Announcement

Collapse
No announcement yet.

F3P-trening i Oslo og omegn

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F3P-trening i Oslo og omegn

    Nå som utendørs pattern-sesongen nærmer seg slutten, er det på tide å forberede vinterens F3P. Det åpne mesterskapet forrige vinter i Oslo samlet kun 3 deltakere i F3P, noe som var litt nedtur. Kanskje ikke så rart, programmet er krevende og det går ikke an å trene i en gymsal der 20 fly flakser rundt som oppskremte høns.

    For min egen del fikk jeg bare trent programmet på simulator og utendørs på "vindstille" dager. De få gangene jeg fikk fløyet i hall, var det om å gjøre å redde flyene mine fra sultne propeller. Med andre ord, umulige forhold.

    Er det noen andre i området vårt som kunne tenke seg å gå sammen om program-flyging til vinteren? Vi burde begynne å trene senest i oktober dersom det skal bli noe skikk på flygingen til et evt nytt mesterskap. Jeg skal ta det opp i klubbene mine (Vingtor og Cirrus), men lufter det først her. F3P-trening betyr ett fly i lufta av gangen, evt flere fly i adskilte sektorer dersom man flyr i større hall.

    Hovedutfordringen er å skaffe lokale til en overkommelig pris. Er det noen som har kontakter?
    Anders Eiebakke
    90078513

  • #2
    Hei Anders
    Dette er vel helt i tråd med hva vi snakket om i vinter, bra du tar tak i det. Jeg er i utgangspunktet interessert, og signaler fra andre i mitt nærmiljø tyder på at det kan være flere fra området her nede. Vi har muligheter i Tønsberg området (som må sjekkes nærmere og verifiseres), så vi kan vel se for oss litt variasjon i tid og sted.
    www.ofremmi.info

    Comment


    • #3
      Hei,

      Er interessert i å være med samt kan hende jeg vet om et lokale til overkommelig pris. Men lurer litt på hva man trenger av areal for dette?

      Lokalet tipper jeg er ca. 350 kvm med 6 meter takhøyde. Relativt kvadratisk, så er vel ikke mer en 20 x 20 meter da om jeg ikke har regnet helt riv ruskende galt. Tar jaffal rundt 600 mennesker og det er musikkanlegg på stedet for (Aeromusicals), samt et steinkast fra Løkka, og utenfor døra til Bjeff omtrent

      Men er usikker på utleiemuligheter og pris etc.
      Thomas Kristensen (30)
      Oslo, Grefsen

      Radio: Spektrum DX6i & DX8
      Ultra Micro: Mange forskjellige
      Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
      Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

      Comment


      • #4
        Bra Anders. Et tomt lagerlokale med tilstrekkelig størrelse og høyde må jo også kunne brukes. Skal sjekke litt mot de kontakter jeg har i eiendomsmarkedet.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Det er interessant for meg også, men det kan ikke koste allverden. Er blitt for maklig anlagt til å fly ute om vinteren på mine gamle dager.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment


          • #6
            Spennende spennende...
            Har veldig lyst til å prøve litt trening utover vinteren om tiden strekker til. Har jo en del ubygget F3P-materiale liggende...
            Jeg har sett meg rundt etter steder jeg og, og "sikler" litt på en DIGER hall i Vestby, men aner ingenting om hvordan det ser ut inni. De gamle lokalene til Recall (rett bak vanntårnet, ved siden av Outlet One-sjappa) ser i alle fall geniale ut, og de skal etter sigende stå tomme. Har selv fløyet litt i Vestbyhallen, men den er alt for lav til å drive noe form for "seriøs" trening i.
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment


            • #7
              Skal i møte med Våler kommune i Østfold til mandag. Det høres ut som det er gode muligheter til å låne en "fullsize" hall til en veldig rimelig penge noen helger gjennom vinteren. Kanskje ikke det mest sentrale for Oslo flygere, men ganske sentralt for alle i Vestfold, Østfold og sydre del av Akershus. Maks 1 time og 10 minutters kjøring fra Rødtvet i Oslo.

              Legger ut mer info etter møte på mandag.

              Hallen er på ca 800m2
              Last edited by Superstar40; 23-08-11, 14:54. Reason: glemte arealet
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #8
                Gutter, dette kan bli bra. Dersom vi får tak i skikkelige treningsfasiliteter er det ikke noe i veien for å flytte litt på seg for kvalitets-trening. Jeg driver også og ringer litt rundt til folk jeg kjenner, uten at jeg har noen stor tro på at jeg får napp.
                Anders Eiebakke
                90078513

                Comment


                • #9
                  Hva slags størrelse trengs?
                  Thomas Kristensen (30)
                  Oslo, Grefsen

                  Radio: Spektrum DX6i & DX8
                  Ultra Micro: Mange forskjellige
                  Foamies: RC Tiger Star EPP 3D, Telink Yak 55 EPP, RCF Edge 540 800mm, PZ P-47 Thunderbolt, HobbyKing FunFighter RareBear
                  Balsa: Above All Extra 300 SHP 47", JR Supra .40 <under bygging>

                  Comment


                  • #10
                    Jeg foretrekker minimum 8 meter høyt, men tyskerne arrangerer konkurranser i haller som er 7 meter høye. 6 meter er i minste laget. Lengde/bredde = omtrent en håndballbane, dvs ca 20x40 meter.
                    Anders Eiebakke
                    90078513

                    Comment


                    • #11
                      Fikk pris på halleie i dag. Det er kr 250 pr time, det betyr at hvis 10 stk deler på 4 timer blir det en 100 lapp på hver. Sjekker fasilitetene på mandag. Hvis det er interessant med ett fast trening sted for indoor pattern så ser det ut til at vi kan få leid det nesten så ofte vi vil på lørdag eller søndag.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

                      Mange fly og mye moro

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Superstar40 View Post
                        Fikk pris på halleie i dag. Det er kr 250 pr time, det betyr at hvis 10 stk deler på 4 timer blir det en 100 lapp på hver. Sjekker fasilitetene på mandag. Hvis det er interessant med ett fast trening sted for indoor pattern så ser det ut til at vi kan få leid det nesten så ofte vi vil på lørdag eller søndag.
                        Hvordan er det med temperaturen der?
                        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                        Comment


                        • #13
                          Temperaturen er vel ca 20 grader + året rundt siden det er en sportshall. I tillegg så er det ladestasjon for elbiler på skolen eller Herredshuset som ligger bare ett steinkast unna, det kan jo være bra for deg Tom Roy og fylle bilen din i blandt
                          Espen Kvien
                          Gruppeleder F3A
                          Vingtor RC Club
                          f3a.norge@gmail.com

                          Mange fly og mye moro

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Superstar40 View Post
                            Fikk pris på halleie i dag. Det er kr 250 pr time, det betyr at hvis 10 stk deler på 4 timer blir det en 100 lapp på hver. Sjekker fasilitetene på mandag. Hvis det er interessant med ett fast trening sted for indoor pattern så ser det ut til at vi kan få leid det nesten så ofte vi vil på lørdag eller søndag.
                            Det der kan bli bra! Billig. Pokker så langt unna fortet, men hva gjør man ikke for kjærligheten. Kult om du får tatt et par bilder.
                            Anders Eiebakke
                            90078513

                            Comment


                            • #15
                              Alle lørdager i år er ledig untatt 11 eller 12 november. Skal vi gå for første runde i slutten av september eller begynnelsen av oktober og prøve med halleie fra kl 1400 til kl 2000?

                              Trenger da 15 betalende deltakere for å dele på utgiftene slik at jeg ikke sitter med hele regningen.
                              Espen Kvien
                              Gruppeleder F3A
                              Vingtor RC Club
                              f3a.norge@gmail.com

                              Mange fly og mye moro

                              Comment

                              Working...
                              X