Announcement

Collapse
No announcement yet.

Radio oppsett for nybegynnere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radio oppsett for nybegynnere.

    Har kjøpt meg en Reichard Sirius og Spektrum DX8 med AR8000.
    Er fersk på seilfly, og ønsker derfor gardere meg mot fatale instillinger

    Det blir 4 servoer på vingene...

    "standard" oppsett mottas med takk, evt linker til programering for dummies

    Chris

  • #2
    Hei,
    en rask tur på Spektrum Cummunity siden (hvor du registrerer radioen) gir deg tilgang til å laste ned ett ferdig seilfly oppsett til radioen,
    Dette legger du på minnekortet til radioen og så kopierer inn i ett tomt modell minne. Det bør være ganske ferdig.
    Har selv bruukt oppsettet til Radian Pro til andre Elektro seilere med stort hell.
    Vanligvis må du inn og endre servo reverseringer og kanskje stille litt på flap servoer og utslag, men det går veldig fort å fikse.
    Har du flere problemer rundt dette så send meg en PM så kan du få telefon nr, så kabn vi ta en prat på telefonen eller møtes i Oslo og omeng, så fikser vi dette fort

    Leif
    Leif Bjørgo
    Cirrus-RCFK

    Comment


    • #3
      Hei Leif,
      Takk for det, har funnet og lastet ned glider programmet der, jeg må også passe på å modifisere det til å funke med motor så det ikke går galt

      Hva slags seiler har du, og hvor flyr du som regel?

      Chr

      Comment


      • #4
        Hei, flyr en god del forskjellig seilfly, mest f3k men av elektro så flyr jeg for tiden en serenity 2.5 meter fra art hobby og en gladiator-e Flyr for det meste på rud utenfor sandvika og på cirrus sin stripe på spydeberg.Leif
        Leif Bjørgo
        Cirrus-RCFK

        Comment


        • #5
          Hvor i spydeberg finner jeg cirrus.

          Comment


          • #6
            Cirrus RC Flyklubb
            Info og kart og hva hjertet ellers begjærer
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Aha, da vet jeg hvor det er, rett på sydsiden av Lyseren, har fotografert mange hytter utover der, rett etter Y- krysset på bakketoppen

              Comment

              Working...
              X