Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gopro HD hero2 som fpv kamera?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Gopro HD hero2 som fpv kamera?

    Har nettopp fått meg et gopro hd hero2 til jul og lurte på om det har "live feed" mulighet som det første hero kameraet

    Takk

  • #2
    kommer en sak til den som gjør at du kan motta signaler inn på andriod iphone.. så tipper ja..
    syntes det er like gøy å se på som det er å fly
    carl goldberg ultimate
    DJI S900
    piper pawnie el kjærre


    Futaba 14SG
    diverse epp tjafs
    Per-Egil Furuseth

    Comment


    • #3
      Originally posted by GTI20 View Post
      kommer en sak til den som gjør at du kan motta signaler inn på andriod iphone.. så tipper ja..
      Takk for svar. Har hørt om den "wifi backpacen", men er egentlig 99% sikker på at den ikke vil være bra nok for fpv. Jeg lurte mer på om det er mulig å koble kameraet opp til en videolink (live feed) som den forrige versjonen

      Comment


      • #4
        Jeg mener bestemt at man kan bruke Gopro kamera da det kan sende live video. Da er det bare å koble en sender til "video ut" kontakten så får man sendt video.

        Comment


        • #5
          Hei. GoPro 2 kan sikkert sende video ut siden Gopro 1 kan, bruker den selv. Du trenger bare en 2,5mm jack pluss så er du igang.
          Lars Norberg

          Comment


          • #6
            Sendte mail til gopro for å være helt sikker og dette

            Spørsmål:
            Is it "live video out" on the hero 2 like it was on the hero 1?

            thanks
            --------------------
            svar:
            Hey Jon,
            Thanks for your interest in GoPro!

            Yes it is. We kept that feature with the new camera.

            Please let us know if you have any further questions.

            Many Thanks,

            GoPro Support

            Comment


            • #7
              Julenissen hadde med et GoPro Hero2 så dette skal bli masse kos i romjulen.
              Men, FPV med GoPro Hero2. Er det så lurt da? ... jeg har ikke målt det selv enda, men tipper det er en del delay som fører til at Hero2 som FPV kamera kanskje ikke er spesielt lurt..
              Noen som har sjekket dette?
              TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
              Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
              GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
              Realflight G45 simulator
              Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

              Comment


              • #8
                Det gamle hadde ikke noe delay, så jeg tror nok at det vil gå fint. Det jeg er nesten helt sikker på at det vil være litt delay på er den wifi backpacken som kommer nå snart. Men jeg vet ingenting helt sikkert

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jon.G View Post
                  Det gamle hadde ikke noe delay, så jeg tror nok at det vil gå fint. Det jeg er nesten helt sikker på at det vil være litt delay på er den wifi backpacken som kommer nå snart. Men jeg vet ingenting helt sikkert
                  Hmm, OK. Interesting.... det vil gjøre hele teknologi opplegget lettere om GoPro kan brukes til både FPV og HD-video opptager.
                  Funker det slik at HD-video (MPEG-4) fortsatt lagres til SD-kortet samtidig som den spiller ut CVBS video på Mini-Jack pluggen?
                  (Manualen sier intet om dette)
                  TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                  Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                  GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                  Realflight G45 simulator
                  Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by kesundt View Post
                    Funker det slik at HD-video (MPEG-4) fortsatt lagres til SD-kortet samtidig som den spiller ut CVBS video på Mini-Jack pluggen?
                    (Manualen sier intet om dette)
                    Det funker ihvertfall på de to andre goproene, så jeg tror det. Skal få testet dette nå snart som mulig (håper jeg)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Jon.G View Post
                      Det funker ihvertfall på de to andre goproene, så jeg tror det. Skal få testet dette nå snart som mulig (håper jeg)
                      Tittet litt nærmere på muligheten for å bruke GoPro som FPV feed. Composite Video mini-jack (2,5mm plugg) sitter på siden av kameramodulen. Det betyr at man må borre et hull i siden på den vanntette plastikk-kapslingen? ... er det sånn du gjorde det?
                      TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                      Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                      GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                      Realflight G45 simulator
                      Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kesundt View Post
                        Tittet litt nærmere på muligheten for å bruke GoPro som FPV feed. Composite Video mini-jack (2,5mm plugg) sitter på siden av kameramodulen. Det betyr at man må borre et hull i siden på den vanntette plastikk-kapslingen? ... er det sånn du gjorde det?
                        jeg har sett mange smarte løsninger. Men ja, det mest vanlige er å borre hull i gopro huset, eller kjøpe et av de gopro skeleton housinga

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har flydd mye FPV med Gopro kamera.
                          Og det er ekstremt lite delay men det er litt der, det merket når jeg begynte og fly med et ccd kamera,
                          men det er live feed out på alle gopro kamera og det funker veldig bra

                          Grunnen til jeg begynte og fly med ccd kamera var pga goproen gikk tom for strøm engang jeg var ute og fløy det ble litt leiting noen timer før jeg fant tricopteret igjen.
                          Min Hjemmeside..

                          http://sveininge.iflogg.com

                          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by sveininge View Post
                            Jeg har flydd mye FPV med Gopro kamera.
                            Og det er ekstremt lite delay men det er litt der, det merket når jeg begynte og fly med et ccd kamera,
                            men det er live feed out på alle gopro kamera og det funker veldig bra

                            Grunnen til jeg begynte og fly med ccd kamera var pga goproen gikk tom for strøm engang jeg var ute og fløy det ble litt leiting noen timer før jeg fant tricopteret igjen.
                            Jeg rigger til mitt opplegg med separat kamera for FPV of GoPro som foto/video-capture.
                            Jeg var også engstelig for batteri-kapasiteten i GoPro for websiden til GoPro snakker om at det må (bør)være ekstern strømforskyning når man bruker livefeed.

                            Men, jeg lurer på en ting. Relatert, men litt på siden av hovedtema:
                            Hvilken ned-vinkel har dere eksperimentert dere fram til for både foto og video og FPV-cam. Mao hvor mye bør kamara lene forover (se nedover). Jeg tipper 5 til 10 grader i forhold til vertikalen i maskinen?
                            TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
                            Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
                            GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
                            Realflight G45 simulator
                            Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

                            Comment


                            • #15
                              fløy med gopro for første gang i dag (non fpv)
                              fikk engine failure, flyet stallet og gikk rett i bakken men det gikk heldigvis fint med kameraet.
                              planlegger nok å bruke goproen til å recorde, mens jeg har et ccd kamera til live feeden.
                              Last edited by Jon.G; 30-12-11, 22:11.

                              Comment

                              Working...
                              X