Announcement

Collapse
No announcement yet.

Engelske rondeller - størrelse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Engelske rondeller - størrelse?

    Er i gang å bygge en elektro dogfighter med 110 cm vingespenn og F6F som forbilde. Ca 50 F6F ble gitt til England og Commander Stanley Gordon Orr fløy en av dem 14. mai 1944. Det er denne dekoren som jeg skal ha på dogfighteren. Fant bilde nederst på siden Stof's War Paints Hellcat Page
    og info om størrelsesforholdet på Royal Air Force roundels - Wikipedia, the free encyclopedia
    Den ytterse, gule ringen gir meg hodepine; finner at den var 2" bred. Men hvor stor var diameteren på rondellen?

    Har gjort en prøve på en annen engelsk modell som er under bygging og som ligner litt på SE5a.

    Click image for larger version

Name:	120323roundels.jpg
Views:	1
Size:	216.7 KB
ID:	631162

    Malt på frihånd med Vallejo Model Color flat red 70.957, flat blue 70.692 og white 70.951. Den hvite ser også matt ut. Før jeg malte den hvite ringen ytterst gikk blåfargen nesten i ett med den brune. Vet ikke om dette er helt korrekte farger, men det ser ikke så helt galt ut etter det jeg har funnet av referanser.
    Last edited by Biplan; 24-03-12, 20:18.
    Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
    Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

  • #2
    For medium sized aircraft i RAF 1944 gjelder størrelsene under

    Rød = 12"
    Hvit = 16"
    Blå = 32"
    Gul = 36"

    Comment


    • #3
      Det er ytre diameter, går jeg ut fra, da er det bare å skalere ned det.
      Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
      Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

      Comment


      • #4
        Originally posted by Biplan View Post
        Det er ytre diameter, går jeg ut fra, da er det bare å skalere ned det.
        Jepp, har du skalaen på flyet kan det bare bli riktig

        Comment

        Working...
        X