Announcement

Collapse
No announcement yet.

Top Flite B-25 Mitchell, the 3rd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Top Flite B-25 Mitchell, the 3rd

    Begynte så vidt på en byggetråd for min tredje B-25 på det gamle forumet. Siden tråden aldri kom skikkelig igang der kan jeg bare komme med en liten recap: Dette er min tredje TF B-25. De to forrige tok av, men landet aldri. Nummer en pga defekte mottagerbatterier. Lang historie, gidder ikke ta den om igjen. Nr to gikk i åkeren etter at babord motor løsnet. (Leksjon nr 1 i Loctite). Som kjent er alle gode ting tre...

    Denne gang skal jeg gjøre noen modifiseringer ift tidligere:

    Skala bombeluker.
    Flite Metal finish.
    Elektriske retracts med sequencing på hjuldører.
    Noe mer skaladetaljer.

    Motorvalget er ikke endelig avgjort, men etter tips fra Kwik ligger det foreløpig an til Saito FG-14. Hadde opprinnelig tenkt 2xSaito FA-90 twins, men det var det evinnelige sølet, da. Men lyden...lyden av to twin.....hmmm. Må nok tenke litt til.

    Status så langt er at jeg har fått en rull med Flite Metal i posten og da er terningen kastet. Monokoten som en eller annen kineser har lagt sjela i, ble flekket av i løpet av en drøy time i går. Gikk veldig greit å få av, men der de har sparklet satt den ekstra godt. Må bruke litt mer tid der, så er det dags for glassing.

    Click image for larger version

Name:	P1020158.JPG
Views:	1
Size:	97.8 KB
ID:	631217
    Øyvind Fjeld

    "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

  • #2
    Jeg er ikke noe særlig til skalamann, men har noen favoritter. B-25, corsair og aeroworks- mustangen. Egentlig ikke mustangfan, men syns aw sin er fin i tillegg følger retrak og div med i settet.

    Skal følge med på denne
    2xtwin er tøft, men bra blir det nok uansett.
    Last edited by anders e; 02-04-12, 21:44.

    Comment


    • #3
      Flotte greier, Herr Viking ! Endelig noen som prøver å blåse litt liv i et ellers så stille forum !

      Jeg syns du skal sette inn de motorene du har mest lyst på. Som gir deg den beste følelsen
      når B-25'ern durer forbi over hodet ditt med Bomb Bays open. Det blir jo flott lyd av 2 Saioer uansett
      om det er boksere eller singles, da.

      Det vil nok ta litt tid å legge Flite Metal på den saken der, og du må vel glasse først? Ellers er vel balsaen for myk? Fytte katta for en jobb! Tenker madammen vil føle seg forsmådd!
      Last edited by kwik; 03-04-12, 12:00.
      Dont expect, inspect.
      Fun Police everywhere!

      Comment


      • #4
        Anders: Liker også B-25´en godt. Tidligere erfaringer med dette kitet er at til ARF å være er det kjempebra bygget og pent å se på. Dog bør det forsterkes litt her og der, f eks motor og servofester.

        Kenneth: Har vært på Youtube og kikket litt. Der finnes snutter med begge motoralternativer. De høres bra ut begge to. Eksosen fra motorene vil komme ut like foran hjulbrønnene hvis jeg velger boxere, så man kan jo bare tenke seg hvordan det vil se ut inni der etter en stund. Ikke så hysterisk mye jobb å glasse, synes nå jeg. Bør dessuten gjøre det for at finishen skal holde i forhåpentligvis flere år. Madammen er neppe forsmådd så lenge hun får være med på Warbird Weekend...
        Øyvind Fjeld

        "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

        Comment


        • #5
          Motorvalget er tatt: Det blir 2 stk Saito FG-14.
          Øyvind Fjeld

          "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

          Comment


          • #6
            Jeg må jo bare hylle at warbird-forumet kom hit. Mye snacks å følge med på!


            Sent from my iPad using Tapatalk HD
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #7
              Originally posted by Viking20 View Post
              Motorvalget er tatt: Det blir 2 stk Saito FG-14.
              Har funnet ut at min FG30 liker 6v på tenning samt et batteri som leverer godt.

              Mvh
              Alf
              ____________________________
              Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

              Comment


              • #8
                Originally posted by affa View Post
                Har funnet ut at min FG30 liker 6v på tenning samt et batteri som leverer godt.

                Mvh
                Alf
                Takk for tipset! Tror det blir 2S LiFePo på tenningsanleggene. Kjappe å lade, lette og hendige.

                mvh Øyvind
                Øyvind Fjeld

                "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

                Comment


                • #9
                  Med regulator da eller?

                  Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by affa View Post
                    Har funnet ut at min FG30 liker 6v på tenning samt et batteri som leverer godt.

                    Mvh
                    Alf
                    Du nevnte en Saito bensin som ikke ville gå på fullt turtall. Var det denne, som nå er ok?
                    Dont expect, inspect.
                    Fun Police everywhere!

                    Comment


                    • #11
                      Jepp, men går fortsatt ikke veldig bra men ble bedre. Og tror den trenger noen liter gjennom seg

                      Mvh
                      Alf
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by oistein View Post
                        Med regulator da eller?
                        Må se på spec´en for tenningsanlegget, selvsagt. Har ikke fått motorene enda, så jeg vet ikke hvilken spenning anlegget opererer på.
                        Øyvind Fjeld

                        "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

                        Comment


                        • #13
                          Heisann, har en tf b-25 som er under montering. Blir fin lyd med to slike motorer. Artig med en blank en med mer detaljer på. Jeg går for os 81 alfa i min. Har en slik saito 14 bensin men den er jeg ikke i fortrolig med enda. Må ha mye innkjøring for og fungere. Hekter på tomgangsgløding så surrer det og går.Får putte inn robart legger og håpe det kommer ut når en skar lande det.Håper på å ha min opperativ til Warbird over Flaterudhagan.

                          Comment


                          • #14
                            OS 81 er nok et godt valg. Slipper vel alt sølet fra nippelen i veivhuset på den også, hvis jeg ikke tar mye feil. Hadde 2 x Saito 72 i mine forrige B-25er. Greit nok med power, men kjekt å ha litt mer krefter til overs! Har brukt Robart understellet tidligere, men som nevnt aldri landet på det... Lykke til i alle fall!

                            mvh Øyvind
                            Øyvind Fjeld

                            "If it´s stupid and it works, it ain´t stupid!"

                            Comment


                            • #15
                              Ehh,ser det står at det er din tredje b-25. Blir jo da litt interessert i å høre hva som skjeddde med de andre to. Og ang luft opperert understell som ikke kommer ut når lufte er borte,jeg mener å ha hørt om en automatisk ventil som gjør at hjula kommer ut når trykket synker under ett gitt trykk. Ved evt lekkasje eller simpelten for lenge siden det ble fyllt tanken. Må da være noen jetgutter der ute som vet hvem som har slikt no. det er jo for og unngå å buklande med en legg ute eller no sånn. Svar mottas med takk.

                              Comment

                              Working...
                              X