Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bruktkjøp fra utlandet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bruktkjøp fra utlandet

    Det er jo ganske mye fint å kjøpe brukt fra utlandet. Har gjort det engang og det funket veldig greit. Pakken kom levert på døra uten noe mere styr med toll og tull. Noen som vet hvilke regeler som gjelder for bruktkjøp fra privatpersoner i utlandet??
    Prøvde å finne det ut på Toll.no, men det var ikke lett

  • #2
    Hallo Ulv Erik (tror jeg...)!

    Samme regler som ved kjøp fra butikk, over kroner 200 så man betale mva. Jeg har og kjøpt endel brukt fra utlandet, spes motorer, esc og servoer, og det har funket fint hver gang, men mva blir det jo av og til.

    Selvfølgelig har jeg aldri gjort det selv, men jeg ser for meg at det er enklere å få privatpersoner til å skrive ned verdien enn med en forhandler.

    Har du noe nytt på gang siden du spør?
    Audun

    Comment


    • #3
      Originally posted by grønnskolling View Post
      Det er jo ganske mye fint å kjøpe brukt fra utlandet. Har gjort det engang og det funket veldig greit. Pakken kom levert på døra uten noe mere styr med toll og tull. Noen som vet hvilke regler som gjelder for bruktkjøp fra privatpersoner i utlandet??
      Prøvde å finne det ut på Toll.no, men det var ikke lett
      Er selger en privatperson så kan han deklarere det som en gave mellom to privatpersoner og da er grensen 1000.-

      Comment


      • #4
        Hei Audun, ikke noe på gang for øyeblikket, har nok prosjekter i kjellern. Var bare bh og jeg som diskuterte det, og det er jo altid mye kjekt til salgs.

        Takk for oppklaringen Frank.

        Comment

        Working...
        X