Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høst treff - Nome Flyplass

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høst treff - Nome Flyplass

    Heisann,

    igår var det samlet en overraskende stor og hyggelig gjeng nedi Nome - Telemark - ved Nome Flyplass for et høst treff!

    Jeg har såvidt hatt kontakt med et par lokalfolk derfra - og fikk derfor en invitasjon på å ta turen. Og ettersom ingen av dem er noe særlig aktive her på MFN så lager jeg liksegodt en liten tråd om treffet!

    Ettersom jeg har en familiehytte nedi området og alikevel skulle ned å tømme båten for vann "jada, kjempeartig!" ble det en tur ned, og det angrer jeg ikke på! I utgangspunktet trodde jeg det ville bli på en liten lokal stripe nede ved hytta, der jeg snek meg til noen flyturer forrige sommer - men ble veldig positivt overrasket, plassen oppe ved Lunde fungerer både som en fullsize flyplass for både cub, cessna mm. samt seilfly. Fin-fint sted! Den trenger bare litt trimming av busker i midten av stripa for å kunne kose seg lavt med 3D flyging..

    Været var flott, dog en litt ekkel vind med tilhørende turbulente topper rett mot depoet gjorde flygingen litt knotete i ny og ne - ellers var det virkelig en fin dag.

    Jeg trodde vel egentlig vi ville bli en 7-8stk, men jeg tror vi telte 45 fly i alle størrelser - fra "retro" .10size glow fly, elektro til 100cc composite maskiner. Ikke dårlig.

    Click image for larger version

Name:	321078_10150425224586217_586476216_10876943_940968258_n.jpg
Views:	1
Size:	149.7 KB
ID:	630057

    Uansett, jeg har lastet opp et par mindre videoer, samt et par bilder - så om noen av dere derfra har mer materiell å komme med er det bare å slenge det inn her!

    Snutt av oppmøte / stripe - Legg merke til Cap`n i slutten, den hadde jeg for 1 1/2år siden!! Kjøpte den brukt en gang i tiden, fløy den 2ganger innen jeg måtte innse at jeg trosset fysiske lover hver gang den var i lufta - den var HELT Jev... " Sorry Morten! "



    Ikke gå hjemmefra uten en slik en -



    Morten flyr skala -



    Her er første turen siden turen i Bingen på EF Edgen min, ny Xoar 24x10 prop samt tuning av H og L nål hjalp - kjenner den begynner å løsne, dette blir bra! CG`n min er fortsatt på jordet selv om jeg har flyttet batterier, må nok legge alle batteriene på motorboksen for å få den i boks. Den stiger fortsatt masse på rygg, men jeg justerte den slik at den stuper litt level og stiger noe på rygg - men sånt blir det ikke noe presisjonsflyging av! Vanskelig var det også å få til rette, fine rolling harriers.. Her må det modifiseres litt til neste tur ut.



    Jeg og Xxl leker oss med EF Edger -



    Det kommer nok litt mer bilder/film etterhvert! "Rolv Leirro/Raptor - legger du inn noen her? " Men, til dere i Nome - takk for oss, dette var veldig gøy! Dere får lage en tradisjon av dette, slik som dere snakket litt om.. OG klippe buskas i midten, når alle dere begynner med lav 3D!
    Last edited by alflovvold; 10-10-11, 10:15.
    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%


  • #2
    Konge
    Morro å se at så mange kan samles uten at noe er skrevet på nett.
    Motoren din går pent nå Alf

    Comment


    • #3
      Flott treff!

      Det ble et kjempebra treff, med mye trivelige folk, imponerende flyging (bøyer meg ærbødig for Alflovvold), pølser og brus, noen spektakulære landinger og selvfølgelig en fin gåtur i myra for å finne igjen bortkommne fly

      Stor takk til Magnus og resten av gjengen i Nome modellflyklubb...
      Alt som går opp kommer før eller siden ned...

      Comment


      • #4
        Morro at så mange ville komme
        Skal nok ikke se bort ifra at dette blir en tradisjon

        Comment


        • #5





          Comment


          • #6
            kjempe bra treff. morro og se hvor stor interesse det er for hobbyen mye å lære. kjempe opplegg av nome mfk med pølser brus å reservedeler på stripa håper vi kan treffes oftere

            Comment


            • #7
              Ja kjempe takk til nome gjengen og grøfte gutta. Og alf nå må du slutte og klage gutta klipte jo kanten hele dagen jo, et par helger till er det ikke noe kratt igjen.

              Vi fikk testa pullouten på da'n til Alf oxo og det er vell ikke 3000:-kr bedre en dle trur jeg.
              BOOMA Intelliswitch

              Odd A Eriksen

              Comment


              • #8
                Å jo............3000kr bedre + at du viser at du er skikkelig MANN!
                Ja jeg bruker litt DLE, men kan jeg velge vil jeg være MANN!

                Comment


                • #9
                  Hehehe.. Godt svar Anders!

                  Xxl - du er bare misunnelig du! Du og de dyre ghetto blaster hjula dine!
                  Last edited by alflovvold; 09-10-11, 19:47.
                  ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                  Comment


                  • #10
                    Og jammen ble jeg ikke snikfilmet her i en annen vinkel - alltid artig å se i etterkant, takk Geir!

                    Det var ganske uggen sidevind, med masse løft - sleit egentlig med å komme lavt fort, fløyt noe verre i den vinden, med sånne små turbulente topper. Ble dårlig med TQ, tok ikke risken på å bli blåst inn i depoet med ymse publikum. Men artig var det lell. DA`n begynner å funke, uvant å jazze throttle mindre enn vanlig - den drar veldig godt lavt nede den den 24x10 prop.



                    Om det finnes noen flyfilmer som andre sitter på fra treffet her er det bare å poste, alltid veldig artig å se i etterkant.
                    Last edited by alflovvold; 10-10-11, 14:43.
                    ALF LØVVOLD ../ ALFLOVVOLD.COM / KRILL YAK55M 33% / KRILL EXTRA330SC 41%

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by alflovvold View Post
                      Heisann,

                      Det kommer nok litt mer bilder/film etterhvert! "Rolv Leirro/Raptor - legger du inn noen her? " Men, til dere i Nome - takk for oss, dette var veldig gøy! Dere får lage en tradisjon av dette, slik som dere snakket litt om.. OG klippe buskas i midten, når alle dere begynner med lav 3D!
                      Full reportasje her: RCFORUMET.COM
                      Mvh.
                      Rolv Leirro

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by anders e View Post
                        Konge
                        Morro å se at så mange kan samles uten at noe er skrevet på nett.
                        Motoren din går pent nå Alf
                        Hasteinvitt og Jungeltelegrafen vettu..
                        Håper å være med å planlegge neste års treff og skal evt. belyse dette i bredt monn...
                        Mvh.
                        Rolv Leirro

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by morten83 View Post
                          Morro at så mange ville komme
                          Skal nok ikke se bort ifra at dette blir en tradisjon
                          Håper det - Skal fyre godt under for å få det til som tradisjon.
                          Mvh.
                          Rolv Leirro

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Stiholla View Post
                            kjempe bra treff. morro og se hvor stor interesse det er for hobbyen mye å lære. kjempe opplegg av nome mfk med pølser brus å reservedeler på stripa håper vi kan treffes oftere
                            Kommer garantert til å skje?
                            Mvh.
                            Rolv Leirro

                            Comment

                            Working...
                            X