Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket FPV fly anbefaler dere til dette?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket FPV fly anbefaler dere til dette?

    Er på jakt etter et FPV fly som jeg kan bruke 14,8 volt LIPO på 6000mah batteri i. Dette siden jeg har en haug av disse batteriene fra før. Ellers er det ganske fritt men ønsker noe i EPO/ELAPOR som tåler en støy og ikke får propell i video bildet!
    Hva anbefaler fintfolket?
    Lars Norberg

  • #2
    Hva med en Skywalker? bevrc.com - bevrc Ressurser og informasjon
    Med tilhørende ESC og motor så kan du fint bruke et 4S batteri.

    Eg kan ikke si så veldig mye om selve flyet enda da eg fortsatt venter på mitt i posten Men er veldig mye skryt av det på nettet.
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

    Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

    Comment


    • #3
      Første jeg tenkte når jeg så batteriet er en Skywalker, fått mye skryt. Info her.
      Stian Håvak (82)
      Fly low or crash trying!

      MFN @ Facebook - Like!

      Comment


      • #4
        Ikke dum den, noen som har testet Multiplex sin twinstar. Ser litt artig ut og har to motorer.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          Jepp, har brukt twinstar en stund og den funker fint den og Brukt med RVOSD, 2.4 Ghz video link, 2 stk børsteløse motorer og 35 Mhz radioutstyr.... funka fint det.
          Leif Bjørgo
          Cirrus-RCFK

          Comment


          • #6
            Et billigere alternativ til Twinstar er et fly kalt Voyager. Har det selv og tørr vedde på at det flyr like bra som Twinstar, stor og solid kropp med MASSE plass, og meget stabilt i luften. Min ble solgt som en Protech modell, og den kom med bra hardware pakke. Ikke Multiplex kvalitet, men bedre enn mye annet fra Asia.

            Comment


            • #7
              Likte Twinstar flyet. RCflight.se anbefaler å sette 2 stk Turnigy Inrunner 2835 2200kv motorer på dette flyet.
              Er dette de beste motorene for dette flyet eller er det bedre alternativer?
              Last edited by Teza; 26-12-10, 20:28. Reason: Lagt til link

              Comment


              • #8
                Jeg flyr min Voyager med 2 stk Towerpro motorer og de drar flyet rett til værs med 7'' propell, samtidig som jeg fikk god flytid på 2200 mah batterier, ca 10 min. Jeg kunne brukt 8'' propell for mer kraft, men det var ikke nødvendig.

                Comment


                • #9
                  Bruker du da 4S oppsett på din?
                  Lars Norberg

                  Comment


                  • #10
                    Ser du har valgt outrunner motor, er det en grunn for dette?
                    Vet ikke om det må lages nytt motorfeste på Twinstar for å kunne benytte en slik.
                    10 min flytid hørtes lite ut, kunne dette vært øket med en større motor som jobber mindre?

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bruker 3 celler, og jeg har valgt outrunnere for å bruke så store propeller som mulig. Har iallefall lest meg til at det er mer effektivt enn innrunnere med små propeller, og det som er sikkert er at det bråker mindre. Og ti minutter på 2200 mah med to motorer på ca 500 watt tilsammen vil jeg si er akseptabelt. Før jomfruturen var jeg faktisk redd flyet skullle bli for tungt, men det fløy så og si rett ut av hånda, så jeg kunne sikkert ha brukt et dobbelt så stort batteri uten at det ville blitt for tungt. Nå prøver jeg ikke å si at jeg har funnet det perfekte oppsettet for Twinstar e.l., for FPV kan du sikkert finne et mer effektivt oppsett, men som jeg nevnte, oppsettet mitt drar flyet rett til værs. Kan også nevne at Voyageren kom med Permax 400 børstemotorer, som er de samme som Twinstar kommer med tror jeg. Towerpro motorene passet helt fint i Voyageren, så da er det mulig de gjør det i Twinstar'en også.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Kyrre View Post
                        Jeg bruker 3 celler, og jeg har valgt outrunnere for å bruke så store propeller som mulig. Har iallefall lest meg til at det er mer effektivt enn innrunnere med små propeller, og det som er sikkert er at det bråker mindre. Og ti minutter på 2200 mah med to motorer på ca 500 watt tilsammen vil jeg si er akseptabelt. Før jomfruturen var jeg faktisk redd flyet skullle bli for tungt, men det fløy så og si rett ut av hånda, så jeg kunne sikkert ha brukt et dobbelt så stort batteri uten at det ville blitt for tungt. Nå prøver jeg ikke å si at jeg har funnet det perfekte oppsettet for Twinstar e.l., for FPV kan du sikkert finne et mer effektivt oppsett, men som jeg nevnte, oppsettet mitt drar flyet rett til værs. Kan også nevne at Voyageren kom med Permax 400 børstemotorer, som er de samme som Twinstar kommer med tror jeg. Towerpro motorene passet helt fint i Voyageren, så da er det mulig de gjør det i Twinstar'en også.
                        Hva slags Turnegy motorer ville du anbefalt om man skulle brukt 4S?
                        Lars Norberg

                        Comment


                        • #13
                          Er ikke sikker, har holdt meg til 3 celler på alle mine fly foreløpig så har ikke erfaring med no kraftigere. Det er heller ikke plass til no mer enn 28 mm motorer i Voyageren, vet ikke hva det er plass til i Twinstaren, men denne skal funke på 4 celler utifra hva folk skriver. Skulle gi mer enn nok kraft.

                          Comment


                          • #14
                            Kan bekrefte at det følger med to stk Permax 400/6V motorer med Twinstar flyet.

                            Da jeg verken har eller har hatt radiostyrt fly, men er nysgjerrig på hobbyen, prøver jeg å finne ut av det grunnleggende.
                            Så ingen av mine innlegg er ment kritiserende, og setter heller ikke spørsmålstegn ved noens kunnskaper.
                            Jeg er ikke den beste til å formulere gode setninger og beklager derfor om jeg bruker setninger som kan mistolkes.

                            Har sjekket spesifikasjonene på både Twinstar og Voyager som det er linket til tidligere i denne tråden.

                            Twinstar er 110g tyngre enn Voyager men har 16,5 dm2 mer areal på vingene.
                            Ser derfor for meg at dette flyet kan utstyres med mer vekt (batterier) enn Voyager, og dermed øke flytiden.
                            Det er med dette i tankene jeg prøver å finne ut hva som ville vært et optimalt oppsett på Twinstar.
                            Tanken ved dette flyet er også ved at man har 2 motorer, kan flyet være tyngre og muligens samtidig være mer stabilt å fly, da det ville være mindre påvirket av vindkast.

                            Støy er en viktig faktor, da man som oftest befinner seg ved tettbygd strøk.
                            Hvor store propeller kan man ha på disse flyene? Trodde det måtte være små propeller for at de ikke skal ødelegges ved landing?

                            Comment


                            • #15
                              Jeg nevnte Voyageren først og fremst som et billigere alternativ, men jeg ser at det er flere som bruker Twinstar til FPV (søk på Twinstar FPV feks), og det er stor forskjell på hva folk bruker som motorer. Noen setter også understell på de så de kan bruke opptil 10'' propell. På Voyageren min kan jeg bruke opptil 8'' propell, og hvis du bruker en såkalt prop saver skulle det ikke være no problem med landing.

                              Og jeg har ikke oppfattet noen av innleggene dine som kritiserende, bare for å ha sagt det.

                              Comment

                              Working...
                              X