Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal Kjøpe FPV utstyr. Vil ha enkelt svar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal Kjøpe FPV utstyr. Vil ha enkelt svar.

    Skal kjøpe et enkelt utsyr med god rekkevidde.
    Hva skal jeg kjøpe ?
    Skal ha med OSD. Rekkevidde 1000m eller mer.
    Skal ikke kobles sammen med sender. Dette skal være stand alone.

    Når jeg leser andres svar på samme spørsmål så kan man bli halvrar av store forklaringer .
    Har surfa i forumet i uker uten å bli klok på en enkel pakke.

    Kan noen bare gi meg en klar mening av ren erfaring hva jeg bør kjøpe ?

  • #2
    Selv er jeg en fan av RangeVideo sin OSD, disse er sjeldent på lager, men de er flinke til å komme med nye software versjoner og de fleste funksjoner er bakoverkompatible. Sammen med Gen 5 som kommer i løpet av februar kommer de også med en bakkestasjon som kan styre antennetracker dette vil kunne gi deg en rekkevidde på 1 km med 10mw Video-TX (så lenge du har en god patch antenne på trackeren) Basen har også diversity, så du kan henge på to forskjellige antenner.

    Selv har jeg gått for 2,4ghz videolink, men det er vel fare for at du havner på 2,4 mot Oktoen din? Da er det eventuelt et alternativ å gå for 5,8ghz. Der vet jeg har mye vakkert utstyr! Kostbart, men knallbra!

    Her kan du enkelt regne deg frem til rekkevidder: Loading...

    Av briller har jeg både prøvd meg på Fatshark og Headplay, selv om Headplay er dyrere og har bedre oppløsning, liker jeg Fatshark best. Du kan eventuelt få prøve begge settene mine!
    // Trond Dalsveen
    IT mann og selverklært GEEK!

    Bloggen min: Trond Dalsveen’s Blogg om RC og sånt…

    Tråder:
    TinyD byggeblogg: MK Quadro og Oktokopter
    TinyD og Doogledee bygger...... MadSlide 1700
    TinyD byggeblogg: SkyWalker FPV

    Comment


    • #3
      Er dette ok ?

      5,8 Ghz Total FPV (Fatshark Full FPV 2010 + Headtracker + OSD)
      €599.00

      Er priser riktig eller er det billigere steder ?

      Med dette systemet er jeg ikke låst til Oktoen. Jeg kan også koble til Goproen i stede for Det kameraet som er der.

      Comment


      • #4
        Det er kun en OSD som er låst til Mikrokopter etter hva jeg vet og det er EPI-OSD, denne henter data direkte fra hjernen, det meste annet er stort sett grei skuring å flytte rundt på.

        Syns kanskje current sensoren var litt liten, du som har fine kameraer, kan fort ende opp på å trekke over 50A i peak, en vanlig current sensor vil da vise 50A på alt du trekker over 50A.

        Mottakeren i den pakka sitter i brillene, det vil si at du har vanskeligheter med å henge på en patchantenne, men Fatshark tar også video inn, så dette er eventuelt noe du kan bygge ut med etterhvert. Ser at dette settet er 500mw på 5.8ghz, dette vil med 3dbi rundstråle i begge ender gi en teoretisk rekkevidde på 2,7km. En ting du bør legge merke til med å ha antenna festet til brillene er at du bør passe på hvordan du har hodet i forhold til flyet, da en rundstråle ikke fungerer oppover og nedover.
        // Trond Dalsveen
        IT mann og selverklært GEEK!

        Bloggen min: Trond Dalsveen’s Blogg om RC og sånt…

        Tråder:
        TinyD byggeblogg: MK Quadro og Oktokopter
        TinyD og Doogledee bygger...... MadSlide 1700
        TinyD byggeblogg: SkyWalker FPV

        Comment


        • #5
          Da har jeg bestillt utstyr og endte meg dette valget:

          1.3 Ghz Video System Ikarus Pack + FatShark Base V.2{46}59{2}67{29}85{ 38}59{18}47{49}111{48}59{47}59{19}59{10}59{45}59&o sCsid=980602a86f40c8c453cae5930a930cb0

          Håper og tror at det er et ok system.
          Last edited by Olar; 13-02-11, 19:03.

          Comment

          Working...
          X