Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servobråk til retract-system.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servobråk til retract-system.

    Hei folkens.
    Prøver å sette opp retract-system på scalan min.
    Bruker 3 stk Savox SC-1251MG.
    MSA-10 for justering av endepunktet individuelt og turnigy speed regulator for å slakke av hastigheten.

    Spørsmålet mitt er da følgende.

    Når jeg justerer endepunkter og slikt så jeg føler meg fornøyd med dette på servoene. Og tester, får jeg en veldig bråkete lyd i servoene. Noen ganger i den ene og noen ganger i alle. Akkurat sånn lyd som kommer når mann kjører servoene for langt eller mann prøver å bevege den når den har strøm.
    Det rare er at servoene binder ikke eller treffer noe annet. Jeg har testet å justere ned endepunktet til lyden blir borte. Det funker helt til jeg har aktivisert bryteren og servoene går tilbake til samme posisjon. Da låter den like ille. Er dette noe å gjøre med? Eller er det noe jeg må leve med? Servoen går jo lett og ledig...??

  • #2
    Kan ikke svare deg helt på dette, men jeg bruker savox mye og de buzzer en god del mere en andre ved belastning. Så lenge det er som du sier.......ikke bryter eller noe annet er det ikke noe farlig. Kjenner igjen symtomene på min 42%

    Comment


    • #3
      Servobråk til retract-system.

      Originally posted by anders e View Post
      Kan ikke svare deg helt på dette, men jeg bruker savox mye og de buzzer en god del mere en andre ved belastning. Så lenge det er som du sier.......ikke bryter eller noe annet er det ikke noe farlig. Kjenner igjen symtomene på min 42%
      Jepps har Savox på 700en min også. De buzzer en del de og. Hva mente du med bryter eller noe??

      Comment


      • #4
        Det samme som du skrev. At ikke overføringer eller rorhorn treffer noe/bryter mot noe.
        Så lenge det ikke gjør det er det ingen fare sånn jeg ser det.

        Comment


        • #5
          Servobråk til retract-system.

          Ok. Topp. Ingenting som hindrer servoene så da blir det sånn. Måtte bare høre fra en annen og.

          Comment


          • #6
            Det finnes mange forskjellige retractservoer på markedet. Det ser ikke ut til at Savox har. Futaba og JR og Hi-Tec har alle servoer, spesiellt for retract i forskjellig størrelse.
            Karl Hans Glommen.
            Mjøsa Modellflyklubb

            Man har ikke mer moro enn man kjøper sjøl.

            Comment


            • #7
              Årsaken er at Savox servoene dine er digitale. Bruker også MSA-10 og Turnigy speed regulator på Airwolfen, og mine Savox SC-1251MG var akkurat likens. Summingen ble enda høyere når helikopteret ble satt på bakken med hjulene ute, slik at det ble belastning på hjulene/servoene. Jeg syntes det ble så mye summing og støy av 3 slike servoer så jeg byttet de ut med Hitec analoge servoer. Lyden ble borte, problem fikset for min del
              ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

              Comment


              • #8
                Servobråk til retract-system.

                Originally posted by junior View Post
                Årsaken er at Savox servoene dine er digitale. Bruker også MSA-10 og Turnigy speed regulator på Airwolfen, og mine Savox SC-1251MG var akkurat likens. Summingen ble enda høyere når helikopteret ble satt på bakken med hjulene ute, slik at det ble belastning på hjulene/servoene. Jeg syntes det ble så mye summing og støy av 3 slike servoer så jeg byttet de ut med Hitec analoge servoer. Lyden ble borte, problem fikset for min del
                Ok, hvilke Hitec?
                Kan du ta bilde så jeg kan se hvordan du plasserte de? Sliter litt med å få hjulet foran til å bevege seg helt ut og helt opp i kroppen.

                Comment


                • #9
                  Heisann
                  Jeg kan ta bilde i helgen, og sjekke hvilke Hitec det var. Så får du se Kan ta bilder med hjulene oppe og nede så får du sett hvordan dette blir også. Jeg mener at det leddet på fronthjulet vises litt når det er oppe, ut ifra bilder og videoer så er dette normalt på disse heliene. Men skal sjekke det opp for deg...
                  ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

                  Comment


                  • #10
                    Servobråk til retract-system.

                    Originally posted by junior View Post
                    Heisann
                    Jeg kan ta bilde i helgen, og sjekke hvilke Hitec det var. Så får du se Kan ta bilder med hjulene oppe og nede så får du sett hvordan dette blir også. Jeg mener at det leddet på fronthjulet vises litt når det er oppe, ut ifra bilder og videoer så er dette normalt på disse heliene. Men skal sjekke det opp for deg...
                    Ok. Topp.

                    Comment

                    Working...
                    X