Announcement

Collapse
No announcement yet.

friskt pust i denne mørke kalde tida.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • friskt pust i denne mørke kalde tida.

    Dette er en trist tid for oss modellflygere. måtte ha litt påfyll av gode minner, så eg skrapet sammen litt video og satte ihop til ein liten video.
    Tenkte eg kunne dele den med dere her. Det er sikkert fleire som sliter med mørketida og lite flyvær.
    Termikk og hang flyging - YouTube
    Alt som kan fjernstyres.
    ---------------------------------------------
    The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
    Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
    Steinar Kvarme.

  • #2
    Flott video , lengter etter vårtermikken allrede
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      Det er da fine forhold nå. Fløy de to timene det var lys i dag og skal gjøre det samme i morgen.

      Comment


      • #4
        Fine forhold er vel å ta hardt i på denne årstida Men det er råd å fly når det er opphaldsvær og man har fri fra jobb. Men er man på jobb til 15.30 så er jo løpet kjørt den dagen. Så det blir litt flyging i helgene mellom bygene, det er alt eg får til på denne årstida. Jaja det kommer vel en vår i år også tenker eg. håper eg får nyeprosjektet til sesongstart vertfall. Har forhånds bestillt ein stor Beawer fra Tyskland, som skulle komme på lager i Januar, men det er ikke sikkert disse Tyskerene klarer å somle seg til å få sendt greiene før sesongen er over. Har hørt att disse Tyskerene er ganske trege slik desverre.
        Alt som kan fjernstyres.
        ---------------------------------------------
        The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
        Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
        Steinar Kvarme.

        Comment


        • #5
          Litt sur vind i dag men ikke værre en at vi fikk flyd lit i dag også. I morgen blir det kjempeforhold i følge YR. Nå er det bare og få ski på alt en har av fly. Var på Rema 1000 og kjøpte to barneskipakker til kr 290,- så nå skal CM pro Yaken med 35cc bensiner samt Phønix Cap232 en med 50 cc få seg ski. Vinterflyging er jo helt suverent motorene går jo mye bedre når det blir kalt. Har heldigvis mulighet til og ta fri et par timer mit på dagen for og fly litt for så og ta det igjenn op kvelden.

          Comment


          • #6
            Ja i helga ser det ut som det kan bli flyvær her og, vertfall på lørdag. Det er meldt -5 og vindstille, så det er godt nok det til å få luftet seg litt. har ikkje montert ski på noen av flya, men er velsignet med 1 km lang asfaltstripe som er brøytet, 5 minutter kjøring fra heimen
            Alt som kan fjernstyres.
            ---------------------------------------------
            The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
            Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
            Steinar Kvarme.

            Comment


            • #7
              Hvilket fly er det lille, med vingeribber og flerfarget trekk? Ser ut til å fly bra, og har en fin størrelse.
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Er desverre ikke sikker på fabrikat på dette flyet. Fikk det av en kjenning som hadde kjøpt det på QXL, han fikk det aldri til å fly, og halen var knekt da eg fikk det. Eg har prøvd å leite opp dette flyet på nett, men uten hell. Det er bare eit 2 kanals fly, men er likevel yndlingsflyet mitt på hang. Flyr utrolig bra, og ligger på hanget lenge etter att andre må gi opp pga lite vind. Henger nok sammen med den lave wingload'n att det flyr så herlig.
                Alt som kan fjernstyres.
                ---------------------------------------------
                The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
                Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
                Steinar Kvarme.

                Comment

                Working...
                X