Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savner mer video :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savner mer video :)

    Hei!

    Jeg håper jeg ikke er den eneste, men jeg savner litt mer video av flygningen til folk. Vi er veldig flinke til å poste om hardware, software og div oppgraderinger, men det er sjelden vi ser og hører noe om flygningen.. Personlig synes jeg det hadde vært morro å se litt hva andre driver med - både nybegynnere og viderekommende

    I den gjengen jeg flyr prøver vi å filme hverandre en del når vi flyr, og det er utrolig lærerikt å se i gjennom video etter en dag på stripa.. Det ser man fort hva man som er bra og hva man kan trene mer på.. Dessuten kan man se kræsjene om og om igjen
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

  • #2
    Re: Savner mer video

    Originally posted by Brumm View Post
    Hei!

    Jeg håper jeg ikke er den eneste, men jeg savner litt mer video av flygningen til folk. Vi er veldig flinke til å poste om hardware, software og div oppgraderinger, men det er sjelden vi ser og hører noe om flygningen.. Personlig synes jeg det hadde vært morro å se litt hva andre driver med - både nybegynnere og viderekommende

    I den gjengen jeg flyr prøver vi å filme hverandre en del når vi flyr, og det er utrolig lærerikt å se i gjennom video etter en dag på stripa.. Det ser man fort hva man som er bra og hva man kan trene mer på.. Dessuten kan man se kræsjene om og om igjen
    Ikke gøy å legge ut video når ingen gidder å kommentere Forøvrig er jeg enig! Kommer en video fra meg i dag

    Comment


    • #3
      Originally posted by Trulsen View Post
      Ikke gøy å legge ut video når ingen gidder å kommentere
      Nei, det argumentet skjønner jeg.. Men det kan jo tenkes at det blir litt mer diskusjon rundt flygning hvis flere poster videoer?

      Originally posted by Trulsen View Post
      Forøvrig er jeg enig! Kommer en video fra meg i dag
      Bra!
      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trulsen View Post
        Ikke gøy å legge ut video når ingen gidder å kommentere
        helt enig , ibland virker som folk ikke angersert i hobby'n , bara se også på byggetråd veldigt lite aktivitet , om eg skulle gemfør med en Svensk forum av Mr.Mel eller den andra heli forrum , legger man en video der , bara noe minute så kommer kommentere , byggerblog er veldigt aktiv og kommer många tips og råd, varfør kan det ikke vare så på forum her
        eg har også skrivit tidigare om hur lite aktivitet er på forum
        så tror hade vi varrit lite mer aktiv på forum så hade blitt mer video , om man legger en video om sin flyging så vill man leser vad andra folk sinns og får råd og tips
        kom igen folkens , blir mer aktiv i forum
        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #5
          Det er ikke alltid det er så mye å kommentere etter å ha sett en video. Men jeg skjønner at folk er skuffet, når de gjør seg flid med en film, og ingen svarer at de har sett den en gang. På RCG, er det mange videoer som viser masse himmel med en prikk på. Standarden er ofte høyere her. Men en film som er tatt opp fra et fly, som sirkler rundt det samme landskapet, kan lett bli litt for lang. Mange kunne med fordel ha kortet ned FPV filmene litt. Det er vel kanskje noe av grunnen til at folk ikke kommenterer, de gidder ikke se hele videoen på 6.47 min.
          Vennlig Hilsen
          Arne Husby

          Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

          Comment


          • #6
            En annen grunn er nok at enkelte ikke har peiling på redigering av video,meg inkludert.
            Har endel video som sikkert hadde blitt veldig bra bare den hadde blitt redigert.
            Så folk vil ikke legge ut video der det er f.eks uskarpt,det filmes i bakken og veldig lange klipp.
            Og selvfølgelig er feedback viktig,men er videoen dårlig redigert eller ikke redigert i det hele tatt blir feedback'en deretter.
            Stig-Arne Isaksen

            Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
            Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
            Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

            Comment


            • #7
              Får vel prøve og legge ut den første videoen da, nå som det er høst passer denne bra, har noen blade 300 x snutter liggende så virklige heli videoer kommer vel etter hvert..

              YouTube
              Last edited by AudunJ; 13-10-12, 12:08.
              Audun Johnsrud
              Nittedal - HMFK

              * Flyr divserse planker og noen visper.
              En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

              Comment


              • #8
                Har bare to som noen filmet av meg når jeg var på stend for en stund siden.


                Er ikke så fryktelig fancy flyging da. Driver omtrent kun å terper på det jeg prøver å lære meg nå
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment


                • #9
                  Synes det var bra teknisk flyning jeg johnny!

                  Litt bilder fra i dag, video kommer senere.

                  nye 800 trekker er STOR, KE henta sin på posten rett før vi skulle fly, den er testet på en 700E... sier jo sitt...

                  Click image for larger version

Name:	34052.jpg
Views:	1
Size:	149.2 KB
ID:	593714

                  compass 500, compass 6hv, trex 700E v2 DFC, trex 450 pro, blade 450x, trex 550, trex 600 pro, trex700 DFC HV
                  Gjett hvor mange vi var som fløy i dag?
                  har både canadaflag fusuno og den nye canomod til 6hv, men valge fusuno saken, selv i crap lys var den veldig synlig
                  Click image for larger version

Name:	241336.jpg
Views:	1
Size:	178.3 KB
ID:	593715
                  dataha1 avviker fra XT90 trenden vi prøver inneføre, og stilte som vanlig med aggregat, bord, boller, redbull, og mye mere flyskills enn meg...
                  Jeg stilte med v8'ern på tomgang i 3-4 timer som varmestue... heldigvis går den på c3h8, så klima ble ikke så skadd

                  Click image for larger version

Name:	772285.jpg
Views:	1
Size:	172.5 KB
ID:	593716
                  Last edited by andersand; 13-10-12, 19:16.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by andersand View Post

                    nye 800 trekker er STOR, KE henta sin på posten rett før vi skulle fly, den er testet på en 700E... sier jo sitt...

                    [ATTACH=CONFIG]59948[/ATTACH]
                    Må bare legge til at 800 trekker canopyen på bildet er plassert over 700 canopyen
                    Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
                    XG8
                    Snart:

                    Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
                    V-bar
                    Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jonny View Post
                      Har bare to som noen filmet av meg når jeg var på stend for en stund siden.


                      Er ikke så fryktelig fancy flyging da. Driver omtrent kun å terper på det jeg prøver å lære meg nå
                      Synes det så kjempe bra ut!
                      Skikkelig kontrollert og fint, spesielt med Logo'en.. Sirkler med piro'er er vanskligere enn det ser ut, og det er veldig fort gjort å miste orienteringen..
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                      Comment


                      • #12
                        Driver og lærer meg funnels om dagen.. Jotto har blitt så rå på de i løpet av sommern, så jeg må prøve å ta han igjen

                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment


                        • #13
                          Jonny : du flydde veldigt bra igår , dumt ingen filmat det
                          fint å se dig fly
                          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                          HD 500 Cell : brain2

                          DX9

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by ragge1 View Post
                            Jonny : du flydde veldigt bra igår , dumt ingen filmat det
                            fint å se dig fly

                            Ragge1; dere skulle laget en tråd om heliflyving i Bergen! Så kan dere dele litt bilder og film der. Kjekt å se for oss å som ikke er der så ofte

                            Comment


                            • #15
                              Savner mer video

                              Vi burde gjort det.
                              Er litt moro å se i ettertid hvordan mann egentlig fløy, og hva man må trene mer på
                              Jeg glemte kaffen hjemme og hadde vel egentlig på følelsen att jeg ikke hadde presisjon på stikkene for fem flate øre.
                              Moro var det lell.
                              ---------------------------------------------
                              Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                              Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                              Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                              Mikado logo 600 3D Vbar
                              Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                              Comment

                              Working...
                              X