Announcement

Collapse
No announcement yet.

Operasjon galskap - Mikado Logo 700 Xxtreme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Operasjon galskap - Mikado Logo 700 Xxtreme

    I flere måneder har jeg overvåket nettsiden til ReadyHeli i USA. Tidligere i høst ble forhåndsbestilling gjort tilgjengelig for Mikados nyeste maskin - Logo 700 Xxtreme. Innen 40 minutter fikk jeg karvet til meg et kit.

    Tross alt, ble jeg pent nødt til å vente i køen. Her var det førstemann til mølla. ReadyHeli har reservert mellom 40 og 50 kit totalt før 2013.

    På fredag åpnet jeg en pakke på 11,5 kg fra USA og ReadyHeli. Begeistringen var stor da pakken ble åpnet, og det sagnomsuste maskineriet kom til syne. Her snakker vi kvalitet og bærekraftig overdimensjonering for framtidens kraftsystemer.

    Setup:

    Motor: Scorpion HK 4525-520 Ultimate XXtreme Edition m/17T pinjong
    ESC: YGE 160 HV XXtreme Edition
    Stabiliseringssystem: Mikado VStabi V5.3 Silverline Pro
    Rotorblader: Edge 713SE og 105 mm
    Hovedbatterier: 2 x Haiyin Scorpion Competition Power Pack 6S 65C 5000 mAh koblet i serie (12S)
    RX-batteri: Hyperion G3 CX 2S 25C 1300 mAh
    Cyclicservoer: 3 x MKS HBL950HV
    Haleservo: 1 x MKS HBL980HV
    Radio: JR XG8
    Mottaker: RG831B

    Nå venter jeg på strømforsyning (Meanwell RSP-2000-48 ), lader (iCharger 4010 Duo) og noe verktøy. Batteriene forventes levert i midten av desember. Haiyin LiPos har gått inn en avtale med Scorpion om å produsere høykvalitetspakker i deres navn. Batteriserien er foreløpig relativt ukjent, men rapporter har vist at de leverer mer trøkk enn de fleste andre nåværende batterier på markedet - Thunder Power inkludert.

    Jeg kommer til å kjøre et turtall på oppunder 2100 RPM, med VStabi-governor.

    Planen er altså at helikoptret skal være i lufta i løpet av førjulstida. Ikke ha for høye forhåpninger om en ren byggetråd, men jeg vil poste noen bilder og oppsummeringer rundt prosjektet når jeg kommer skikkelig i gang. Dersom det er flere nordmenn med 700 Xxtreme, er jeg veldig interessert i høre deres erfaringer.

    Video:



    Avslutter med noen bilder. Jeg reiser igjen i morgen, og prosjektet må dermed vente til ferien - derav tildekkingen.
    Attached Files
    Last edited by Mathias; 10-02-13, 20:44.
    Mathias
    Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

  • #2
    Kult
    Blir artig å følge med å se hva du mener om den.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Oppdatering!

      Vel hjemme, var det på tide å komme i gang. Selv om jeg fortsatt mangler batterier og nytt ladeutstyr for å få maskina i lufta, klarte jeg ikke vente med å se resultatet. I går kveld og natt, bygget jeg like greit hele helikoptret. Monterte ikke mye elektronikk, men det ligner i hvertfall på et helikopter. Noe småtteri mangler fortsatt.

      Førsteinntrykket er at Logo'en er stor. Her er det mange overdimensjonerte deler. Det er ingenting å si på kvaliteten.

      Nå er jeg mildt sagt spent på om jeg rekker å fly den før jeg reiser igjen.
      Attached Files
      Mathias
      Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

      Comment


      • #4
        Montering av TT

        Monteringen av torque tube'en innebærer noe fikling med tape, lim og fett. Inne i halebommen holdes den sentrert ved hjelp av fire kulelagre som kommer innkapslet i en plastring med o-ringer på utsiden. Disse skal så monteres med en spesifisert avstand mellom seg på TT'en.

        Manualen foreslår epoxy til festing av lagrene, men dette innebærer masse griseri. Jeg droppet derfor dette. I stedet brukte jeg en relativt tynn Scotch-tape. Jeg klippet til strimler på 5 cm, og forseglet sømmene og kantene med CA. Dette for å unngå at tape'en løsner under flight. Til slutt brukte jeg en transparent grease fra Triflow både på innsiden av bommen og på utsiden av o-ringene. Se vedlagte bilder.

        Ladeutstyr har nå ankommet Norge. Jeg er fortsatt spent på hvordan det ligger an med levering av batteriene fra Scorpion. I mellomtiden har jeg bestilt meg en helibag til 700'en - se vedlagt bilde.

        Pga. uventede forsinkelser i levering av bestilt utstyr, har prosjektet stått svært stille. Video og flere bilder kommer - til sin tid.

        Ha en fortreffelig Julefeiring!
        Attached Files
        Mathias
        Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

        Comment


        • #5
          husk å spørre, om de vet at heli passer, for 700 logo, er mer en 750

          Comment


          • #6
            Den ble sendt med FedEx, og ligger nå på Skedsmo.

            I følge målene, så skal den passe. Vi får se. Jeg er spent selv.
            Mathias
            Mikado Logo 700 Xxtreme | Blade 130 X | JR XG8 & Spektrum DX8

            Comment

            Working...
            X