Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norges Råeste Flygende Filmstudio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Norges Råeste Flygende Filmstudio

    Norges råeste flygende filmstudio - Side3
    Runar Sandnes
    Medlem i Gloppen modellflyklubb

    ------
    Constantly fighting gravity

    Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

  • #2
    Vil ikke være nesevis men dette tør jeg påstå er karen som har gjort at regelverket i norge ang fpv strammes inn , pga publisering ved laaaange flyurer etc etc. For mye oppmerksomhet rundt gråsoner ødelegger for de som vil benytte seg av de i fred og ro..

    Tor Andersen
    Oi en perfekt landing

    Comment


    • #3
      Originally posted by obelix View Post
      Vil ikke være nesevis men dette tør jeg påstå er karen som har gjort at regelverket i norge ang fpv strammes inn , pga publisering ved laaaange flyurer etc etc. For mye oppmerksomhet rundt gråsoner ødelegger for de som vil benytte seg av de i fred og ro..

      Tor Andersen
      Fpv er såpass stort utenfor norge. Så det hadde vært kun ett tidsspørsmål uansett før regelverket blir/ble strammet inn.

      Comment


      • #4
        hadde det ikke vært han fpv-leif så hadde det vært noen andre, så er bare fjas å skylde på en person her....
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

        Comment


        • #5
          var litt rask i avtrekkeren og innrømmer det, men står for at han var en av de største pådriverene med å publisere ulovligheter med sporten da..
          Innrømmer at jeg selv driver med sporten fpv og liker det godt.
          Oi en perfekt landing

          Comment


          • #6
            På siden det linkes til opplyses:

            "PanoramaHardanger, som den nystartede bedriften heter, har fått midlertidig tillatelse av luftfartsdirektoratet til å operere utenfor vanlig radiostyrt luftområde.

            De er begrenset av loven til å ikke fly høyere enn 500 fot eller ca. 150 meter."

            Når Luftfartsdirektoratet har godkjent flyvningene kan selv uklanderlige moralister og påpasselige regelpåminnere (om det skulle finnes slike) sove trygt om natten...

            Comment


            • #7
              Om dette er norges råsete flygende studio er jeg nå ikke så sikker på....
              Det er etterhvert mange som har fløyet optokopter med kamera og film lengre en gutta fra Granvin. I tillegg til å være modellflygere har også flere fototeknisk bakgrunn. Til forskjell har også flere av dem lenge hatt "godkjenning fra nasjonal sikkerhetsmyndighet" til å drive med nærflyfoto. Det holder nemlig ikke bare å få tillatelse fra luftfarsverket...
              Ben-Erik Ness
              Bergen Modellflyklubb

              Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

              www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


              http://www.bmfk.no
              http://www.jetsofbergen.no

              Comment


              • #8
                500 fot...... han har jo vært helt oppi skyene han! så det er no greit.
                jeg liker fpv selv, tenker på å skaffe utstyr, men er jo selvsagt mye anna som må handles først. tror dere ikke leif har hentet inn dei mest nødvendige tillatelser om han driver firma? jeg tror det

                Comment


                • #9
                  Råeste filmene jeg ser at kameraer skviper rundt vannkant med HD eller tett inntill ting , men filmer fra verdensrommet som bare viser skyer? Og er av en kvalitet som ja... Noe som husker teddy med onboard kamera .. Det var ting..

                  Fant han
                  Last edited by caravelle; 10-02-11, 16:21.
                  Tom Jonny Pettersen
                  http://www.bodomfk.no

                  Comment


                  • #10
                    Skjønner ikke hvorfor folk skal uffe seg over det han gjør eller har gjort.
                    Savner videoene hans jeg.

                    Og til alle dere som sier at han har gjort noe galt................Har aldri dere gjort det? Det har jeg!!!!!!!!!!!!!!!

                    Comment


                    • #11
                      Enig med Anders her altså... det er mye gøy FPV der ute
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        jeg sier ikke noe på det han har gjort, han har jo forsåvidt rekordene over hardanger vidda, om noen har vært på hardangervidda så er er ikke så mangen å treffe uten om par rudolfer og forskjelligt. han er å finne på vimeo, mye kule filmer, og føler han gjør ting kontrollert

                        Comment


                        • #13
                          Han er hjertelig velkommen hit i alle fall.
                          Deling av erfaring er bra


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by xilian View Post
                            Han er hjertelig velkommen hit i alle fall.
                            Deling av erfaring er bra


                            Sent from my iPhone using Tapatalk
                            FPV Leif vil du nok ikke se så mye til her inne. Han opprettet bruker her for en tid tilbake, og trodde han kunne dele noe av erfaringene sine her. Og kanskje få litt tips og ideer. Han hadde ikke mange innlegga her før han vart bombardert med hat mail, PM fra eit titals RC "politier" o.s.v så han er skremt bort herfra desverre. Har sett att det er flere som betviler att han har norges råeste flystudio, men det er ingen av disse som har fremlagt noen videoer som motbeviser dette
                            Alt som kan fjernstyres.
                            ---------------------------------------------
                            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                            Steinar Kvarme.

                            Comment


                            • #15
                              sikkert ikke ce godkjent :P
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment

                              Working...
                              X