Announcement

Collapse
No announcement yet.

Clipped wing cub 1/3 3050mm - twm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clipped wing cub 1/3 3050mm - twm

    I går ankomm denne fra RCpro. Diger eske om bare så vidt gikk inn i bilen.CLIPPED WING CUB 1/3 3050MM - TWM | RCPro.no
    Click image for larger version

Name:	2012-10-16-103.jpg
Views:	1
Size:	73.2 KB
ID:	633046

    Skal montere en GRpro 100cc 2 sylindret 2t bensinmotor i den med en MEJZLIK 27x10 propell. Dette har jeg hatt liggende en stund i påvente av passende fly. Har bestilt canister eksosanlegg fra SDS hobby som det skal bli spennende og se om jeg klarer og få inn i flyet. Motoren bråker helt for jevlig med de originale pottene. http://www.sdshobby.net/special-muff...ine-p-627.html

    Det som nå gjenstår og anskaffe er servoer til flyet jeg har nokk ligende en god del men er usikker på hva som kreves på et slikt fly da jeg aldrig før har hatt noen CUB før. Det skal være en servo på hvert balanseror, to på høyderor og en på sideror. Her motas tips med takk.
    Flyet skal primert brukes til og slepe opp seilfly.

  • #2
    Re: Clipped wing cub 1/3 3050mm - twm

    Dette blir rått!!! Få se noen bilder da!
    Tror ikke du trenger all verden av krefter i servoene da det skal brukes til slepefly. Cubben er lat og kosete i utgangspunktet. Gjentar, få.se bilder

    Comment


    • #3
      Foreløpig er det ikke stort mer og ta bilder av. Har et par andre prosjekter jeg må gjøre ferdig før jeg starter på denne. Har liggende en del digitale servoer med 10-12 Kg/cm kraft mulig de er sterke nokk til balanseror og høyderor har, også en digital 25 Kg/cm som kansje kan brukes på sideroret.
      På gassen blir det som vanlig HD7150MG som er min favorit til det bruket.

      Comment


      • #4
        En god venn av meg har samme modellen. Vil anbefale at du forsterker alt av limskjøter over hele fjøla. Han hadde tidligere en ZDZ 100ccm i den og modellen ristet nesten fra hverandre etter en drøy sesong. Han valgte tilslutt å "elektrifisere" den.

        Utover det flyr den som en drøm.
        Eksiterende modeller:
        P-47 Thunderbolt "Hun Hunter XVI" m/RCGF 32cc
        Great Planes ElectroStik
        Panavia Tornado EDF
        Cessna 310 EPO

        Flyr med:
        JR XG11

        Comment


        • #5
          Re: Clipped wing cub 1/3 3050mm - twm

          Ér maskina påbegynt?

          Comment


          • #6
            Nei den ligger på is i garasjen i påvente av at motor skal ankomme. Jeg har bestilt en Valach 120 B2- 4T til den for å slippe å bygge inn canistere til GRpro motoren og får å slippe motorsaglyden. Det var 8 ukers leveringstid på Valach motoren så den har jeg nokk ikke før i januar. Jeg har sett lit på modellen og regner med at jeg har den ferdig på et par uker når jeg først starter på den.

            Comment


            • #7
              dette skal bli gøy og følle med på bard, jeg har en klin lik modell. gleder meg til og se håper på masse bilder

              Comment


              • #8
                Re: Clipped wing cub 1/3 3050mm - twm

                Kom igjen a bard! Lurer svært på om jeg skal rive i en slik fugl sjøl!

                Comment


                • #9
                  Kjøpte en sånn på Elefun sitt Black Friday salg, har fått satt den sammen nå, men ikke prøvefløyet da jevnt over er -20 her om dagen. Har en GT 80 med potte fra Toni Clark montert.

                  Generellt inntrykk: Typisk ARF med dårlig treverk og delvis dårlig sammensatt/limt, hardware er stort sett greit, men hjula er dårlige. Vingestagene virker solide og ett pluss at det er bygget dør og at det er avtagbare høyderor, innfestingen av vingerørene i vingene er håpløs, men dette er enkelt å endre selv. Jeg er ingen ARF-fan, og den forferdelige plastikkbetrekningen er en stor grunn til dette, men det finner du jo på de fleste ARF. Kunne bygd denne fra scratch til 5 ganger prisen, men den hadde blitt 10 ganger bedre.Tilbudet jeg fikk var bra, samt at jeg fikk ett ekstra avslag da innfestingen av vingestaget var plassert feil fra fabrikken på venstre vingehalvdel. ( opplever Elefun som proffesjonele i forhold til klagen min )
                  Konklusjon: Da dette flyet ble billig for meg er jeg fornøyd, hadde jeg betalt fullpris hadde jeg angret på kjøpet.

                  Bare å spørre om noen har spørsmål om dette flyet.

                  Viggo

                  Comment


                  • #10
                    Da jeg fremdeles ikke har fåt motoren Valach 120 B2- 4T som jeg skal ha i flyet har jeg kun pakket det ut og sett lit på det. Stusset litt på understellet som jeg syntes så noe raklete ut men det er mulig det vil fungere.

                    Comment


                    • #11
                      Jeg bruker ikkje understell som følger med i de forskjeligge settene.
                      Jeg bruker robart sitt understell. 1/3 Scale Balsa USA Piper Cub Landing Gear | Robart Manufacturing
                      Det er ikkje så mye som skal til om man må forandre litt på bredden. Det er natt å dag i forkjeld.

                      Comment


                      • #12
                        Ja det understellet så langt bedre ut. Hvor mye må en påregne i frakt på noe slikt?

                        Comment


                        • #13
                          Dagali har jevnt over hatt -25/-30 grader de siste ukene, i dag var det sol og kun -15.
                          Fikk flydd 2 tanker på Cub`en min, selv om jeg er skeptisk til håndverket på flyet, flyr det faktisk meget bra, veldig fornøyd med oppsettet, balanserte perfekt uten bly, understellet tålte mine landinger på noe ujevnt underlag, men det byttes vel ut med robart etter hvert, flyr fint med motoren på høy tomgang, var aldri over 1/2 gass.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Ja ja så ble det ikke noen Valach 120 B2- 4T motor på meg de har vist store leverigsproblemer. GRPro en jeg opprinelig hade tenkt og bruke var jeg dum nokk til og selge når jeg bestilte Valach motoren. Men nå hat jeg bestilt en DLA 112 fra HK så får denå bli med denn.

                            Comment


                            • #15
                              Da er det snart klart for og se om den kan fly.

                              Click image for larger version

Name:	20130131_235809.jpg
Views:	1
Size:	241.2 KB
ID:	599184

                              Click image for larger version

Name:	2013-03-09-217.jpg
Views:	1
Size:	83.5 KB
ID:	599177
                              Click image for larger version

Name:	2013-03-09-218.jpg
Views:	1
Size:	87.8 KB
ID:	599178
                              Click image for larger version

Name:	2013-03-10-219.jpg
Views:	1
Size:	85.0 KB
ID:	599179
                              Click image for larger version

Name:	2013-03-10-220.jpg
Views:	1
Size:	73.9 KB
ID:	599180
                              Click image for larger version

Name:	2013-03-10-221.jpg
Views:	1
Size:	63.6 KB
ID:	599181
                              Click image for larger version

Name:	2013-03-24-229.jpg
Views:	1
Size:	108.0 KB
ID:	599182
                              Click image for larger version

Name:	2013-03-24-231.jpg
Views:	1
Size:	88.8 KB
ID:	599183

                              Comment

                              Working...
                              X