Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bytte linse på GoPro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bytte linse på GoPro

    Har funnet endel info om bytte av linse på GoPro kamera. Er det noen brukerne her som har bytte linse på sitt kamera?

    Om så er, hvor har Dere kjøpt linse.
    Jeg har funnet to leverandører, Sunex som skal ha 49$ for linsa og 90$ i frakt og Pimp-Your-Kopter som skal ha 89Euro for ei linse.
    -63.
    Graupner MC
    JR
    Multiplex
    Turnigy.
    Fly, alt for mange.

  • #2
    Jeg skal bytte på et av kameraene mine bare jeg får ånden over meg, kjøpte fra herfra Show - www.readymaderc.com]Sunex Lens for GoProHD [DSL355A-650-F2.8] - $49.99 : ReadyMadeRC, LLC, Your full service FPV and R/C store![/url]
    Anders Eiebakke
    90078513

    Comment


    • #3
      Ja det var den jeg også fant, men 90$ i frakt syntes jeg var mye. Skal vi kjøpe to, og dele på frakten? Evt. flere?

      vel og merke fra Sunex direkte.

      Oi, der var frakta billig. Takker!

      Hmm alt kjøpt og betalt!
      Last edited by per.oines; 26-08-11, 02:43. Reason: tilleggsopplysning
      -63.
      Graupner MC
      JR
      Multiplex
      Turnigy.
      Fly, alt for mange.

      Comment


      • #4
        En kar på rcgroups har moddet Gopro med ei linse fra vd-shop. Noen vært borti dette:
        3,6MM MEGAPIXEL BOARD-LENS-IR BL-03618MP13IRC Vision Dimension Online Shop

        Video:
        GoPro HD Hero Lens mod. No fisheye!!! - RC Groups

        Modde linse på Gopro:


        En annen tråd om linse bytte med video fra bruker ssassen, litt lengre ned på sida:
        GoPro fish eye correction - RC Groups

        Comment


        • #5
          Fergus, som det refereres til på RCG linket til APLanding er en kompis av meg


          Regards Chris
          Sent from my iPad using Tapatalk

          Comment


          • #6
            Fikk linsa fra ReadyMadeRc på torsdag 1/9 ekstremt rask leveranse, sendt 26/8 fra USA!
            -63.
            Graupner MC
            JR
            Multiplex
            Turnigy.
            Fly, alt for mange.

            Comment


            • #7
              Har skiftet linse på en GoPro Hero HD. Kjøpte linsa fra RageCam, og monterte den etter en brukerveiledning på YouTube. Fungerte fint, men måtte varme gjengene på linsa for å løse dem. Dette var litt spennende, brukte en varmepenn fra Dremel med smal varmluftstråle. Måtte varme helt oppunder smeltetemperatur for plasten før den løsnet, men plasten holdt! Ikke gjør denne modifikasjonen hvis du ikke har gjort lignende før, eller har råd til ett nytt kamera.
              Gikk bra for min del, nå kan jeg skifte mellom originallinse og andre etter ønske..........

              Comment

              Working...
              X