Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dust!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dust!

    Jeg totalvraka min trofaste Radian på søndag. Hadde lagt inn en "genial" trim. Som skulle gi litt nedror, da jeg ga gass. For å kompensere for den evinnelige stall som Radian har tendenser til når man gir på. Jeg har alltid kompensert med å gi litt dykkror med stikka. Og det skulle jeg fortsatt med.
    Testet ikke i stor høyde først, og bare sendte avgårde. Alt for mye dykkror! Kjørte Radianen for full gass ned i gjørma. Bare vingene er hele.
    Moralen er tenk og test før jeg finner på flere "geniale" måter å trimme. Gamle gode Radian RIP.
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Når du skal forske på litt spenstige ting kan det være lurt å ha det på en bryter.

    Modus 1 : Spenstig triks AV
    Modus 2 : Spenstig triks PÅ

    Ellers velkommen i dusteklubben, vi er mange medlemmer...
    Last edited by xilian; 27-03-12, 09:49.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Dusteklubben ja........................................som f.eks å glemme å sjekke ror på maiden i høst. Den fløy 3 meter før den gikk på trynet i stripa og ble totalvrak. EF-yak

      Comment


      • #4
        Arne, regner med at det er "Støv" du mener med dust og ikke "tulling"

        De fine med EPP (emballasje fly) er at det alltid er en mulighet til å reparere det som har gått i stykker + at det finnes reservedeler å få kjøp så modellen er vel i lufta igjen om ikke lenge
        Last edited by Quadrocopter; 27-03-12, 11:14.

        Comment


        • #5
          Er det EPO kan du legge bitene i kokende vann og de vil få sin oprinnelige form og det er bare å lime de sammen

          Comment


          • #6
            Originally posted by anders e View Post
            Dusteklubben ja........................................som f.eks å glemme å sjekke ror på maiden i høst. Den fløy 3 meter før den gikk på trynet i stripa og ble totalvrak. EF-yak
            Check! Done that!!

            Comment


            • #7
              Er foresten medlem jeg og ArneH Hadde jo den hendelsen med at jeg traff meg selv for et parr år siden som er nevnt i en annen tråd...

              Comment


              • #8
                Jeg har aldri sett en så ødelagt kropp. Den brakk flere steder, og fronten knuste rett og slett. Men jeg er inne i en ond stim nå.
                I dag klarte jeg å plante min fine Easy Glider, 12 m over bakken i et tre, på golfbanen. Har jobbet sammen med min sønn i hele kveld, med å prøve å kaste et snøre over med fiskestang. Ikke sjanse! Satt seg fast over alt, der den ikke skulle.
                I morgen er det meldt frisk bris, håper den blåser ned. Men uansett skal jeg lage meg en skikkelig sprettert med trådspole i morgen.
                Jeg var dum, og trodde at jeg skulle klare å kontrollere flyet i vindkastene, men det var akkurat som om det blåste rett inn i trærne. Da skulle jeg hatt en motorsag!!
                Når det gjelder Radian, har jeg en kropp, som ikke er alt for ille, den blir penere enn den gamle. Må bare få tak i canopy og propell.
                Vennlig Hilsen
                Arne Husby

                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                Comment


                • #9
                  Au, au!
                  Har nylig skiftet over til ny kropp på min Hawk, så jeg føler med deg i sorgen.

                  Kom på et gammelt ordtak: Hvis du går tom for høyde, fart og gode idéer på en gang så skal det mye til...

                  Ja, ja....opp på hesten igjen!
                  I hangaren:

                  SpeedFire F5B
                  X-plane fra www.yuri-models.com
                  Hawk F5B
                  MiniHawk (2stk)
                  3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
                  UM Stryker Q 180
                  FPV Raptor
                  EPO Cessna (156cm)

                  Comment


                  • #10
                    Trær spiser modellfly. Smaker akkurat som kylling for dem.
                    Vennlig Hilsen
                    Arne Husby

                    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ArneH View Post
                      Trær spiser modellfly. Smaker akkurat som kylling for dem.
                      Noen på forumet her har svaret på hvordan du skal få den ned igjen

                      Click image for larger version

Name:	46590d1319134095t-dsc00840.jpg
Views:	1
Size:	14.2 KB
ID:	587160


                      Jeg ler hver gang jeg hører denne historien
                      BOOMA Intelliswitch

                      Odd A Eriksen

                      Comment


                      • #12
                        Tror ikke Greenkeeper blir så glad, hvis vi kjører en slik inn på banen hans. Det er meldt frisk bris i dag, håper på den. Hvis ikke blir det sprettert eller pil og bue med line.
                        Vennlig Hilsen
                        Arne Husby

                        Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                        Comment


                        • #13
                          Og vinden har gjort jobben sin i dag?
                          Det har blåst godt i kastene her i dag
                          OAF
                          Caliber 30FT MiniTitan
                          Div Fly
                          Radio Hitec Aurora 9
                          www.ringerikemfk.com
                          http://modelsport.no/

                          Comment


                          • #14
                            Den sitter like godt i treet ennå. Ikke nok vind. Nå har jeg laget sprettert. Skal prøve å skyte opp lodd med line, men vet ikke om det går. Pil og bue med line er nok løsningen.
                            Last edited by ArneH; 28-03-12, 21:02.
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • #15
                              Er det ingen som kan klatre i trær lenger?

                              Nei; man må vel ha hjelm og sele osv nå for tiden.

                              Å klatre opp; før i tiden; på denne måten; innebar at enten så kom vi ned med modellen; eller så kom vi, modellen og treet ned samtidig.

                              Ingen havnet i rullestol av den grunn; den gang.

                              Men det er kanskje annerledes nå?

                              Comment

                              Working...
                              X