Announcement

Collapse
No announcement yet.

Svenson Sunny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Svenson Sunny

    Da er vinterens prosjekt i hus. en Svenson Sunny fra 70 tallet. To kanaler, to meters vingespenn. Har ikke bestemt meg for om den skal bygges for å skytes opp med strikk, eller motor. Det fantes en pod til den en gang står det på esken. Greit å ha noe å pusle med de mørke vinterkvelder.
    Attached Files
    Vennlig Hilsen
    Arne Husby

    Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

  • #2
    Så ut som et fint og litt annerledes seilfly, kommer du til å bruke originalbalsaen eller skjære ut nye deler? Noen sjanser for at du kommer til å miste tegningene og delene i en scanner og legge det ut på f.eks. Outerzone : Free plans : Listing of free vintage model aircraft plans to download ?

    Christian

    Comment


    • #3
      Jeg har ikke tilgang til skanner. Men lar det seg ordne, skal jeg gjøre det. Bare gi meg litt tid. Treverket ser bra ut, og er pent skåret til, så det kommer jeg til å bruke.
      Den ene siden av kroppen, har avtegnet spanter og hvilke deler som skal på plass hvor. Artig løsning. Jeg må også pusse, skjære til en list som skråner fra tykk til tynn, Og legge den under vingen, mens jeg bygger for å få riktig "wash out." Har kamra og pengeproblemer for tiden, men skal ordne et kamra, og få lagt ut litt underveis. Nå bygger jeg i rykk og napp, så noen systematisk byggetråd blir det ikke. Legger ut noen bilder, når min sønn kommer hjem med kameraet neste uke, for å vise noen løsninger fra fabrikken. Svenson er Belgisk, men modellen er produsert Spania. Og har ligget tørt og i riktig temp. Så det ser bra ut foreløpig.
      Last edited by ArneH; 30-07-12, 23:39.
      Vennlig Hilsen
      Arne Husby

      Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

      Comment

      Working...
      X