Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dårlige Review slettes på HobbyKing sin hjemmeside.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dårlige Review slettes på HobbyKing sin hjemmeside.

    Har fått noen produkter fra HK som enten
    a. er defekt ved ankomst
    b. ikke stemmer overens med det som jeg bestilte
    c. etter min mening ikke holder de vage og oppskrytte spesifikasjoner som er oppgitt
    Har skrevet innlegg om det i Review feltet. Alle som ett har blitt slettet innen ett døgn. Man har dermed ingen annen måte å finne ut om ting fra Kina/Hong Kong er brukbare eller bortkastede penger.

    Sakset fra en annen tråd:
    Originally posted by farmann View Post
    Har tenkt å bruke en Turnigy EDF 3020B 600kv 800W
    Originally posted by Biplan View Post
    Har du erfaring med den motoren? Brukt den på et annet fly før?
    Ser at den har nesten identiske data med en motor som det har vært backorder på i månedsvis HobbyKing R/C Hobby Store : TR 42-50-B 600kv Brushless Outrunner
    Review-ene på HobbyKing kan man jo ikke stole på, for de som gir dårlig kritikk blir slettet.
    Originally posted by kwik View Post
    Fjerner Hobbyking dårlige reviews? Jøss. Det er dååårlig stil.

    Jeg har en kommentar her som har stått der siden 12/12 2011 som "kenneth";

    HobbyKing R/C Hobby Store : 5.5HP 53cc Twin Cylinder Gas Engine
    Vel, Kwik, det står 4 stjerner av 5 mulige i alle tre kategorier, kanskje det er derfor de har latt det stå. Når jeg leser innlegget ditt helt objektivt, så står det ikke at motoren er dårlig; det er bare du som ikke klarer å starte den.

    Originally posted by Kyrre View Post
    Mulig de fjerner noen dårlige reviews, men langt ifra alle. Jeg har selv "slaktet" en mini cub og den anmeldelsen står der fortsatt. Det er tross alt mye usakligheter som blir skrevet også, men jeg tror de jukser litt for å få opp antall stjerner ved å fjerne noen en-stjernes reviews.
    Den modellen fant jeg ikke i farten.
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

  • #2
    Du får legge inn review med 5 stjerner. Da kan du sikkert skrive hva du vil uten at det blir sletta!
    Eller skriv på norsk,da skjønner de ingen ting men VI skjønner alt!
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      Under er min seneste klage og svaret:


      John, Jan-11 05:24 (HKT):

      Hi Tom ,
      Thanks for contacting the HobbyKing Support Team.

      We are sorry to learn that items are missing from your order. In order to open claim file for your please kindly offer us a photo to show all items you received including parcel box and postage slip.

      Thanks for emailing support.
      If you have any other questions, please let me know.
      Regards.
      John
      HobbyKing Support Team
      Dont forget to follow us on Twitter and Facebook for discounts and promotions!
      HobbyKingLive | Facebook
      Twitter


      Tom, Jan-09 17:21 (HKT):

      Dear HobbyKing,
      for the first time in all my orders one item is missing. ID #9914 Male JST- XH <-> Female Polyquest 6S 10cm (5pcs/bag)
      is not in the box.

      Please, how can this be resolved?
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #4
        Om jeg får lov å få forsvare HK llittegrann; defekte produkter kan vel egentlig ikke anmeldes, det samme gjelder feil levering, det er jo ikke relevant for selve produktet. Hvis produktet derimot ikke svarer til spesifikasjonene så er det helt klart at de bør få dårlig karakter. Jeg vet at mange klager over at HK fjerner anmeldelsene deres og tviler ikke et sekund på det, men det er da også mange som blir stående. Her er Cub'en jeg snakket om HobbyKing R/C Hobby Store : Hobbyking Mini J3 Cub with Servos (ARF) (Yellow).

        Comment


        • #5
          Før fikk en jo kode som ga 5% rabatt for et innlegg med 5 stjerner, 3% for et med 3 stjerner. Du kan jo gjette om det var mange som ga mindre enn 5 stjerner.
          -----------
          Bengt

          Comment


          • #6
            Den mini cub'en er det værste møkkaflyet jeg noensinne har hatt. Tungt, skeivt, dårlig montert. Måtte flys over mach 2 ellers datt det ut av himmelen umotivert. Umulig å få til rett CG uten bly i nesa(i et allerede overtungt fly).
            Det eneste det flyet kan brukes til er å henge over senga til barnebarnet mitt på ett år og der gjør det en god jobb

            Forøvrig har jeg også opplevd at reviews blir sletta. Det er langt fra gull alt som glimrer hos HK men de vil gjerne at det skal se slik ut.
            Mvh
            Morten Aase

            Comment


            • #7
              Flott å se at jeg ikke var alene, den Cub'en ble tilslutt de dyreste 9 grams servoene jeg har kjøpt fra HK (de var ikke så verst), resten er søppel nå.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kyrre View Post
                defekte produkter kan vel egentlig ikke anmeldes, det samme gjelder feil levering, det er jo ikke relevant for selve produktet.
                Det har du helt rett i, Kyrre. Det var ubetenksomt av meg å blande mitt siste problem med HK in under denne tråden.
                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                Comment


                • #9
                  Jeg elsker å ha rett Ved nærmere ettertanke så kan det faktisk være relevant å få med at produktet ikke fungerer, særlig hvis det er noe som går igjen for flere brukere. Kjøper man feks fire servoer og bare to funker, så er det faktisk noe jeg vil vite da det er et klart tegn på at feilprosenten for produktet er høy. Det hjelper jo ikke om produktet ellers yter veldig bra hvis du risikerer å få ting som aldri vil funke.

                  Comment


                  • #10
                    På jakt etter servoer som passer kom jeg over denne:

                    HobbyKing R/C Hobby Store : BMS-373MG Micro Servo (Metal Gear) 1.6kg / .13sec / 11.4g

                    Det er ikke bare gode anmeldelser.....
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

                    Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                    Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                    — Neil Armstrong

                    Comment


                    • #11
                      Tipper det meste fremdeles hadde solgt som hakka møkk uansett hvor mange 1 stjerners negative review som hadde stått. HK er som loppemarked, rene fluepapiret på mange
                      Øystein T.

                      EF Extra 300 70"
                      Speedfire F5B
                      Baudis Fosa F3B
                      Ascot F3B
                      Lynx Carbon
                      EF Extra 300, 58" Electric
                      T-Rex 700N

                      www.artistic3d.net

                      Comment

                      Working...
                      X