Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix Models YAK 54 50cc servoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix Models YAK 54 50cc servoer

    Hei!

    Holder på med montering av min YAK 54 50cc size fra Phoenix Models.
    Jeg har brukt "Power HD" servoer på alt men begynner å bli litt i tvil om 8307TG er sterk nok til høyderor (8,5 KG @ 6 v) Modellen har 2 delt høyderor og en servo pr. side, har også samme servoer på balanseror (2 servoer pr. balanseror, totalt 4 stk.)

    Vil disse servoene være kraftige nok?

    På sideror har jeg en Power HD 1212 som virker råsterk, er ikke så bekymret der

    Tips mottas med takk!

  • #2
    2 x 8,5 kg på høyderor må vel være nokk i massevis.

    Comment


    • #3
      Det kommer an på hvor hardt du flyr det. Det er i utgangspunktet nok
      EF Extra 300.48", 78", 91", 104",125"
      EF Yak-54. 110"
      EF MXS 83"
      GB Yak-55 2,2m

      Indoor: Donatas Arrow5, AP Sueleven, AP Sbach EPP
      Takk til:
      Autopartner.se
      http://www.youtube.com/my_videos?feature=mhee

      Comment


      • #4
        Ble litt usikker da jeg under testing i går kveld kunne relativt lett holde igjen høyderor, fikk det for meg at det kanskje ville være for lite krefter i høye hastigheter. Har satt opp servo slik at den går 100% travel, men da med nok utslag til å fly 3D dersom jeg skulle finne på det en gang.

        Kan kanskje sette opp travel til 120% elns og heller gå lenger inn på servohorn. (Vil uansett bruke en brøkdel av maks utslag under vanlig akro) Tenker dualrate på rundt 50-60% både på alle rorflater vil holde i massevis. Eventuelt droppe 3D utslag og heller gå enda lenger inn på horn.

        Servo er vanvittig kjapp (0,08.-) - men kanskje jeg heller burde gått for servo med lavere giring (0,12) slik som på sideror, den er lynkjapp den også på 6.6v.

        Comment


        • #5
          Du utnytter kraften i servoen bedre hvis du går lenger inn på Servo hornet.
          Ikke gå lenger ut enn du trenger !

          Kraftbehovet i servoen er veldig avhengig av oppsett og hvordan du flyr.

          Ved 3d oppsett er det to ting som skjer. Vi setter linken langt ut på serovhorn.
          Dette reduserer kraften. Vi har mye utslag på store ror. Dette betyr at kraft behovet øker.
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment

          Working...
          X