Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM FW-190 D9 "Rød 3"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESM FW-190 D9 "Rød 3"

    Jeg fortsetter byggetråden jeg startet på det gamle forumet her. Flysesongen har begynt nå så det går ikke veldig raskt, men litt fremgang er det å spore.

    Motor: DLE55
    Understell: Sierra Retracts (1/5 skala)
    Servoer: Hitec 6546MG
    Attached Files
    Last edited by P47Pilot; 03-05-12, 09:38.

  • #2
    Det går sakte midt i en travel flysesong, men jeg har nå fått montert inn cockpit og omsider også fått spinner fra Tower Hobbies. Skalahjulene jeg fikk ble altfor tunge (250gr per. stk), og dessuten for store. De utgår derfor. Istedet blir det mer funksjonelle hjul fra Du-Bro, som veier under det halve. Modellen tar seg bra ut med spinner, synes jeg. Takk for tipset, Trond!
    Attached Files

    Comment


    • #3
      har du en link til den spinneren? Bygger samme selv

      Comment


      • #4
        Originally posted by Caasberg View Post
        har du en link til den spinneren? Bygger samme selv
        Her er linken

        TowerHobbies.com | GPMGPMA4020 GPMA4020 Great Planes Spinner 4-1/2" Aluminum 25% Pitts M-12S 50

        Har du noen bilder/detaljer/info fra byggingen?

        Great-Planes spinneren er ferdig frest for 2-bladet propell. Krill har også en fin (mye lettere) spinner som du kan bestiller fra dem som tilbehør for Krill Yak 55 M 2.6m. Den må freses av kunden selv, og kan derfor tilpasses en 3-bladet propell. Den er dessuten vesentlig billigere enn Great-Planes spinneren. Se linken Krill-model, og se på Yak 55 M 33%, "Accessories". Jeg vedlegger et bilde av Krill-spinneren som montert på en Krill Yak 55 M 2.6m (fra Aurskog-Hølands IMAC-stevne 4./5. august 2012). Jeg har studert spinneren på nært hold og den vil passe meget bra til ESM FW190-D9.
        Attached Files
        Last edited by P47Pilot; 10-08-12, 10:29.

        Comment


        • #5
          Nå er snart byggesesongen på hell, og ny seong står for døren. Hauptmann Wübke klør etter å få luft under vingene. Er det noen fremdrift i byggingen?Heinz

          Comment


          • #6
            Originally posted by jv44 View Post
            Nå er snart byggesesongen på hell, og ny seong står for døren. Hauptmann Wübke klør etter å få luft under vingene. Er det noen fremdrift i byggingen?Heinz
            Det har ikke blitt gjort så mye, men det er lite som gjenstår på den. Den blir klar til sommeren!

            Comment


            • #7
              Hei, har du starta DLE`n ser du har pittspotte på den, lurer på lyd og effekt.... -sikkert mer enn nok til flyet, men intresant likevel.
              John Arne Sagøy
              Scale Warbirds of Norway
              Trønderbataljonen
              www.scalewarbird.org
              No guts, no glory

              Comment


              • #8
                Originally posted by spitfire View Post
                Hei, har du starta DLE`n ser du har pittspotte på den, lurer på lyd og effekt.... -sikkert mer enn nok til flyet, men intresant likevel.
                Jeg har ikke fyrt den opp i Doraen enda, men jeg har nøyaktig samme oppsett med samme potte i Tarheel Hal, og det er krefter i bøtter og spann. Støybildet er heller ikke verst, jeg knep igjen litt på eksosportene for å ta bort den verste knatringen. Fortsatt rikelig med skuv. Mustangen din er mye mer aerodynamisk enn Thunderbolten, så du klarer deg sikkert med 1/2 gass på det meste av flyging.

                Comment

                Working...
                X