Announcement

Collapse
No announcement yet.

Inrunnermotor til Red Arrow fra TS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inrunnermotor til Red Arrow fra TS

    Red Arrow fra TS leveres med en inrunner B2040 4000kv. Jeg er rimelig grønn på dette med motorvalg, men hva oppnår jeg hvis jeg setter inn en 2040 7800kv? Har evt noen et tips om hvordan dette flyet kan oppgraderes?

  • #2
    Setter du inn en like stor motor med det dobbelte i kV regner jeg med sakene tar fyr... Du må regne med at strømtrekket kanskje blir 4-doblet hvis du hiver den på samme vifta.
    Vet ikke spec på hverken den motoren du flyr med, hva den faktisk bruker og hva den andre motoren er rated til.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Må skifte regulator vel?

      Comment


      • #4
        Regulator også, men leser jeg første innlegget ditt rett så er det en ganske lik motor, bare høyere kV du vil prøve. Regner med den ikke tåler mer enn 50-80% mer strøm enn den du bruker med kV på 4000? Du må finne fram litt data på motorene.
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Det hjelper ikke å bytte regulator for motoren vil brenne opp den og, det vil si, hvis du i det hele tatt får den til å dra igang vifta. Kort sagt, 7800 kv er alt for høyt, men hvis du bare tastet feil og mente 4800 så kan det hende det funker. Tittet litt på flyet og så at batteriet har en lav C verdi på bare 15. Skaffer du deg et batteri med høyere C verdi vil det alene øke effekten ganske betraktelig, evt kan du jo prøve 4 celler, men vær varsom for du kan fort ødelegge både motor og regulator.

          Comment

          Working...
          X