Announcement

Collapse
No announcement yet.

FPT Utstyr til nybegynner. Hva må jeg ha med?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FPT Utstyr til nybegynner. Hva må jeg ha med?

    Hei.
    Nå som jeg har fått Quaden min opp i luften, vil jeg ta skrittet over på FPV.

    Er det noen her som kunne laget en liste (gjerne direktelink til nettsted hvor det selges) til hva jeg må ha med, inkl. batteri osv.?
    Det jeg har fra før er GoPro HD (1) som jeg vil gjerne bruke som opptak + FPV. Ellers har jeg Spektrum DX8 radio.

    Hvor mye må jeg ut med ca totalt (uten kamera) for et nogenlunde greit FPV utstyr (dvs briller, sender\mottaker, batteri?, andre ledninger?)

    Kan man få kjøpt "pakkeløsning" noen steder, eller bør\må man kjøpe én og én del?

    Setter pris på svar

  • #2
    Jeg fikk grusomt lyst på denne: CamOne Infinity komplett FPV-pakke - 1080P
    Men det koster jo to og en halv årsavgift...
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Fatshark briller ca 1500-1800 med 5.8ghz motaker
      Immersion 5.8 sender 600 mw ca 500 kr

      Kamera fra 50 usd og oppover


      ---
      I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.275137,5.324523
      Sent from my iPhone using Tapatalk
      Min Hjemmeside..

      http://sveininge.iflogg.com

      Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Jeg fikk grusomt lyst på denne: CamOne Infinity komplett FPV-pakke - 1080P
        Men det koster jo to og en halv årsavgift...
        Hehe, tja. Bare kameraet alene der koster jo 3190,- Noe som nesten er det dobbelte av et GoPro kamera.
        Originally posted by sveininge View Post
        Fatshark briller ca 1500-1800 med 5.8ghz motaker
        Immersion 5.8 sender 600 mw ca 500 kr

        Kamera fra 50 usd og oppover


        ---
        I am here: Google Maps
        Sent from my iPhone using Tapatalk
        Hvor finner jeg dette? Ser Hobbyking selger FatShark briller, kan vel kjøpe der?
        Kamera har jeg fra før av som jeg skrev i førsteposten

        Edit: Mye som ikke var på lager gitt, men denne pakken Radio Control Planes, Drones, Cars, FPV, Quadcopters and more - Hobbyking er ikke den grei? Eller bør jeg gå for Fatshark Dominator? Vet igrunnen ikke hvilke fordeler Dominatoren har..
        Last edited by Merko; 23-02-12, 22:22.

        Comment


        • #5
          Det er ikke store forskjellen på predator og dominator brillene men kjøp med immersion 600mw senderen
          Lag deg noen cloverleaf antenner


          ---
          I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.275039,5.324570
          Sent from my iPhone using Tapatalk
          Min Hjemmeside..

          http://sveininge.iflogg.com

          Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

          Comment


          • #6
            Får ikke kjøpt ferdiglagde antenner da? ;P Har nok med og bygge på quaden jeg.. :-p Men da går jeg mest sannsynlig til innkjøp av Predator + Immersion 600mw senderen.

            Comment


            • #7
              Show - www.readymaderc.com]Goggles FPV Starter Package: 5.8GHz [5.8GHZGOGGLESPACKAGE] - $539.99 : Ready Made RC LLC, Your full service FPV and R/C store![/url]

              Her har du en fpv pakke, her følger med alt du trenger!
              Det er 5,8 så cloverleaf antenner er et must, det følger også med i pakken!

              Comment


              • #8
                Tusen takk ScooterEngan!

                Typisk at alltid når jeg skal ha noe, så har de det ikke på lager.. Håper Ready Made RC får ting raskere inn på lager enn Hobbyking..

                Hva er OSD? Første som kommer inn i hodet mitt er "On Screen Display" (Altså den infoen man ser i FPV), Stemmer det?

                Edit: Hva er rekkevidden ca. med det FPV utstyret?


                Ser ikke ut som store rekkevidden, men er det pga at han ikke har "cloverleaf"-antenner som dere snakker om?
                Last edited by Merko; 27-02-12, 23:46.

                Comment


                • #9
                  Stemmer det, OSD er on screen display. Dette er veldig kjekt å ha og er et must når du skal på litt lengre avstander.
                  Men siden du er nybegynner ville jeg startet med det som var i pakken først og så kjøpe OSD senere.
                  Rekkevidden kan jeg tippe er 2-3 km, men det det med en klype salt, det er noe jeg tror, kan ta helt feil.
                  Her har du et eksempel på en osd:

                  Der det inneholder hvor mye batteri du har igjen, fart, høyde, hvor lang unna, en pil som peker hjemover og en del mere.

                  Her har du en kjempe bra video om antenner!!! Du som nybegynner burde se den!

                  Comment


                  • #10
                    Takk.
                    Lærerrik film

                    Comment

                    Working...
                    X