Announcement

Collapse
No announcement yet.

ESM Seafury

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ESM Seafury

    Nå har ESM kommet med en større utgave av den jeg har:
    ESM Hawker Sea Fury Color F 80" Wingspan Model ARF Warbird Airplane (ESMHSEAFURY-80FAF) - troybuiltmodels.com

    Er i tenkeboksen men ser det ikke som umulig at en slik blir satt sammen i løpet av vinteren

    Etter å ha vært på Duxford å sett fullsizen ifjor så er det helt klart at en slik skal ha masse overskudd av motorkraft

    OS FT-300 Twin 4-takt kan være en god kandidat å sette i nesa på et slikt fly

    Må tenke hardt utover høsten..
    Hans Petter Ytterbø
    Trondheim

    RCRCM; Strega F3F
    RCRCM; E-Typhoon
    RCRCM; Predator V1 F3F
    Wildflug; MDM Fox
    CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
    Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
    ESM; Seafury m/ MVVS 40
    ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
    ESM Seafury m/ OS FT-300
    + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

  • #2
    Den var sandelig fin. Er det noen her på berget som selger disse? Har liggende en Saito 270 Tvin 4-takt som trenger et fly.

    Comment


    • #3
      Jeg har og vurdert en slik å ta med oppover til Udduvol nå i slutten av august, men ser ikke ut til at importørene i skandinavia får denne inn før i slutten av August så da blir det litt snaut med tid.
      - Håvard Glad Andreassen
      - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

      Comment


      • #4
        Ja, det er litt merkelig at Skandinavia skal være sist i køen. Flyet er på lager i Tyskland og i USA. For meg så har det ikke noe hast.

        Er man fornuftig så setter man inn en enkel bensinmotor med magnet tenning type Zenoah men det er mye kulere med en sånn:
        7 Cyl 35cc 4 Stroke Glow Radial Engine (EVOE735): Evolution Engines
        Hans Petter Ytterbø
        Trondheim

        RCRCM; Strega F3F
        RCRCM; E-Typhoon
        RCRCM; Predator V1 F3F
        Wildflug; MDM Fox
        CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
        Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
        ESM; Seafury m/ MVVS 40
        ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
        ESM Seafury m/ OS FT-300
        + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

        Comment


        • #5
          Er man fornuftig så setter man inn en enkel bensinmotor med magnet tenning type Zenoah men det er mye kulere med en sånn:
          7 Cyl 35cc 4 Stroke Glow Radial Engine (EVOE735): Evolution Engines
          Synes nå ikke det passer med motorsaglyd på et slikt fly.
          4T stjernemotor er jo selvsagt det beste men koster jo litt. For min del blir det nokk og bruke det jeg allerede har, og da blir det Saito 270. Skal sette på CDI tenning på den så bruker den noe mindre fuel. Og kansje sette på en annen forgasser og kjøre den på bensin men da mister en jo litt efekt. Men mulig den er sterk nokk uansett.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hans Petter View Post
            Ja, det er litt merkelig at Skandinavia skal være sist i køen. Flyet er på lager i Tyskland og i USA. For meg så har det ikke noe hast.

            Er man fornuftig så setter man inn en enkel bensinmotor med magnet tenning type Zenoah men det er mye kulere med en sånn:
            7 Cyl 35cc 4 Stroke Glow Radial Engine (EVOE735): Evolution Engines
            Den her ja:

            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • #7
              Ja, ikke noe er som en stjernemotor. Problemet er bare at prisen er helt hinsides det som er fornuftig i en ARF, etter min mening... Selv har jeg en RCGF 32cc motor liggende som hadde vært perfekt. Vi får se hva som dukker opp først...phoenix model p-47 eller denne.
              - Håvard Glad Andreassen
              - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

              Comment


              • #8
                Da har jeg lagt inn en forhåndsbetilling hos RCPRO på 1 stk Seafury ink. elektrisk retracts De har forløpig bestillt inn 2 stk der jeg skal ha den ene
                Hans Petter Ytterbø
                Trondheim

                RCRCM; Strega F3F
                RCRCM; E-Typhoon
                RCRCM; Predator V1 F3F
                Wildflug; MDM Fox
                CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                ESM; Seafury m/ MVVS 40
                ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                ESM Seafury m/ OS FT-300
                + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                Comment


                • #9
                  Går en Saito 57Fg inn i cowlingen? Har noen turer med min nå i en Yak som er innkjørings maskin og den maler som en katt selv on det ikke er noen stjernemotor.

                  Mvh
                  Alf
                  ____________________________
                  Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                  Comment


                  • #10
                    Eller kanskje en Moki 50 firetaktsmotor som ligger på posten og venter på meg??

                    Mvh
                    Alf
                    ____________________________
                    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                    Comment


                    • #11
                      Ifølge post 1 på denne tråden så er cowlingen ø250mm i diameter:
                      ESM Sea Fury 80' - Build log

                      Det betyr at det meste av motorer går greit inn. Jeg har ikke konkludert med hva slags motor jeg skal sette i nesa på flyet forløpig

                      Det eneste jeg har konkludert med er at det blir 4-takts motor
                      Hans Petter Ytterbø
                      Trondheim

                      RCRCM; Strega F3F
                      RCRCM; E-Typhoon
                      RCRCM; Predator V1 F3F
                      Wildflug; MDM Fox
                      CA-Models; Epsilon m/ MVVS61
                      Cambrian; Spitfire Funfighter m/ OS 15
                      ESM; Seafury m/ MVVS 40
                      ESM; FW-190 m/ OS FT-160 Twin
                      ESM Seafury m/ OS FT-300
                      + en velbrukt Vectorving som egner seg best som sitteunderlag...

                      Comment


                      • #12
                        Er du sikker på at en 35 cc 4-takt glow er sterk nok for dette flyet?

                        Erfaring tilsier at dersom det er en bensin-motor bør det væra ca 60 cc for 4-takt, og 50cc for totakt.

                        Hva tilsvarer dette for glow 4 takt? Er virkelig 35 cc nok?

                        Finnes ikkeno værre enn en undermotorisert warbird....

                        En kar kjrører en Seidel 7-77 i an 50cc Corsair. Det virker perfekt;



                        Ta med tørkerull på stripa.....
                        Last edited by kwik; 19-07-12, 14:55.
                        Dont expect, inspect.
                        Fun Police everywhere!

                        Comment


                        • #13
                          Hadde gått for alt. 2. Alf Virker som en perfect løsning, spesielt siden du må ha den med til udduvol

                          Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
                          - Håvard Glad Andreassen
                          - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

                          Comment


                          • #14
                            Er du sikker på at en 35 cc 4-takt glow er sterk nok for dette flyet?
                            Det kommer vel an på hvilken motor det er snakk om. Har en Saito 220 og den drar nå en 20x8 propell uten problemer så den vil nokk helt sikkert være sterk nokk i massevis til dette flyet. I tilegg har den jo en fantastisk rå lyd.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bardp View Post
                              Det kommer vel an på hvilken motor det er snakk om. Har en Saito 220 og den drar nå en 20x8 propell uten problemer så den vil nokk helt sikkert være sterk nokk i massevis til dette flyet. I tilegg har den jo en fantastisk rå lyd.
                              20x8 ? Tja, jeg vet nå ikke? Ikke helt sikker.... Dette er jo en 50cc (bensin) modell.

                              Saito FG57 er jo 57 cc bensin variant av Saito 300 ? Den drar en 22x10 på 6400 rpm, og er bra for en 50cc Corsair.

                              Skal vi se, 300 betyr 3.00 cubic inch. Vet at 1.00 er ca 16.3 cc .... 3.00 blir da ca 50cc...

                              Er ikke dette flyet like stort, dvs ca 14-15 kg ? Da bør den dra en 22x10 på rundt 6000 rpm ?

                              Dersom glow; Hvorfor stoppe på 220? Hvorfor ikke like greit sette i en Saito 300 boxer? (Eller går en Saito 450 inn ? .....ajajaj)
                              Dont expect, inspect.
                              Fun Police everywhere!

                              Comment

                              Working...
                              X