Announcement

Collapse
No announcement yet.

TWM J3 cub 1/6 monteringstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • TWM J3 cub 1/6 monteringstråd

    Dette er mitt nye fly som skal få en sc.52 4takter.
    Det blir forhåpentligvis klart til snøen blir borte. kanskje før. Har tenkt å prøve å lage en bush cub av dette etterhvert, og filme litt.
    Jeg har ikke tatt av plasten ennå, siden jeg vil lakkere den før den blir full av finger-fett og diverse.



    Hvis noen vil gi meg tips på farger, er det fint, jeg har noen alternativer som jeg vurderer.

    Kanskje noen vet om denne betrekningen tåler lakkering, og om det er nødvendig med forarbeide på den.?
    Last edited by I.Hoff; 06-05-12, 18:56.
    mine fly:
    TWM j3cub 1800mm, bushfly-prosjekt SC.52 4t
    TWM Aircombat fly SC.36 2t
    Pilot Stik-E ombygget til lavvinget trainer OS.20 2t
    P40 Balsa, el-fly


    "come on,man! do some of that pilot shit"

  • #2
    Jeg har tre modeller fra TWM dog noe større en den du har. Alle flyr meget bra men betrekningen har vært elendig. Løsner ette lit flyging. På et fly en Extre 300 120 delaminerte betrekningen etter bare noen få turer. Tror ikke jeg ville lakert modellen frykter alt trehhet kan komme til og løsne/delaminere.

    Comment


    • #3
      Takk for svar, jeg lurer på om de twm flyene du har er nye, eller kjøpt for noen år siden? kanskje de har endret litt på produksjonen, tenker jeg på. lov å håpe.

      Kanskje jeg bare flyr gul cub i første omgang. Jeg har jo allerede en rull reservebetrekning fra forrige forsøk, en 1300 mm twm cub, som jeg ikke engang vil regne som et modellfly, siden jeg var så misfornøyd! den fløy som ei 4-takts humle på 2-takt..(pilotfeil)

      Det går jo an å lakkere ved en senere anledning også. Har veldig sansen for kremhvit med grønne felt.
      mine fly:
      TWM j3cub 1800mm, bushfly-prosjekt SC.52 4t
      TWM Aircombat fly SC.36 2t
      Pilot Stik-E ombygget til lavvinget trainer OS.20 2t
      P40 Balsa, el-fly


      "come on,man! do some of that pilot shit"

      Comment


      • #4
        Den siste TWM modellen kjøpte jeg for ca 1 år siden og den var nokk ikke helt nyprodusert da jeg fikk den. Jeg får nå håpe at betrekningen de bruker nå er blit bedre men det vet jeg ikke. Skal man være på den sikre siden må man vel ta av all betrekningen og trekke opp med ny betrekning som er beregnet for lakkering.

        Comment


        • #5
          Mulig du bør stryke over en omgang med jernet. Ved lakering er det mulig du må børtse med stålull og så påføre Duplicolor plast grunner. Jeg brukte den på en plastik cowling med hell. Tror jeg vasket med rødsprit. før lakkering med plastgrunner og deretter lakkering med spraybokser fra samme produsent.
          Mvh Andreas
          Stevensaero, glede i noen balsaflak.
          PCM.at mye glede i litt carbon
          Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

          Comment


          • #6
            Jeg har begynt såvidt å montere, og prøvemontert hale/vinge for å se helheten. Etter å ha studert betrekningen, bestemte jeg meg for å fly gult og kult til å begynne med, så får det bli omtrekking senere.

            Jeg lagde et enkelt nummer på flyet, siden dette ser litt "klassisk" ut..? mulig jeg tenker motorsport nå.
            Satte på et større halehjul, siden det som fulgte med var veldig lite.





            Dagens store spørsmål fra meg: Kan jeg lime sammen dette med Casco strong epoxy, med 24 timers herdetid?
            mine fly:
            TWM j3cub 1800mm, bushfly-prosjekt SC.52 4t
            TWM Aircombat fly SC.36 2t
            Pilot Stik-E ombygget til lavvinget trainer OS.20 2t
            P40 Balsa, el-fly


            "come on,man! do some of that pilot shit"

            Comment


            • #7
              Ja det limet skulle vel være bra til det meste. Lim hengslene med tynn fleksi CA.

              Comment


              • #8
                Hvordan går det med monteringen ?
                Har denne cubben selv og den flyr veldig pent og realistisk . Har en asp 61, kanskje noe i overkant.. Cubber bør ikke være overmotorisert etter min mening.

                Få se bilder og film!!!

                Comment


                • #9
                  Hei, på grunn av flytting har flyet blitt trygt pakket ned i esken sin, og venter på at jeg skal få laget meg nytt hobbyrom.
                  Ikke bare bare å lage seg det, når en flytter fra enebolig til leilighet, men jeg har en vedbod i kjelleren som kan vise seg å bli løsningen.
                  (kan vel bare fyre med flyvrak etterhvert.)
                  Skal oppdatere når jeg kommer igang. kjenner det klør i fingrene nå.
                  mine fly:
                  TWM j3cub 1800mm, bushfly-prosjekt SC.52 4t
                  TWM Aircombat fly SC.36 2t
                  Pilot Stik-E ombygget til lavvinget trainer OS.20 2t
                  P40 Balsa, el-fly


                  "come on,man! do some of that pilot shit"

                  Comment


                  • #10
                    Nå har jeg tatt fram flyet igjen, og er ferdig med å montere understell. Bestilte hjul fra nortrading. Det ble 138 mm. tror det holder en stund. Bestilte også litt servoer,kabler og propeller.

                    Jeg sliter litt med å skjønne dette med mottaker spenning. Hvis mottakeren har "power requirement" fra 4,8 til 6 volt, betyr det at den bruker det, eller at den ikke tåler over eller under 4,8-6volt?
                    Hvis jeg for eksempel skulle finne på å sette et 6,6 volt batteri på, er den da ødelagt? eller om man i uvitenhet setter et 3s lipo i, hva skjer?

                    Jeg spør som jeg har vett, men hadde vært fint å forstå.
                    mine fly:
                    TWM j3cub 1800mm, bushfly-prosjekt SC.52 4t
                    TWM Aircombat fly SC.36 2t
                    Pilot Stik-E ombygget til lavvinget trainer OS.20 2t
                    P40 Balsa, el-fly


                    "come on,man! do some of that pilot shit"

                    Comment


                    • #11
                      I utgangspunktet betyr vel det at spenningen til mottakeren skal ligge mellom disse nivåene. Men jeg har aldrig hørt om noen mottaker aom har død av 6,6V. Er du i tvil kan du jo bare koble en 1N54002 eller lignende diode i serie med batteriet om du bruker LiFe da blir det 6V til mottakeren. Det er vel antagelig større sjangse for og koke av en servo om den får for høy spenning en selve mottakeren.

                      Comment


                      • #12
                        Takk for svaret.
                        Har målt litt og funnet ut at den gamle esc'en jeg har brukt mellom mitt lipo og mottaker, gir litt over 5 volt til mottaker.

                        Jeg har jo enda en speedcontroller liggende fra et isoporfly, og to lipobatterier.
                        Er det noe i veien for å fortsette med dette systemet?
                        Er disse esc'ene upålitelige, eller er det noe annet jeg burde vite om dem? Jeg sparer jo flere hundre kroner på å bruke dette, siden jeg da ikke trenger å kjøpe mottakerpakke og lader.

                        mine fly:
                        TWM j3cub 1800mm, bushfly-prosjekt SC.52 4t
                        TWM Aircombat fly SC.36 2t
                        Pilot Stik-E ombygget til lavvinget trainer OS.20 2t
                        P40 Balsa, el-fly


                        "come on,man! do some of that pilot shit"

                        Comment


                        • #13
                          Hvor er bildene?

                          Comment


                          • #14
                            Har ikke tatt så mange bilder ennå, men fikk en pakke i helgen. utrolig kjapt levert av elefun og nortrading!



                            Det er i grunn litt størrelses forskjell!
                            Jeg må forresten lage nye hjulakslinger på ett eller annet vis, siden de er for kort og 1mm for tynn til hjulene.
                            Det går ikke så fort med monteringen, siden jeg har ting som prioriteres først.(jobbsøking)
                            Men fikk limt sammen vingehalvdelene idag, og servofester til balanseror.
                            mine fly:
                            TWM j3cub 1800mm, bushfly-prosjekt SC.52 4t
                            TWM Aircombat fly SC.36 2t
                            Pilot Stik-E ombygget til lavvinget trainer OS.20 2t
                            P40 Balsa, el-fly


                            "come on,man! do some of that pilot shit"

                            Comment


                            • #15
                              Fine hjul det der!
                              Hvordan blir det med Vekten på flyet med de hjula, nesetung ? De hjula veier nærmere en halv kilo til sammen.

                              Comment

                              Working...
                              X