Announcement

Collapse
No announcement yet.

600 EFL PRO under construction

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 600 EFL PRO under construction

    Hei,

    Nå er kroppen endelig ferdig. Jeg har bevisst unnlatt å skru fast servoarmene i påvente at radioutstyr (sentrering av servoer). Align sine servoarmer har "Powder Coat" lakk som gjør at servoarmene er veldig harde å montere på servohjulene. Jeg gikk tom for loctite, så bygging av halen må også vente.

    Nå venter jeg på forsyning Nr 2. Denne inneholder følgende:

    VareID: 16526 2s 1900mAh - 40C - Align HBP19001T 1x
    VareID: 5514 AM-1015 T-Plug ( Deans ) - 1 female 8x
    VareID: 5513 AM-1015 T-Plug ( Deans ) - 1 male 8x
    VareID: 5531 AM-1301 Silikonledning 14AWG 3x
    VareID: 16940 AM-8001-30 Silikonledning 14AWG - Deans 30cm 2x
    VareID: 16941 AM-8001-60 Silikonledning 14AWG - Deans 60cm 1x
    VareID: 7075 H60110T Blade Balancer(4mm) 1x
    VareID: 8589 HR1025 T-Rex 550/600 Swashplate Leveler Silver 1x
    VareID: 17617 iMax B20A 16A 14V Powersupply 2x
    VareID: 16440 iMax B610 Pro Balanseringslader 12V ( 10A 200W ) 2x
    VareID: 16116 iMax Balanseringsbrett med ledning, TP/FP 2x
    VareID: 6638 JR Antenneledning 100cm 2x
    VareID: 18740 JR RA01T Remote Antenna DMSS 1x
    VareID: 19288 JR XG8 DMSS 8ch Radio med telemetri 1x
    VareID: 2491 ZAP Z-42 ThreadLock Blå 6ml 2x

  • #2
    Det blir mye lodding. TP lipoene jeg kjøpte fra Experience RC USA har DEANS kontakter. Jeg må lodde et par sløyfer for å serikople batteriene mine.

    Comment


    • #3
      Mye lodding pleier det å bli, da mange merker kommer helt uten kontakter også. Avhengig av hvor lange ledningene på batteriene er, så kan du nok trygt bare klikke av Deans-kontaktene. En pol om gangen vel og merke, da jeg har erfart en gang for lenge siden at det ikke er lurt å klippe de samtidig :P

      Men ellers grattis med nytt heli! Det blir sikkert helt sjef
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Originally posted by lacappuchino View Post
        Mye lodding pleier det å bli, da mange merker kommer helt uten kontakter også. Avhengig av hvor lange ledningene på batteriene er, så kan du nok trygt bare klikke av Deans-kontaktene. En pol om gangen vel og merke, da jeg har erfart en gang for lenge siden at det ikke er lurt å klippe de samtidig :P

        Men ellers grattis med nytt heli! Det blir sikkert helt sjef
        Og lodd en og en av gangen mellom klipping! Det ekke stas å lodde på en kobling og ha en til henge klar rundt omkring! Om man klipper begge så tape den man ikke lodder eller noe.

        Comment


        • #5
          Litt av en handlekurv du har der! Blir moro

          Men hva trenger du antenneledningen til?
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Originally posted by jnissen View Post
            Og lodd en og en av gangen mellom klipping! Det ekke stas å lodde på en kobling og ha en til henge klar rundt omkring! Om man klipper begge så tape den man ikke lodder eller noe.
            Så så, litt "spenning" må man vel ha når man holder på også
            Honeybee CP 2

            Comment


            • #7
              Jeg så ingen antenneledninger på bildet av JR Satelittmottager. Ble derfor "lurt" til å kjøpe antenneledninger.

              Comment


              • #8
                Jeg fant noen Deans seriesløyfer på Throttlestore. Det sparer meg for noe loddearbeid hvis kablene er lange nok. Kommer uansett ikke unna med å lodde Deans kontakter på ledningene fra "Slottskrematøren".

                Neste innkjøp blie et jernbøtte for å brannsikre batteriene under lading, ellers legger jeg dem på grillen.

                Comment


                • #9
                  Align lever ikke opp til navnet sitt i bokstavelig forstand. Mange linker har store avvik på lengde dersom manualen følges. Dette merkes godt på bladholderne.

                  Linkene fra Swash til bladholdere er i manualen definert til å være 80mm fra hull til hull. Dette vil ende opp med ca 70mm. Håper jeg slipper å bruke baufil eller kjøpe andre linker.

                  Dere andre som har bygget dette helikopteret, hvilken lengde har dere fra hull til hull?

                  Comment


                  • #10
                    Jeg måtte også korte ned linkene endel ja

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by JHilles View Post
                      Jeg så ingen antenneledninger på bildet av JR Satelittmottager. Ble derfor "lurt" til å kjøpe antenneledninger.
                      Du vet at det ikke går an å sette DMSS-"satelitten" rett i 3GX'n, men at du må ha en mottaker i mellom?
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hanzo View Post
                        Jeg måtte også korte ned linkene endel ja
                        Måtte du klippe stagene, eller holdt det å skru linkene inn?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by kristianwest View Post
                          Du vet at det ikke går an å sette DMSS-"satelitten" rett i 3GX'n, men at du må ha en mottaker i mellom?
                          Mottaker følger med i JR boksen. Blir vel ikke mange grammene i forskjell. Ser ut som jeg må ofre enkelheten i å kun bruke satelitter til fordel for telemetrien i JR DMSS (Det spørs hvor mye nytte jeg får av telemetri i begynnelsen).

                          Bakoverkompatiblitet med DSM2 hadde vært ønskelig. Da vil evt Spektrum satelitter virke.

                          Comment


                          • #14
                            Det er for så vidt ingen problemer med å bruke mottaker, annet enn at det blir flere ledninger og dermed fare for å overføre viberasjoner til FBL-enheten. Jeg bruker mottaker selv - foreløpig problemfritt.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • #15
                              Bilder

                              Her er noen bilder av "rovdyret"
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X