Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kamera til Ultra Micro-fly..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kamera til Ultra Micro-fly..

    ..er jeg litt interessert i.. ikke nødvendigvis for FPV. Mer for å filme turen, enn så lenge.

    Har tittet på denne på eBay men lurer på om det fins noe nærmere og relativt lik pris eller billigere.

    HD DV KeyChain Camera Video Flying Recorder 720P #11 | eBay

    Fant ikke en kategori hvor dette passet bedre enn her. Hva jeg flyr ser dere i signaturen min.
    Thomas Kristensen (30)
    Oslo, Grefsen

    Radio: Spektrum DX6i & DX8
    Ultra Micro: Mange forskjellige
    Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
    Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

  • #2
    Jeg kjøpte mitt her HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy KeyChain Camera with 2GB Sandisk High-Speed memory . Billigere (8$), men lenger unna. Tok noen få videoer med det før det streika. Her er en av dem: YouTube - &#x202a;Bellanca Super Decathlon&#x202c;&rlm;
    Min hjemmeside: http://www.smartweb.no/

    Per Nilsen
    Spikkestad

    Comment


    • #3
      Har dette kameraet selv, og selvom 18 gram er lite så er det allikevel veldig tungt for en UM modell. Mulig Beasten din klarer det, men du vil nok ha problemer med noe annet enn å fly i ring. Du kan muligens bytte batteriet i kamereat til noe lettere og spare vekt der.

      Comment


      • #4
        Hva med dette kameraet?

        HobbyKing Online R/C Hobby Store : HD Pocket Camera 1280x720p 30fps 5MP CMOS
        Stig-Arne Isaksen

        Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
        Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
        Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

        Comment


        • #5
          Kameraene dere linker til er håpløst tunge til en ultra mikro-modell. Dersom dere skal klaske på et kamera på 29 gram på en modell som veier 28 gram, så får dere et problem De kan selvsagt strippes ned for unødvendig dødvekt, plastikkasser, bytte til mindre batteri osv, men de blir neppe noe særlig egnede for UM-fly. I mine ultra mikro FPV-prosjekter bruker jeg kameraer som veier 1 gram. Totalvekten med videosender og batteri er under 4 gram. Dere kan kjøpe 2 og 3 grams kameraer også, dersom 1 grams-kameraet blir for dyrt. Det minste kameraet jeg har funnet veier 0.3 gram! Her er linken til en tråd jeg startet om temaet for en stund siden: (MFN) ModellflyNytt.no
          Anders Eiebakke
          90078513

          Comment


          • #6
            Takk for tips! Fant noen greie kameraer til en ikke så ublu pris faktisk. Men må vente litt før jeg kjøper, for om ikke så blir jeg vel hekta på FPV også...
            Thomas Kristensen (30)
            Oslo, Grefsen

            Radio: Spektrum DX6i & DX8
            Ultra Micro: Mange forskjellige
            Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
            Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

            Comment


            • #7
              Bygg deg en multicopter hvis du skal fly med kamera . Hvis du ikke går like mye inn for det som bjeff da.

              Jeg bygget meg en tricopter som jeg bruker til fpv rigg . Kjempe gøy men fpv kan skape endel grå hår på en mann ja


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              Min Hjemmeside..

              http://sveininge.iflogg.com

              Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

              Comment

              Working...
              X