Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hotliner: feste spinner slik at den ikke løsner - trenger tips..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hotliner: feste spinner slik at den ikke løsner - trenger tips..

    Var ute å tømte noen batterier i går, på slutten av dagen skulle jeg teste noen 17x18 blad på en RFM 7° spinner.
    Midt i det andre opptrekket drar spinneren seg av akslingen, fikk flyet ned like helt og en manngard i åkeren sparte meg for 700 kroner...
    Fikk en liten skade på det ene bladet og akslingen fikk noen riper som settskruene laget når spinneren var på vei ut, men bortsett fra dette så var det ingen andre skader.

    Hadde skrudd til begge settskruene så hardt som jeg mener det er forsvarlig å stramme 1.5mm utgaver men det var tydeligvis ikke nok.
    Liker ikke å skru til over evne - har dratt over noen umbrako settskruer gjennom tiden og vet hvilken jobb det er å få dem ut.....

    Jeg trenger noen tilbakemeldinger på hvordan spinneren kan festes sikkert og solid - vurdere å slipe en flate på akslingen for å få bedre feste....
    Last edited by Quadrocopter; 22-07-12, 18:31.

  • #2
    Du MÅ slipe den ene siden av akslingen. Stram til den settskruen som går mot det flate partiet først, og stram deretter den andre sånn passe. Noen bruker blå threadlock på settskruen og noen også på akslingen. Jeg bruker bare litt på settskruene.
    I hangaren:

    SpeedFire F5B
    X-plane fra www.yuri-models.com
    Hawk F5B
    MiniHawk (2stk)
    3stk PZ Stryker (flygende lecablokker)
    UM Stryker Q 180
    FPV Raptor
    EPO Cessna (156cm)

    Comment


    • #3
      Jeg har to motorer, hvor det er frest et lite firkantet hakk på akselen for settskruer. Har også sett at skruene var festet med Lock Tight.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment


      • #4
        Du må slipe et flatt område på akselen, men det holder for den ene settskruen. Stram denne til først og deretter den andre. Husk loctite 243 på settskruene.

        Dette akkurat som anbefalt av Arcteryxxx ser jeg nå.......jaja, fine greier å være enige
        Øystein T.

        EF Extra 300 70"
        Speedfire F5B
        Baudis Fosa F3B
        Ascot F3B
        Lynx Carbon
        EF Extra 300, 58" Electric
        T-Rex 700N

        www.artistic3d.net

        Comment


        • #5
          Greit, det var det jeg regnet med - da er det bare å tette igjen alle hull å ta frem fila

          Comment

          Working...
          X