Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til ny "dingle"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til ny "dingle"

    Halloy,Er på jakt etter en arvtager til min kjære Q10. Solgte denne, og nå må ny vurderes! Ønsker med en liten, lett "dingle" på vs. Ca.1,6 - 1,8m. Bør ha delt vinge. Må ha oppsett til å stige relativt kjapt, men ikke "hotliner-style"! Må ha gode termikk-egenskaper...Har hatt 2 slike modeller jeg har vært svært fornøyd med:Q10 og Graupner Cumulus 2000.Hadde en Elipsoid også, men denne blei for stor (ønsker den som "ha-med-modell" når jeg er på tur, samt avslapping )Alle forslag mottas med takk!
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

  • #2
    Har flydd en Reichard Maxx i sommer, med to meter vingespenn, og må si at det er den beste elektroseileren jeg har prøvd. Veier lite, stiger fort, og når du kutter motoren, så flyr den som en "akustisk" seiler.
    Reichard Maxx F5J 2M ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby
    Jeg har plukket flere bobler med denne enn jeg har gjort med alle mine tidligere el-seilere til sammen.
    Last edited by bad scientist; 28-10-12, 06:28.
    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

    Steinar B Johansen
    Lillehammer mfk

    Comment


    • #3
      RCMarked.no / Euromodell Espadita
      -Jim Johansen-
      Flyklart:
      Sebart Angel 50evo, Stratair Raketenwurm 4b, Compact Wizard
      Under construction:
      Stratair Hurricane, Speedfire 2, Mini Ellipse, Sig Samurai, Backfire

      Comment


      • #4
        Originally posted by bad scientist View Post
        Har flydd en Reichard Maxx i sommer, med to meter vingespenn, og må si at det er den beste elektroseileren jeg har prøvd. Veier lite, stiger fort, og når du kutter motoren, så flyr den som en "akustisk" seiler.Reichard Maxx F5J 2M ARF - elefun.no - Radiostyrt hobbyJeg har plukket flere bobler med denne enn jeg har gjort med alle mine tidligere el-seilere til sammen.
        Den så lovende ut...! Er det delt vinge på denne? Jijohans; Nei, det der er så absolutt ingen dingle.... Skivebom!
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #5
          Delt vinge, selvfølgelig! Her i familien kjører vi en Hunday Atos
          Den eneste ulempen, er at, som en direkte konsekvens av å være både lett og billig, så er det ikke et sånt fly som du kan dunke borti dørkarmer på vei ut av huset og slikt. Den er bygd for å flys, mer enn den er bygd for å kræsjes.
          Men du kan jo både lime og fly, så det er jo strengt tatt ikke noe problem.
          Pcm models har en lignende, men med halve vekta og hulstøpt vinge osv.., men den er i en helt annen prisklasse. Mener å huske at Quadracopter har en tråd om den her ett sted..

          Der var den.. Podivin Composite Modellbau
          Hvis jeg hatt midlene, så hadde det blitt denne.
          Får ikke linket direkte til flyet, men det er Tazer det er snakk om altså..
          Last edited by bad scientist; 28-10-12, 20:06. Reason: siste link
          Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

          Steinar B Johansen
          Lillehammer mfk

          Comment


          • #6
            Hehe... Ja, jeg kjøper ikke fly som er laget for å kunne "tåle en trøkk"... Da flyr de som regel deretter....Hva kan du anbefale av oppsett? Har funnet en som har satt opp med Hobby-king ræl, men jeg er skeptisk...
            Audun Thinn
            Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

            Comment


            • #7
              d47 på balanse
              hs 45b på flaps
              Digitale hitec 50ish servoer jeg ikke husker navnet på til høyde og sideror. På lette seilfly er god sentrering av høyderor alfa omega.
              900mAh 3s, 20 amp esc og billig rød outrunner fra elefun.
              Det er mitt oppsett. Klatrer adekvat litt under 70 grader, og plukker termikk som en litt tung dlg.
              D47 føles litt som om det er i underkant, men de har ikke sviktet meg så langt. men jeg hadde to liggende. Hvis jeg skulle måtte kjøpt inn, så hadde jeg heller brukt de små Protec servoene som er laget for helikopter. De koster omtrent det samme, men er litt mindre slarkete.
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

              Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

              Comment


              • #8
                Takk for tips.Ser Elefun har flere av samme ulla: Reichard Elan F5J 188cm ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby - Elan Reichard Magic ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby - MagicReichard Maxx F5J 2M ARF - Maxx Hva er den "store" forskjellen....?Ps: Jeg HATER htc mobil når man skal prøve å skrive noe!!
                Last edited by Thinnthinn; 29-10-12, 17:44.
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Sjekk ut TopModel CZ sine modeller. Rimelige og billig frakt. HAr vært veldig fornøyd med min Prelude derfra og de har et veldig stort utvalg i elektro seilfly.

                  Topmodel CZ

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Thinnthinn View Post
                    Takk for tips.Ser Elefun har flere av samme ulla: Reichard Elan F5J 188cm ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby - Elan Reichard Magic ARF - elefun.no - Radiostyrt hobby - MagicReichard Maxx F5J 2M ARF - Maxx Hva er den "store" forskjellen....?Ps: Jeg HATER htc mobil når man skal prøve å skrive noe!!
                    Magic har litt kortere nese, og det gjør den litt lettere å balansere med 3 cellers oppsett. Også er det litt annet vingefeste. Vinge og halefjær er stort sett det samme. Elan har jeg ikke satt meg inn i, da jeg var på utkikk etter en to-metring
                    Hadde de hatt Magicen inne da jeg handlet, kan det godt hende at jeg hadde valgt den. Jeg har et gram eller to med bly helt bak.
                    I flyet altså.
                    Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

                    Steinar B Johansen
                    Lillehammer mfk

                    Comment

                    Working...
                    X