Announcement

Collapse
No announcement yet.

Test miracle switch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Test miracle switch

    Her har jeg gjort en test av miracle bryteren fra rcpro. Jeg har ikke limt ledningene og kommer heller ikke til å gjøre det.
    Noen mener nok at jeg er en bedreviter, men jeg vet vel nå at disse er bedre enn de var
    Denne er montert inn i edgen igjen. God fornøyelse.

    Last edited by anders e; 27-02-12, 16:08.

  • #2
    Hehe! Ikke så sinna da Anders

    prøv å knipse en closeup av festene også da. Jeg er ikke 100% omvendt enda
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Ja det kan jeg, men det er ikke deg jeg siktet til

      Comment


      • #4
        Mener Trowin tok et bilde av baksiden av bryteren på stripa. Vi kan se om han har det, visst ikke skal jeg fixe det. Kamera mitt er ikke så bra på nærbilder

        Comment


        • #5
          Hei Anders.
          Her er det etpar bilder.
          Attached Files
          Karl Hans Glommen.
          Mjøsa Modellflyklubb

          Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

          Comment


          • #6
            Jeg ser ingen forskjell på de jeg har og disse bildene.. ?
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              Nå er det ikke den jeg har, men jeg skal få lagt ut. Er vel ikke sikkert du ser noen forskjell. Den største forskjellen er bedre loddepunkt(se video ) og ikke slaskete ledninger. Men bilde kommer.

              Comment


              • #8
                Xilian, visst du fortsatt er redd for at ledningene skal ramle av etter det jeg gjorde på filmen, så tror jeg vel egentlig ikke dette er bryteren for deg
                Tror ikke et bilde da vil få deg mere sikker. Men bilde skal bli

                Comment


                • #9
                  Nei, sier jo jeg er skeptisk.
                  Ikke så veldig festlig når det tar fyr i modellen...
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    Ser jo ut som at dette har blitt et problem for noen. Jeg påpekte en liten detalj som kunne forebygge motorkutt eller andre ubehagelige situasjoner. Hadde jeg fått dette servert fra andre erfarne modellflyvere så hadde jeg tatt det til meg som en nyttig opplysning/erfaring. Jeg er såpass ydmyk selv om jeg har holdt på i 40 år med dette at jeg sier man aldri blir utlært på dette feltet, ikke minst når en ser at det hele tiden kommer nytt utstyr på markedet osv.

                    Eks. så videre sees bildene av Miracle twin bryter med Fuel dot som jeg tok bilde av for ca. ett år siden. Den som ligger i posen er det som hevdes skal være den nye og bedre. Jeg ser ikke noe forskjell. Mulig de har fuktet endene med "litt" mer loddetinn for å få de stivere men det er allt og ikke nok for meg. Jeg tar som bildet viser en god klatt pistollim på og stripser ledningene etterpå for at
                    strekkavlastningen skal bli lik. Dette er en billig forsikring.

                    Jeg sier heller ikke at en ikke må bruke disse bryterene, men med enkle og billige grep innen det å forebygge så kan en få en utmerket god bryter.

                    Jeg ønsker ikke å lage svære diskusjoner av dette, bare formidle det jeg har sett, hva jeg gjør for og forebygge det til det bedre.
                    Om noen vil ta det til seg er en annen sak.
                    Attached Files
                    Mvh.
                    Rolv Leirro

                    Comment


                    • #11
                      Ja.. Min var også twin med fueldot, og jeg likte den ikke.
                      Når slangen til stadighet går borti ledningene så må det gå som det
                      gjorde på min. Verste var at vi sto en «gjeng» i kjellern hos meg
                      hvor jeg påpekte at en dag tar det fyr, også skjedde det dagen etter

                      På den andre Miracle-bryteren jeg hadde (uten dot) så «eksploderte»
                      den ene switchen, men det var vel fordi jeg stramma for mye til.
                      Jeg prøvde riktignok ikke noe smeltelim rundt osv…

                      Bryterne ER beinrå å se på, og jeg VAR veldig glad, men det er jeg ikke lenger…
                      Men følg litt med Anders, se åssen det fungerer fremover.
                      Jeg har endra mening flere ganger før i andre tilfeller
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        Om ledningene fortinnes slik at tinnet trekker inn under isolasjonen skal det litt til før det blir brudd. Om kobberet får bøye seg fritt der tinnet stopper derimot...
                        Fred Larssen

                        Comment


                        • #13
                          Ser ikke bort ifra at dette er brukerfeil. Skal se om jeg får knipset et par bilder av hva jeg har gjort.
                          Tom I. Arntsen

                          Comment


                          • #14
                            Beinrå å se på...sier du..xilian.. Ja det var derfor jeg fallt for dem..til og med i flere farger. Hadde denne forebyggingen kosta skjorta så skulle jeg ikke snakket, men der en kan forebygge med enkle og dertil billige midler gjør jeg det innen iallfall min ideologi så får andre gjøre det på sin måte eller la være.
                            Last edited by Raptor; 28-02-12, 14:32.
                            Mvh.
                            Rolv Leirro

                            Comment


                            • #15
                              Merkelig at de ikke bruker krympeslange på kablene - en liten stomp med krymp på hver kabel hadde løst problemet for under en krone....
                              HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 3mm Heat Shrink Tube - BLACK (1mtr)
                              https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=55-168-20

                              Smeltelimet har liten effekt på bruddstyrke hvis det ikke går et godt stykke inn på kabelstrømpa, en annen ulempe med smelte-lim er at får du varmgang i bryter/loddepunkt så forsvinner limet som smeltet smør.....
                              Som ren isolasjon (hindre at ledninger kommer bort i hverandre) kan smelte-lim fungere bra.


                              Her er et eksempel hvordan det bør se ut.
                              Har i tillegg Kina mannen/dama gjort en ordentlig loddejobb pluss at man bunter sammen å låser kablene med et strips så vil det holde "evig".

                              Click image for larger version

Name:	1-IMGP2986.jpg
Views:	1
Size:	60.8 KB
ID:	586209
                              Last edited by Quadrocopter; 28-02-12, 15:57.

                              Comment

                              Working...
                              X