by Quadrocopter; 12-01-11, 16:57.

                Comment


                • #9
                  kina produkter er en ting, men produkter som aldri har vert i nærheten av kina er naturligvis dyrere og produkter som er produsert for større distributører, de kan du heller ikke kjøpe så mye billigerre i kina. Rene kina kloner og annet kina junk er en annen ting, men de kan ikke sammenlignes med andre kvalitetsmerker enten de er fra kina eller andre land.

                  Comment


                  • #10
                    Kan ikke se at markedet i Kina hadde noe som helst med at Martinsen gikk dårlig.
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      Det gjelder å støtte opp om norske butikker, bare bå de få årene jeg har dreve med rc så er det en hel del butikker som har forsvunnet og det er butikker som sattset på kvalitet. Jeg kjøper selv kunn fra utlandet når ting ikke er å oppdrive eller tar veldig lang tid å skaffe og da handler jeg i europa eller usa

                      Comment


                      • #12
                        2009-2010 var årene der alle useriøse aktører på alle marked rundtom i norge blei luket bort. dette gjelder ikke bare modellfly! men generelt rundt om. blir en for trangsynt og holder på mye på sitt, ikke ser seg rundt og markedsfører seg, så blir det hengelås på døren.
                        fra 2004 til 2009 har alt blomstret! det var modellfly butikker i hver 4 garasje rundtom i norge! klart att noen feller bort! (no sier ikke jeg at den nevnte butikken har slitt med det) men saker og ting koster, er en ikke så nøye slik som meg selv, så trenger ikke jeg en motor til par tusen kroner, når onkel pingjong lager en med like spesifikasjoner til 150kr. jeg har plutseligt hatt råd å holde på med denne hobbyen etter at jeg fant utav kina og jeg kan kose meg med flere modeller, og tester forskjelligt når jeg flyr men det er skal nevnes att det er butikker i norge som er temmelig ok å handle hos, en får hjelp, og service! og da betaler jeg den høyere prisen også

                        Comment


                        • #13
                          flere av de jeg tenker på var seriøse med god service, men alle fallt ikke bort pga. økonomi, men borte er de. Jeg liker følelsen av kvalitet som f.eks når du tar ut en OS eller en annen kvalitets motor fra esken første gangen og bare ser og føler at det er et kvalitets produkt. Det samme gjelder når du monterer et helli og allt bare passer perfekt og du føler kvaliteten. Og kvalitet gir for meg bedre trygghet og følelse i luften, jeg sier ikke at det nødvendigvis flyr så mye bedre, men for meg så føles det mye bedre.

                          Comment


                          • #14
                            Det er 2 hovedgrunner til at modellbutikker går dukken. Ene er at det er altfor mange som selger modellfly/heli/leker, og disse spiser en anserlig del av kaka. Når rema selger et heli i butikken, tjener de kanskje en 50 lapp på det, og den 50 lappen burde gå til modellbutikk i stedet. Hadde de seriøse butikkene i norge hatt "monopol" på dette, hadde garantert flere overlevd. Enhver butikk må ha en viss omsetning før de begynner å tjene penger, og mange små bekker blir fort en stor å.

                            Andre grunnen er at det er nedgangstider, og Rc blir den posten som folk flest reduserer i dårligere tider. Når omsetningen går feks ned med 20%, så gjør det mye på sluttlinjen.

                            Jeg syns butikkene er lite kreative når det gjelder salg. Feks, viss man kjøper et helt fly i butikken, hvorfor har da ikke butikken en ferdig pakke, som gjør at prisen blir litt lavere for kunden? Ellers, viss man handler en hel bil, så er den vesentlig billigere, enn om man kjøper bilen del for del. Det er endel butikker som har dette på enkelte fly, men langt nær på alle flyene sine.
                            Last edited by spitmk16; 13-01-11, 02:13.
                            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by kapia View Post
                              når du ser prisene på saker og ting i kina, og hva disse karrane tar seg betalt for her, så er det vell ikke så rart det blir slikt?
                              Det er helt forståelig at kunden er opptatt av pris og kjøper der det er billigst. Men det gjør at det blir mindre og mindre attraktivt å drive butikk i Norge.
                              Lønninger-husleie-og andre driftsutgifter her i landet gjør at forretningene ikke kan konkurere med netthandelen. Like forbannet er det trist å ikke kunne gå i en hobbyforretning og å kunne se på varene før man kjøper.
                              Med hjemmekontor behøver man (snart også i Norge) ikke å bevege seg ut i det hele tatt, utenom å åpne døra for å motta varer.
                              Bortsett fra når vi skal ut å fly modellfly.
                              Karl Hans Glommen.
                              Mjøsa Modellflyklubb

                              Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

                              Comment

                              Working...
                              X