Announcement

Collapse
No announcement yet.

Easy Glider Electric.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Easy Glider Electric.

    Jeg har lenge hatt lyst på en Easy Glider. Nå har jeg ordnet en Easy glider Electric. Som ikke har vært i luften. Den var helt hvit da jeg fikk den.
    Dette må være forløperen for Pro. Da det sitter en Himax brushless inrunner, med gear i nesen på den. Ellers er det Hitec servoer rund baut.
    Er det noen som kjenner til denne typen. F.eks. hvor CG skal være. Finner manualen for Pro på nettet, men ikke denne.
    Den var fryktelig fortung, så for å sette CG på 7 cm som på Pro, måtte jeg legge på vekt i halen. Har bare ett 2 cellers batteri, så jeg får prøve med tre celler. Til jeg får ordnet flere. Det har også litt å si på tyngden foran. Er det noen som har hatt en slik, og kan fortelle hvordan den er å fly? Den skulle vel gå an å fly for en som ikke er ekspert, men har fløyet en del balanseror i det siste. Har fløyet mye Radian, og den looper, hvis man har for mye throttle på i starten. Hvordan er det med denne? Hvor mye skal man gi på når man sender avgårde? Er det andre tips om denne modellen, før maiden?

    Click image for larger version

Name:	Easy Glider.jpg
Views:	1
Size:	28.3 KB
ID:	630993
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Er litt usikker på hvor mye guffe det er i den motoren! Men det skal nok gå å loope med den...
    Kan sende deg instuksjonsboka på den, det er ei kombibok for Easy Glider og Easy Glider Electric. Jeg har bare glider utgaven selv pluss pro som er godt motorisert
    -63.
    Graupner MC
    JR
    Multiplex
    Turnigy.
    Fly, alt for mange.

    Comment


    • #3
      Jeg kjenner ikke den motoren selv. Men jeg har ikke så mye bruk for så mye guffe, sånn helt i begynnelsen. Det er i hvertfall stor propell, uten at det står noe på den.
      Kjempefint med manual, den er kanskje litt gammel til å ligge på nettet.
      Adressen er: Granåsen 73c 162 HOSLE. Takk skal du ha!
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Hei!

        CG er 70mm på denne også. Rorutslag: ballanseror 20mm opp og 8mm ned, sideror 25mm, høyderor 13mm opp/ned.

        Tror ikke du skal frykte noen ukontrollert loop ved takeoff medmindre du har en ekstrem motor... Snillere fly finnes vel knapt.

        Comment


        • #5
          Den ligger faktisk på nettet også! Manuals Nr. 48
          -63.
          Graupner MC
          JR
          Multiplex
          Turnigy.
          Fly, alt for mange.

          Comment


          • #6
            Jeg så at det stod om rorutslagene manualen til Pro. Jeg satt en hel kveld å justerte, men jeg får ikke 20 mm opp på balanserorene. Da må jeg bytte servoarm, kanskje. Det sitter noen ganske små Hitec servoer i vingen. Fikk vel en 16 mm opp.
            Men den flyr vel likevel. Har maks utslag på radioen også.
            Vennlig Hilsen
            Arne Husby

            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

            Comment


            • #7
              Fant den! Kjempebra. Da slipper du å sende
              Vennlig Hilsen
              Arne Husby

              Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

              Comment


              • #8
                Easyglideren er veldig grei å fly. Kan flys på hang og til termikk. Med Himaxmotor så høres det ut som at det er et originalt powerkit som står i. Jeg har et slikt og med 9,6 V NiMh-batteri så har jeg godt med kraft. Hold flyet med venstre hånd, gi full gass, høyre hånd på høyre stikke og skyv flyet bestemt avgårde. Fin balanserorstrening, jeg hadde faktisk min "jomfrutur #2" med min. Det var da 17 år siden forrige gang jeg hold i en sender på alvor.
                Forstår det sånn at du har en DX6i. Det er en smal sak å legge inn brems, dvs begge balanseror opp. Det kan være greit for den flyter ganske så godt når du skal lande.

                Uansett lykke til, du blir ikke misfornøyd med dette flyet.

                Sendt med Tapatalk
                Olav Moe

                -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                Innholdet i min hangar, sånn ca

                Comment


                • #9
                  Har lagt inn brems ja. Det står bare Himax Multiplex Brushless på motoren. Så det er nok et originalt sett.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

                  Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                  Comment


                  • #10
                    ...og som angitt i manualen: skal du f.eks. fly den på hang og den trenger litt ballast så er det smart å legge en gjengestang inn i vingerøret.

                    Comment


                    • #11
                      Forstår nå hvorfor den var så tung i nesen. Han som har satt den sammen, har ikke satt i kulen som skal være motvekt helt bak.
                      Ser det når jeg lyser gjennom flyet.
                      Vennlig Hilsen
                      Arne Husby

                      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                      Comment


                      • #12
                        Her he. Gjorde det samme selv, noen mente den ville bli baktung med kula. Så nå er det noen gram med felgbly klistret på utsida av halefinna .

                        Sendt med Tapatalk
                        Olav Moe

                        -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

                        Innholdet i min hangar, sånn ca

                        Comment


                        • #13
                          Har hatt en slik selv. Var veldig fornøyd. Husker jeg fløy på 2100 mah 2s. Fløy over 20 min på det. På fine dager var jeg oppe i 40+ min. Etter ca 20 turer så datt høyre balanserors servo ut. Merket det faktisk ikke i lufta, så på landing når jeg la inn luftbrems kan dere jo tenke hva som skjedde Hehe.

                          Comment


                          • #14
                            Nå får mitt opererte kne se å gro litt faderlig fort. For nå er jeg flysyk, fine dager har det også vært. Jeg har også en god klump felgbly akterut. På flyet altså.
                            Last edited by ArneH; 19-02-12, 19:30.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by ArneH View Post
                              Fant den! Kjempebra. Da slipper du å sende
                              Den er grei.
                              Har laget EasyGlideren i tomotors utgave, du finner klipp av den på Vimeo beregnet for kamera(FPV)
                              -63.
                              Graupner MC
                              JR
                              Multiplex
                              Turnigy.
                              Fly, alt for mange.

                              Comment

                              Working...
                              X