Announcement

Collapse
No announcement yet.

lagring av F3A fly hjemme

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lagring av F3A fly hjemme

    Dette er kansje litt off-topic, men hvordan lagrer mann F3A flykropper slik at de:
    1. ikke tar for mye plass
    2. ikke bli skadet når man tar fram eller legger tilbake

    Jeg fant denne linken: Model Airplane News - RC Airplane News | Radio Control Plane & Helicopter News, Tech Tips, Reviews, som ser bra ut, men tåler våre fly å bly hengt på stabben?

  • #2
    Å henge flykroppene etter stabben funker for elektrofly. For fly med glow-motor bør man henge dem etter propellen for å unngå rust i lager.

    Mine elektrofly henger etter propellen på de samme plassene glow-flyene pleide å henge.


    Mvh,
    Henning

    Comment


    • #3
      Jeg som en som jobber mye med rotende ting deriblant el motorer , vil nok si at en ikke bør henge etter propell da dette gir stille stående punkt belasting i lagere som kan gi skade.......min står i krybbe på gulvet.
      Rune Gjelsnes
      Vikersund
      92624841

      Comment


      • #4
        Hei
        Nå var jo spørsmålet om plassbesparende lagring, så det å ha den stående på gulvet er vel ikke optimalt i så henseende. Det er godt mulig at det teoretisk sett er vondt for kulelagre at flyet henger etter propellen, jeg har nå gjort det i mange år uten å ha registrert dårlig levetid, snarere tvert i mot når det gjelder glow-modeller. Elektrofly har jeg hatt stående på spinneren inntil veggen, eller hengende etter propellen fra taket. Et annet alternativ er å henge dem inntil veggen etter understellet, som vist på det vedlagte bildet.Click image for larger version

Name:	P1020114.jpg
Views:	1
Size:	68.9 KB
ID:	599588
        www.ofremmi.info

        Comment


        • #5
          Snudde bilde til Ola - trodde først det hang i taket før jeg leste teksten
          Click image for larger version

Name:	P1020114.jpg
Views:	1
Size:	39.2 KB
ID:	599590
          Last edited by Quadrocopter; 06-04-13, 09:27.

          Comment


          • #6
            var veldig klar over hva spørsmålet var , jeg har heldigvis ikke problemet med at jeg ikke har plass eller kanskje uheldigvis (skulle kanskje hatt fler modeller).
            Jeg ville kun gi min mening om og lagre hengende eller stående etter propellen ikke er heldig, men din måte etter understell ser jo fin ut, selv ikke radiel stillestående belastning er heldig om det er store motorer(ikke modell).
            Men i dag gutter er jo ikke tiden inne for lagring men bruk, kom dere ut å fly!
            Rune Gjelsnes
            Vikersund
            92624841

            Comment

            Working...
            X