Announcement

Collapse
No announcement yet.

[Oslo & Bærum] Flysteder, sosialt & moro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Oslo & Bærum] Flysteder, sosialt & moro

    Fly, prat & moro!
    Starter opp en liten tråd for oss som flyr i Oslo, med litt mer info enn den andre tråden, slik at det blir lettere for andre nybegynnere å komme i kontakt med miljøet. Spesiellt greit siden mange idag har iPhone/Android/e.l. og kan ha forumet i lomma, og kan dra innom å fly, eller bare for en prat. For det kan man bruke sitt lokale app-market å laste ned en applikasjon som heter Tapatalk for å få "alarm" når noen er ute, eller skal ut å fly. Fins nok også andre alternativer der ute.

    Hovedmål:
    1. Vise hvor man trygt kan fly med sin parkmodell eller større fly, uten å måtte kjøre "langt" utenfor Oslo. Ikke alltid man har tid, ork eller bil til det.
    2. Kan være kjedelig noen ganger å stå i hver sin park å fly, man lærer mye av å se andre, og få tips og input til hvordan man kan gjøre ting.
    3. Nybegynnere som ikke har starta opp ennå, eller akkurat har starta kan lett finne ut hvor man finner folk som er like ferske som de, eller mer drevne.
    4. En plass folk kan legge en post om når & hvor de skal fly, så andre kan slenge seg med.

    Annet:
    Folk må gjerne tipse om andre plasser, så skal jeg holde denne oppdatert så godt jeg kan. Så at mange brukte den andre mindre oversiktlige tråden jeg hadde, så er kanskje et behov for en, vet ikke.
    Viktig! Dette er ikke en klubb, og har ikke heller planer om å starte en, men bare en måte for både klubbfolk og andre deltids-piloter å samles på.

    Flysteder:
    VÆRET PÅ EKEBERG - KART OVER EKEBERG


    VÆRET PÅ RUD - KART OVER RUD


    VÆRET PÅ VOLDSLØKKA - KART OVER VOLDSLØKKA


    VÆRET PÅ BOGSTAD - KART OVER BOGSTAD


    VÆRET PÅ ERIKSRUD (SOLBERG SKOLE) - KART OVER ERIKSRUD (SOLBERG SKOLE)

    BRUKES AV BL.A. ASKER MODELLKLUBB
    23
    Japp!
    82.61%
    19
    Nei, bryr meg ikke
    13.04%
    3
    Ingen kommentar
    4.35%
    1

    The poll is expired.

    Last edited by Grumps; 01-06-11, 12:57.
    Thomas Kristensen (30)
    Oslo, Grefsen

    Radio: Spektrum DX6i & DX8
    Ultra Micro: Mange forskjellige
    Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
    Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

  • #2
    Bah, når jeg lagde den så var bildene større i preview.. får se på det i morra. Teksten ble litt vel liten..
    Thomas Kristensen (30)
    Oslo, Grefsen

    Radio: Spektrum DX6i & DX8
    Ultra Micro: Mange forskjellige
    Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
    Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

    Comment


    • #3
      Fin sak! Høy nerdefaktor!
      Last edited by alflovvold; 23-05-11, 06:53.
      ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

      Comment


      • #4
        Bra sak! Men vi kan jo ta med Asker også.
        Vennlig Hilsen
        Arne Husby

        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

        Comment


        • #5
          Originally posted by alflovvold View Post
          Fin sak! Høy nerdefaktor!
          Sant, men når det er så mye trasig vær, så er det jo like greit å lage en plan hvordan utnytte det gode været mest effektivt, når det nå kommer... skal vel blåse hele den her uka også

          Originally posted by ArneH View Post
          Bra sak! Men vi kan jo ta med Asker også.
          Sant, sant. Asker er kanskje ikke nært for de som bor på Nordstrand, men det er jo lokalt for de som bor i Bærum..

          Jobber litt med å få været inn i posten, men det er ikke så enkelt som man skulle tro.. titter litt videre på det!
          Thomas Kristensen (30)
          Oslo, Grefsen

          Radio: Spektrum DX6i & DX8
          Ultra Micro: Mange forskjellige
          Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
          Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

          Comment


          • #6
            Hyggelig å tenke på "utkantstrøk" i Osloområdet
            Værvarsel for Solberg skole i Asker (Akershus)
            Solberg i Asker ligger ganske bra skjermet for sønnavind, men med sterk vind som nå kan det bli noe turbulent.
            Link til oss: Velkommen til Asker Modellklubb

            Comment


            • #7
              Originally posted by farmann View Post
              Hyggelig å tenke på "utkantstrøk" i Osloområdet
              Værvarsel for Solberg skole i Asker (Akershus)
              Solberg i Asker ligger ganske bra skjermet for sønnavind, men med sterk vind som nå kan det bli noe turbulent.
              Link til oss: Velkommen til Asker Modellklubb
              Hvordan er helikoptermiljøet i Asker Modellflyklubb?
              TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
              Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
              GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
              Realflight G45 simulator
              Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

              Comment


              • #8
                Siden det er en flystripe under opparbeidelse og uten egen "heliport" så langt er det noe vi ikke har tatt stilling til enda. Vi har foreløbig en generell regel at naboene ikke skal høre oss! I praksis flyr vi med elektrofly og skal etterhvert prøve ut hvordan støy fra fuelmotorer høres hos nærmeste nabo, ca 4-500m unna.

                Comment


                • #9
                  Snakket med Per Nilsen så jeg har nå meldt meg inn i klubben (AMK). Tar meg en tur utover til Dikemark når jeg har fått maskinen i lufta etter crash'en jeg nettopp har hatt. "En 700N på loffe turtall" er nesten stillere enn en elektrisk i tilsvarende størrelse på full guffe
                  TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                  Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                  GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                  Realflight G45 simulator
                  Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by farmann View Post
                    Hyggelig å tenke på "utkantstrøk" i Osloområdet
                    Værvarsel for Solberg skole i Asker (Akershus)
                    Solberg i Asker ligger ganske bra skjermet for sønnavind, men med sterk vind som nå kan det bli noe turbulent.
                    Link til oss: Velkommen til Asker Modellklubb
                    Da var dere også lagt inn!
                    Thomas Kristensen (30)
                    Oslo, Grefsen

                    Radio: Spektrum DX6i & DX8
                    Ultra Micro: Mange forskjellige
                    Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                    Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                    Comment


                    • #11
                      Nå forsvant bildene i denne tråden. (Google Chrome)
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by ArneH View Post
                        Nå forsvant bildene i denne tråden. (Google Chrome)
                        Rart.. ser du bilder i andre tråder?`Evt, ser du bildene med en annen nettleser?
                        Thomas Kristensen (30)
                        Oslo, Grefsen

                        Radio: Spektrum DX6i & DX8
                        Ultra Micro: Mange forskjellige
                        Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                        Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                        Comment


                        • #13
                          Der kom de tilbake! Synd det blåser så mye i dag, har fri på en Onsdag av alle ting! Skal du prøve deg i dag?
                          Vennlig Hilsen
                          Arne Husby

                          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                          Comment


                          • #14
                            Varmen og lyset er jo på plass, er jo bare den vinden. Meldes 6 m/s på Bogstad.. tror jeg kommer til å se det an, å så bare vurdere det nærmere. Vinden avtar jo litt ut på kvelden vanligvis.
                            Thomas Kristensen (30)
                            Oslo, Grefsen

                            Radio: Spektrum DX6i & DX8
                            Ultra Micro: Mange forskjellige
                            Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                            Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                            Comment


                            • #15
                              Litt vind er ikke farlig jeg var og fløy i 7 m/s i går med funcuben min gikk veldig bra det er vinden stabil så er det null problem så lenge du har motor nok til og få lande eller fly mot vinden


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Min Hjemmeside..

                              http://sveininge.iflogg.com

                              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                              Comment

                              Working...
                              X