Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger hjelp til å velge HD-kamera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger hjelp til å velge HD-kamera

    driver å ser etter et bra videokamera som holder fokusen på modellene i luften.blir ofte uskarpe modeller når himmelen er blå å modellen bare er en liten prikk.

    tenkte å prøve å holde meg under 6000.- på dette kameraet.

    på forhånd takk
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

  • #2
    Det kan vere lurt å bruke manuell fokus. Dei fleste videokamera har så små bildebrikker at djubdeskarpleiken stort sett er ganske så bra. Eg brukar spegelrefleks med video (Canon 7D), og treng stort sett berre å passe fokus dersom motivet er veldig nært. På litt avstand er fokusen ikkje noko problem. Då stiller du fokusen med hyperfokalskala, og har maksimal djubdeskarpleik i forhold til ein gitt blendar.
    Runar Sandnes
    Medlem i Gloppen modellflyklubb

    ------
    Constantly fighting gravity

    Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

    Comment


    • #3
      Jeg er også litt på utkikk etter et godt kamera som ikke koster skjorta.

      Det som dessverre jeg opplever er tilfellet, er at for å klare å følge helikopter bra så er optisk søker et must. Da er man oppe i 6000 kroners klassen med en gang. Det er mange videokameraer som har god stabilisering men som kun har et lite display å se på, og selv om du klarer å filme med det, så blir det i de fleste tilfeller ganske dårlig resultat.

      Skal jeg først bruke penger (som jeg jeg kunne brukt på helikopter i steden! :P ) så skal jeg hvertfall være sikker på at resultatet blir bedre enn med en mobil!
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Interessert i å høre om dere finner et ikke altfor rådyrt kamera som har noe i nærheten av brukbar manuell fokuskontroll og selvsagt optisk søker! Den "manuelle" fokusen på mange kameraer er slett ikke brukervennlig, men øvelse gjør bedre enn en del av det ubrukelige man ser i blant... Men når det er sagt så er det nok svært mange brukere som bare lærer seg å slå på kameraene og sette dem i "Auto"!

        Det er både og når det gjelder crop og hyperfokalskalaen. Crop-faktoren gir større dybdeskarphet samtidig som det som faller noe utenfor fokusområdet fortere blir blurete på brikke. Prøvd litt på 5D (fullformat) og der er det lite dybdeskarphet på både godt og vondt
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Jeg har nettopp skaffet meg et råbillig og veldig lite kamera som tar video i 720p, 30fps. Kostet 240 kroner og gir slike bilder:


          Ikke helt GoPro-kvalitet, men til 240 spenn synes det gjør en forbausende bra jobb.

          For å følge flyet fra bakken har jeg ganske enkelt festet kameraet til skjermen på capsen min. Da er det bare å følge flyet med øynene sånn ca rett frem, så blir det meste med på filmen. Dårlig med zoom, selvsagt.
          Last edited by Arcteryxxx; 21-03-11, 22:24.
          I hangaren:

          SpeedFire F5B
          X-plane fra www.yuri-models.com
          Hawk F5B
          MiniHawk (2stk)
          3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
          UM Stryker Q 180
          FPV Raptor
          EPO Cessna (156cm)

          Comment


          • #6
            Har du link til stedet du kjøpte det?
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              Jeg kjøpte det her: 720P Key Chain HD DV Camcorder DVR Video Recorder 30FPS - eBay (item 150564145352 end time Apr-16-11 19:02:41 PDT)

              Her finner du et tonn med info om dette kameraet: The REAL (#11) HD Key Cam Thread (POSTS #1-#3 answer most FAQs) - RC Groups
              I hangaren:

              SpeedFire F5B
              X-plane fra www.yuri-models.com
              Hawk F5B
              MiniHawk (2stk)
              3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
              UM Stryker Q 180
              FPV Raptor
              EPO Cessna (156cm)

              Comment


              • #8
                Originally posted by Arcteryxxx View Post
                Jeg har nettopp skaffet meg et råbillig og veldig lite kamera som tar video i 720p, 30fps. Kostet 240 kroner og gir slike bilder:


                Ikke helt GoPro-kvalitet, men til 240 spenn synes det gjør en forbausende bra jobb.

                For å følge flyet fra bakken har jeg ganske enkelt festet kameraet til skjermen på capsen min. Da er det bare å følge flyet med øynene sånn ca rett frem, så blir det meste med på filmen. Dårlig med zoom, selvsagt.
                dette var et av de bedre jeg har sett sånn skal bestilles det kameraet jeg er først ute etter er et kamera å filme fra på bakken
                trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                homemade quad med diverse elektronikk.
                noen depronkjerrer.
                futaba10c 2.4ghz.
                radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                Comment

                Working...
                X