Announcement

Collapse
No announcement yet.

USB dings med inngang for mottak av videosignal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • USB dings med inngang for mottak av videosignal

    Er i tankeboksen om fpv prosjekt men usikker på om jeg tar meg råd til å invistere i briller så jeg tenkte å kanskje bruke en laptop. Vet det finnes slike usb mottakere som kan brukes til dette formål?

    Tips? Takk

    // Truls

  • #2
    Har en Pinnacle video grabber som er kjøpt på Clas Ohlson som fungerer bra, eller finnes det et uendelig antall med videograbbere feks hos dealextreme til noen få daler

    Clas Ohlson
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      Originally posted by Trulsen View Post
      Er i tankeboksen om fpv prosjekt men usikker på om jeg tar meg råd til å invistere i briller så jeg tenkte å kanskje bruke en laptop. Vet det finnes slike usb mottakere som kan brukes til dette formål?

      Let etter "USB video capture" på google, ebay eller deal extreme

      her er et eksempel
      EasyCap USB Video Capture Adapter - Free Shipping - DealExtreme

      Comment


      • #4
        Originally posted by Quadrocopter View Post
        Let etter "USB video capture" på google, ebay eller deal extreme

        her er et eksempel
        EasyCap USB Video Capture Adapter - Free Shipping - DealExtreme
        jeg har en sånn en, men har ikke fått testa den enda
        trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
        trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
        arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
        PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
        homemade quad med diverse elektronikk.
        noen depronkjerrer.
        futaba10c 2.4ghz.
        radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

        Comment


        • #5
          Det eneste du må passe på er det vi kaller - latency - d.v.s. tiden det tar fra en endring blir gjort i virkeligheten til man ser den samme endringen på skjermen.
          har du en latency som er over 0,5 - 1 sekund så begynner det å bli mye!

          Latency på video capture enheter kan variere mye, først trodde jeg dette hadde noen med prisen å gjøre men det stemmer ikke alltid. Det ser ut som det er implementeringen av device driveren som er vel så utslagsgivende som crappy hardware.

          Har selv Pinnacle sin Dazzle og den er grei men den er dyr.... Kina tingen er så billig at det ikke er noen katastrofe hvis du må legge den på hylla!

          Comment


          • #6
            Originally posted by Quadrocopter View Post
            Har selv Pinnacle sin Dazzle og den er grei men den er dyr.... Kina tingen er så billig at det ikke er noen katastrofe hvis du må legge den på hylla!

            0,5 sek latency er i virkeligheten svært mye. Man kommer mange meter på et halvt sek i litt fart. Hvordan er latency på den ebay saken da? Eller er det slik at det bare må prøves?


            // Truls

            Comment


            • #7
              ikke med en quad

              Som nevnt tidligere - du må prøve den - men prisen er så lav at man dør ikke hvis den ikke skulle virke.
              [lillejon78] har en så det tar vel ikke så lang tid før han prøver den og kan gi en tilbakemelding
              Last edited by Quadrocopter; 12-03-12, 23:26.

              Comment


              • #8
                Jeg har denne fra dealeren: EasyCAP USB 2.0 Audio/Video Capture/Surveillance Dongle with Mac OS Support - Free Shipping - DealExtreme

                Det skal vistnok være en del forskjell i bildekvalitet i de som dealeren har. Den jeg har var anbefalt for god kvalitet i ett eller annet forum jeg ikke husker.

                Også bruker jeg "VirtualDub-1.8.8" til capture. Denne gir lav forsinkelse i bildet.
                Rolf Bakke
                Mine RC filmer på YouTube:
                http://www.youtube.com/user/KapteinKUK

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Quadrocopter View Post
                  ikke med en quad

                  Som nevnt tidligere - du må prøve den - men prisen er så lav at man dør ikke hvis den ikke skulle virke.
                  [lillejon78] har en så det tar vel ikke så lang tid før han prøver den og kan gi en tilbakemelding
                  du kan låne min trulsen...
                  trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
                  trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
                  arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
                  PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
                  homemade quad med diverse elektronikk.
                  noen depronkjerrer.
                  futaba10c 2.4ghz.
                  radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Lazy Bee View Post
                    Også bruker jeg "VirtualDub-1.8.8" til capture. Denne gir lav forsinkelse i bildet.
                    Takk for tips! Kan bekrefte at denne er adskillig raskere enn f.eks. VLC, som jeg har testet med hittil. Med VLC var det minst 0.5s. Nå ser det brukbart ut. Må bare finne ut hvor jeg setter PAL dekoding, slik at jeg får med nedre del av bildet.
                    Kjøpte min grabber på Ebay for en femtilapp.
                    Fred Larssen

                    Comment

                    Working...
                    X