Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilken model bør man satse på for å fly IMAC

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilken model bør man satse på for å fly IMAC

    Hei

    Junior på 15 år vil nå satse på IMAC og påstår han da trenger et nytt fly. Han ser for seg en 50cc bensinkjerre med uovertrufne flyegenskaper. Hva anbefales av fly, motor og annet utstyr til noe slikt?

  • #2
    Extreme Flight Extra 50ccm med Mintor-motor
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Ja EF er helt rått
      Vet at rcpro har en EF-extra 88'', men dem er på tur ut nå pga nye 60cc modeller som liksom skal komme dette året, men om det skjer vet ingen. Men EF-extra 88'' er noe av det bedre selv om den har eksistert noen år. Har selv en som jeg herjer rundt med som det sitter en OS-55 i

      Pilot-rc og AW er også meget bra.

      Comment


      • #4
        Originally posted by anders e View Post
        Ja EF er helt rått
        Vet at rcpro har en EF-extra 88'', men dem er på tur ut nå pga nye 60cc modeller som liksom skal komme dette året, men om det skjer vet ingen. Men EF-extra 88'' er noe av det bedre selv om den har eksistert noen år. Har selv en som jeg herjer rundt med som det sitter en OS-55 i

        Pilot-rc og AW er også meget bra.
        Skal EF kutte ut 50cc modellene for tilpassede større 60cc modeller? Antar mange vil holde seg til 50cc størrelsen.
        Futaba T8FG-S
        Noen planker og noen visper

        Comment


        • #5
          Så Rune Borgersen fløy sin Sebart Sukhoi med var det en 50 cm3 motor å må si meg imponert over hvor rent og presist det så ut til at den fløy.
          Tror at skal man fly Imac dvs program ikke 3d kan dette være en retning å gå, Silvestri som står bak disse vet jo hva han gjør og den fløy omtrent som en F3a maskin .
          Rune Gjelsnes
          Vikersund
          92624841

          Comment


          • #6
            Tenk gjennom hvor stort fly det er fornuftig og satse på. Imac setter ingen krav til størrelse.
            Det flyr bedre , når det er større. Men en stor modell er det mer styr og dra med seg på stripa.
            Det er viktig at man fly masse med den modellen man ska konkurrere med. Hvis man kjøper et fly som
            er så stort at man ikke gider og ta det med på stripa, så er det ikke lurt.

            Noen bruker bensin , noen bruker elektro.

            Jeg har en 50cc pilot yak , og er fornøyd med det.
            Går inn i bilen , uten og ta av stab. Siden det er bensin , kan jeg fly 5 turer på rappen.
            Kjetil
            oops: . . ! . .

            http://www.vingmfk.com

            Comment


            • #7
              Vel her var det noen del gode alternativer Poden har i dag en Sukhoi med 26 cc bensin i som han dundrer runt med men den nermer seg nokk 400 turer og begyner og bli sliten. Han har nå lånt min Cap 50 cc og etter det har han bestemt seg for at det er størrelsen han vil ha. En 50 cc maskin går greit bak i bilen uten og demontere noe annet en vingene men med noe større fly blir det fort problemer.
              Hadde jeg fåt bestemme hsdde det nokk blit et fly som passer til en ny YS 160 Dz jeg har liggende men nå er det nå slik at poden har fått for seg ar bensinmotorer er enklere og ha med og gjøre en glow motorer. Muligens noen dårlige opplevelser med handstart av O.S 200 FS. Så da blir det bensin. Elektro er for hann helt uintresant det må være skikkelig forbrenningsmotor.
              Men det er jo mer en fly som skal till hva satser en på av motor om en ønsker bra ytelse og ikke minst driftssikkerhet et slikt fly vil nokk fort få 20 turer i uken.
              Og utstyr ellers eksosanlegg som ikke bråker for mye, servoer som ikke blir slarkete etter kun kort tid. Så den EF extraen kunn skulle ha 5 store servoer og en liten, er det bare en servo på balanserorene på den maskinen?

              Comment


              • #8
                Ja EF-extran har en servo pr ror.
                Canister, der er det mye å velge i. Jeg vet hva jeg hadde valgt men samme det.
                Mtw, tony clark, ks, proflow er meget bra og litt dyrt. Kina/dle-canistere går også veldig pent, men yter litt mindre, men du må sammenligne for å merke noe forskjell, så derfor mener jeg at de også er bra, bortsett fra litt tynt metall/alu.

                trosab, jeg tror dem skal ha en 50cc i en overgangsperiode. Jeg tror extran følger med litt til. Men det er ikke noe problem å fly 90''/91'' dems med f.eks DLE-55. Så 50cc blir jo ikke borte, bare 2 og 3'' større
                50cc-motorer er jo snart borte. Nå er det 3w-55, OS-55(snart 60) DA-60, mintor 55 og 60, DLA-56 OSV.
                Last edited by anders e; 14-05-12, 20:49.

                Comment


                • #9
                  er som regel bare 1 servo pr. ror på 50cc.

                  EF extra 50cc
                  mintor 55
                  proflow

                  genial maskin...
                  Tom I. Arntsen

                  Comment


                  • #10
                    EF extra 50cc
                    mintor 55
                    proflow
                    Ja det blir nokk en kjempebra modell. Kjenner ikke noe serlig til disse mintor motorene annet en at jeg ser TS har en 110cc inne ser jo flot ut på utsia, men jeg er av tidligere erfaring litt skeptisk til alt som er itakiensk. Men for all del disse motorene er sikert bra saker.

                    Poden har sett litt på en slik Hvordan vil en slik fungere i IMAC sammenheng?

                    Comment


                    • #11
                      Reactor tror jeg funker skikkelig dårlig

                      Anbefaler å ta en kjapp titt på følgende artikkel.
                      Mye bra info på kort tid

                      Imac - (MFN) ModellflyNytt.no


                      edit: Det er lov for 15-åringer å ha egen konto på MFN!
                      edit2: Hvis det er stor-satsing på gang, bør han ta en titt på dette
                      Last edited by xilian; 14-05-12, 22:14.
                      Tom I. Arntsen

                      Comment


                      • #12
                        En DLE-55 motor gir kanskje mest for pengene og er pålitelig og sterk med godt rykte.
                        Servoer som bør vurderes er Savox. Her får man coreless motor og Titanium gir til en meget fornuftig penge. De har også BLS servoer.
                        Futaba T8FG-S
                        Noen planker og noen visper

                        Comment


                        • #13
                          Hei og takk for bra tilbakemeldinger.
                          Får nokk satse på EF Extra lit synn den kun er tiljengelig i Svenske farger.
                          Finner forøvrig ingen som selger Mintor 55 her på berget ser at XXLRC har en 60 cc men den er det ikke pris på. DLE 55 er kansje et sikkerstikk billig og etter alt jeg kan finne ut bra. Hvordan motoren ser ut betyr vel egentlig ingen ting da den alikevel blir skjult.
                          Hvem selger Savox servoer herr i landet? Om disse har trefase PM motorer og titaniumsgir begyner det jo og nerme seg industristandar.

                          Comment


                          • #14
                            Send en mail til XXLRC og be om pris på 60'en.
                            Elefun har Savox

                            Og utseende spiller ikke så mye rolle, men greit med litt power.
                            Når det er sagt er jeg godt fornøyd med RCGF-motorene til elefun.
                            Dette er vel å regne som "kina-motorer" omtrent, men så lite jeg flyr
                            så spiller ikke det så mye rolle. De funker bra.

                            Når du begynner å snakke om 20 turer i uka så er det viktig at det
                            er kvalitet på motoren etter mitt syn...
                            Tom I. Arntsen

                            Comment


                            • #15
                              Har sent forespørrsel på motor og eksosanlegg til XXLRC så får jeg se hva de kommer opp med.
                              Er vel i utgangspunktet ikke så skeptisk til kinamotorer, i den Sukhoien han har nå sitter det en Turnegy 26 cc som har gådt mange hundrede turer uten noe som helst problem. Men klart bra med effekt er kjekt.
                              Denne SB-2270SG servoen så jo ut til og være en kjempesak.

                              Comment

                              Working...
                              X