Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fpv Flightsimulator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fpv Flightsimulator?

    Hei

    Finnes det simulatorpakke der du kan trene på å fly RC heli "onbord"?

  • #2
    Realflight har i alle fall den muligheten, men det blir ikke så grusomt realistisk uansett..
    men klart. trening er trening
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Mikrosoft Flight Simulator i alle versjoner plasserer deg i pilotens sete på en rekke fly, FS X har også et helikopter, vet jeg. Man kan også velge å se fra et følgefly/heli eller se flyet fra bakken.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #4
        Originally posted by Biplan View Post
        Mikrosoft Flight Simulator i alle versjoner plasserer deg i pilotens sete på en rekke fly, FS X har også et helikopter, vet jeg. Man kan også velge å se fra et følgefly/heli eller se flyet fra bakken.
        Kan man bruke radioen via USB sammen med FlightSimulator?
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Det finnes flere versjoner, jeg har bare FS2002, som har Bell 206B JetRanger og FSX som har JetRanger og Robinson R22 Beta II.

          Flight Simulator kan styres med tastaturet og en rekke forskjellige joy sticks med USB. Kan ikke garantere at en sender med USB kan brukes.
          Last edited by Biplan; 02-01-12, 23:49.
          Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
          Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

          Comment


          • #6
            Litt av poenget er jo at man må kunne trene med radioen.

            Uten att jeg har forsøkt fpv noen gang virker det jo ikke helt uoverkommelig å lære seg, men skulle gjerne testet litt med simulator først. Det blir liksom litt billigere....

            Comment


            • #7
              Jeg har flydd lille mykes flysimulator med USB-overgang til flyradioen. Fungerte fint det. Så lenge radioen blir registrert i windows som en joystick bør det gå an å bruke den. Jeg brukte en USB-overgang fra Hitec, men regner med det fungerer med andre også. Enkelte har jo til og med fått til det der med å lage noe motstandsleamikk og bruke lydkortet til å dekode hva senderen sier.
              -----------
              Bengt

              Comment


              • #8
                Originally posted by Rotorhue View Post
                Hei

                Finnes det simulatorpakke der du kan trene på å fly RC heli "onbord"?
                Jeg tror Realflight blir det nærmeste du kommer..
                Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                Comment


                • #9
                  denne Page Redirection to https://www.aerosimrc.com/en/home.htm er meget bra Den har også eget fpv treningsprogram!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by AOK View Post
                    denne Page Redirection to https://www.aerosimrc.com/en/home.htm er meget bra Den har også eget fpv treningsprogram!
                    Ok, jeg trekker tilbake det jeg sa
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • #11
                      Den så jo småinteressant ut, den simen. Bruker du denne, AOK? Andre?
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by kristianwest View Post
                        Den så jo småinteressant ut, den simen. Bruker du denne, AOK? Andre?

                        Ja, jeg bruker den Den er helt rå i forhold til f.eks realflight !! (når det gjelder fpv)

                        Comment

                        Working...
                        X