Announcement

Collapse
No announcement yet.

trenger anbefaling innen bestilling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • trenger anbefaling innen bestilling

    Hej,

    Jeg er på kanten av fjellet til å bestillt dette sett hos hobbyking:

    1. Kan det anbefales
    2. jeg har en Spetrum DX6i Radio og har lest at man kan koble fatshark til radio for å få vevegelse i camera.
    3. Er der steder i her i Norge til handel av dette sett eller tilsvarende og som kan sende i dag ( bor i Olso )

    Tilmed har jeg overvejet dette til min MqX Blade på anbefaling av andre videoer som er sett her på forumet.

    1x 1 gram PAL camera $54.00 1x 3.3-5 Volt 10mw ... $34.00 Shipping $29.00
    Total $117.00

    Håber på litt hurtigt svar mit visakort er lige fylt opp... og det sprekker snart...

    Niels

  • #2
    Jeg har nettopp fått det Fatshark settet selv. Foreløpig har jeg kun testet det innendørs ved å holde kameraet i hånda for å se meg litt rundt, og jeg ble ærlig talt litt skuffet over synsfeltet. Jeg har null erfaring med andre videobriller så jeg vet ikke hva man kan forvente, men som sagt så synes jeg bildet er litt lite, omtrent som å sitte i et bekmørkt rom, noen metre fra en 24'' 4:3 TV. Jeg tipper dog at så fort jeg får prøvd det i lufta så forsvinner alle "sorger" .

    Det mikro utstyret du har valgt vil ikke fungere med Fatshark brillene da senderen er på en helt annen frekvens, du må ha en som sender på 5,8 ghz båndet. Og selv da må du forsikre deg om at den sender på kanaler som Fatshark bruker, det er flere sendere som bla HK selger som ikke vil fungere med Fatshark. Leste noe om at fatshark bruker frekvenser som slutter på "0", mens andre bruker frekvenser som slutter på "5", så senderen du skal bruke må sende på frekvenser som brillene kan motta. Evt så kan du jo bruke en annen mottaker og bare bruke brillene til å se video, det funker også.

    Comment


    • #3
      Hej Kyrre,

      Tusin tak for dit indlæg / svar.
      Har aldrig prøve å ha sådanne briler på, så all informasjon er nyttigt og vil mye gerne høre hvordan de er in "real" flying.
      Har i et annet forum fået svar på noen spørgsmål ang. rekkevidde, og det er lidt skuffende med under 1 km. da jeg gerne vil ud længere med tiden, med tiden snakker vi om et par måneder.

      Fatshark har et sett briller der kan kobles til en basestation "terminator" heter de, og jeg tror det bliver dem jeg vil satse på.

      Sette jeg vil købe bliver 5.8 ghz. og så en liten kamera til min mq quard copter, der efter skal det udvide ti min icon A5 og xcopter helicopter. ( som i øvrigt trenger en justering i roter )

      Tak for svar

      Comment


      • #4
        Har du sett på disse? HobbyKing R/C Hobby Store : True 640x480 8ch 2.4/5.8Ghz Dual Rx w/ HeadTrack Video Goggles De får bra karakter og kan brukes både på 2.4 og 5.8 ghz. Det blir dyrere enn Fatshark settet jeg kjøpte, men tror det er det beste du kan få fra HK iallefall. Skulle jeg handlet igjen hadde jeg nok punget ut for disse isteden.

        Comment


        • #5
          har lige læst omtalen af dem og lyder ti lat det bliver dem, men jeg finder ikke noget info om de kan tilsluttes en ekstern antenne..
          Ign har det med at gøre at jeg flyver med min icon ved lutvann i oslo og vil gerne kunne udvide rækkevidde med tiden uden at det skal koste en "million"

          Pt. efter omtale, så tror jeg at mine 2100 Nkr. bliver kastet efter dem

          Comment


          • #6
            Det står i beskrivelsen at brillene har video input så da skal det fungere med ekstern mottaker.

            Comment


            • #7
              Kjøpte du de brillene? Hva kjøpte du for noe annet av utstyr (mottaker, kamera, antenner etc)? Fornøyd med det?

              Comment

              Working...
              X