Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parkzone Extra 300 PNP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Parkzone Extra 300 PNP

    Jeg kjøpte en slik for noen dager siden for å stille den værste flykløen i vente på å få ferdig noen andre prosjekter. Jeg ble imponert over hva jeg fikk for pengene og var selvfølgelig spent på hvordan det fløy. Og fløy gjorde den absolutt, men jeg synes den er temmelig ustabil og nervøs, selv etter å ha justert ned utslagene og satt på mer expo. Nå skal det nevnes at jeg har fløyet den under vindforhold som nok er en god del for mye for den. Så jeg har ikke fått testet den under ideelle forhold. Men moro er det lell,... helt til jeg skulle ut av et stup og ga høyderor, og, ingenting skjedde, annet enn det uungåelige krasjet. Det viste seg, som jeg antok, at høyderorsservoen hadde røket. Merkelig nok var ikke skadene så store. Det var heldigvis noe snø der den gikk ned, men med kun ødelagt cowling, propell og skjev propellaksel så synes jeg den tålte mye. Jeg kontaktet Small Size hvor jeg kjøpte den og de sender nye deler og servo som reklamasjon. Bra service. Men, spørsmålet som gnager i bakhodet er jo om disse servoene er til å stole på, eller om jeg burde bytte til noe annet. Noen forslag?
    Futaba T8FG-S
    Noen planker og noen visper

  • #2
    Hva slags servoer er det da?

    PS! Glad det ikke var en 48" EF som datt ned eller
    Men da hadde den nok ikke ramlet ned pga servo problemer.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Godt det gikk så overraskende bra! Og bra at Smallsize stiller opp!

      Var nok et bra valg det der, sikkert godt du tok rådet til Arhennie og ikke oss andre EF hypere - vanskelig å skjule entusiasmen jeg har for den lille 48" for tiden hehe..

      Men heller du mer mot 3D flyving etterhvert, vet du hva du har av muligheter..
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Originally posted by arhennie View Post
        Hva slags servoer er det da?

        PS! Glad det ikke var en 48" EF som datt ned eller
        Men da hadde den nok ikke ramlet ned pga servo problemer.
        Jepp, glad det ikke var en 48" EF. Det står Parkzone DSV 130M på servoen som røyk.
        Men i sommer ødela jeg en adskillig større og mer kostbar sak(GP Skybolt, O.S FS 200) på akkurat samme måte. Jeg hadde valgt en Hitec servo med carbonite drev, men drevene tålte ikke vibrasjonene fra motoren.
        Futaba T8FG-S
        Noen planker og noen visper

        Comment


        • #5
          Det skal være metallgear servoer det. Men data er ikke oppgitt noe sted.
          Du kan jo måle dimensjonene og finne en tilsvarende Hitec eller noe om du vil bytte til noe annet.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment


          • #6
            Originally posted by arhennie View Post
            Det skal være metallgear servoer det. Men data er ikke oppgitt noe sted.
            Du kan jo måle dimensjonene og finne en tilsvarende Hitec eller noe om du vil bytte til noe annet.
            Jepp, det skal være metallgear. Klart jeg kan prøve å finne en kvalitetsservo som kan passe, men jeg er villig til å gi dem en sjanse til. Det som hadde vært interessant var om andre hadde erfaringer med disse servoene.
            Futaba T8FG-S
            Noen planker og noen visper

            Comment


            • #7
              Originally posted by alflovvold View Post
              Godt det gikk så overraskende bra! Og bra at Smallsize stiller opp!

              Var nok et bra valg det der, sikkert godt du tok rådet til Arhennie og ikke oss andre EF hypere - vanskelig å skjule entusiasmen jeg har for den lille 48" for tiden hehe..

              Men heller du mer mot 3D flyving etterhvert, vet du hva du har av muligheter..
              Tror nok "den lille 48"'en er av en helt annen kvalitet ja. Prisen blir jo naturligvis en helt annen også. Men nå har jeg jo batterier jeg evt. kan bruke til en EF 48" siden!

              Forøvrig når jeg sa at den var veldig nervøs, så var det egentlig bare på høyderoret.
              Futaba T8FG-S
              Noen planker og noen visper

              Comment


              • #8
                Originally posted by troasb View Post
                Forøvrig når jeg sa at den var veldig nervøs, så var det egentlig bare på høyderoret.
                Om jeg får lov å tippe så hadde du en feil på den servoen, som gjorde den nervøs mens du fløy og som til slutt tok kvelden.
                Jeg har nylig selv hatt erfaring med hva en dårlig høyderors servo kan gjøre med et flys egenskaper.
                Får du en ny servo fra Smallsize tenker jeg alt blir bedre neste gang du prøver.
                arhennie

                MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                http://hadelandmfk.no/
                www.henniehobby.no/arne

                Comment


                • #9
                  men alle vet jo at det er 3dhs som gjelder. :P men det er sikkert greit og øve med en EF først ja
                  Min Hjemmeside..

                  http://sveininge.iflogg.com

                  Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                  Comment


                  • #10
                    Hehehe.. fanboy..
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by sveininge View Post
                      men alle vet jo at det er 3dhs som gjelder. :P men det er sikkert greit og øve med en EF først ja
                      Nei, jeg vet ikke det, forklar!
                      Futaba T8FG-S
                      Noen planker og noen visper

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by arhennie View Post
                        Om jeg får lov å tippe så hadde du en feil på den servoen, som gjorde den nervøs mens du fløy og som til slutt tok kvelden.
                        Jeg har nylig selv hatt erfaring med hva en dårlig høyderors servo kan gjøre med et flys egenskaper.
                        Får du en ny servo fra Smallsize tenker jeg alt blir bedre neste gang du prøver.
                        Ja det er jo mulig, i så fall vil det jo være flott.
                        Futaba T8FG-S
                        Noen planker og noen visper

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har kjøpt meg en slik en men har ikke fløyet den enda. Er det noen som har anbefaling til instillinger på DX6i ?
                          Hva med følgende som jeg fant på en tråd. Er det bra å starte med?:

                          Elev: 40% - Expo +30%
                          Ail: 50% - Expo +60%
                          Rudder: 50% - Expo +55%

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bigblue View Post
                            Jeg har kjøpt meg en slik en men har ikke fløyet den enda. Er det noen som har anbefaling til instillinger på DX6i ?
                            Hva med følgende som jeg fant på en tråd. Er det bra å starte med?:

                            Elev: 40% - Expo +30%
                            Ail: 50% - Expo +60%
                            Rudder: 50% - Expo +55%
                            Hvis du ser i manualen så står det der. Du behøver ikke bruke expo på low rate.
                            Futaba T8FG-S
                            Noen planker og noen visper

                            Comment


                            • #15
                              hei hva er "Low rate"?


                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                              Comment

                              Working...
                              X